Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
atodor's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


atodor's Content

There have been 38 items by atodor (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#166880 bilant la 31.12.2007

Postat de atodor on 23 March 2008 - 12:56 AM in Arhiva

In cazul unei societati de 2 lele 3 surcele, asociatul unic(un var de-al meu) este economist de profesie, isi tine singur contabilitatea, dar nu e agajat in firma. Cum se poate proceda in aceasta cauza? Mi-a cerut un sfat, dar din pacate situatia ma depaseste. Astept sfaturi de la cei mai competenti decat mine.
Multumiri anticipate!



#166879 noi coduri CAEN=schimbare certificate inmatriculare?

Postat de atodor on 23 March 2008 - 12:39 AM in Arhiva

Nu va mai ingramaditi la coada la ONRC pentru schimbarea CAEN - nu exista termen de preschimbae. Deja au scazut tarifele si se zvoneste ca vor mai scadea(cei drept doar un pic, dar vor mai scadea).

Am o prietena care e contabil la un trust "de familie". Fata constiincioasa sa dus prima data cu o singura firma din trust sa "tatoneze" terenul - si a platit 8 milioane. Dupa o luna sa dus cu celelalte 4 firme pentru care a platit intre 2 si 3 milioane (vechi - scuze eu sunt mai conservator din fire si mintea mea calculeaza totul tot in lei vechi). Ei bine afla marele mahar al trustului si pentru alea 8 milioane platite pentru prima firma a facut-o INCOMPETENTA.

Asa ca stati cuminti si nu va ingramaditi la tot felul de preschimbari.

Neoficial la un chef de 8 martie, am auzit o discutie intre un sef de la finante si cel de la Reg.Comertului: urmeaza o noua preschimbare a Certificatului de inregistrare(daca nu ma insel ultima preschimbare a fost acum vreo 4 ani?).



#283891 D112 - topic 2018

Postat de atodor on 23 May 2018 - 02:55 AM in Arhiva

Am descarcat ultimul format d112 (22.05.2018)
La validare primesc eroare:
EROARE - Creanta 451 … Contributia de asigurari sociale pt drepturi din proprietate intelectuala (undefined) diferita de suma calculata (0) !

Nu avem cazuri pentru care trebuie achitata Contributia de asigurari sociale pt drepturi din proprietate intelectuala, nu am selectat creanta 30(451) dar totusi imi daeroare

Pur si simplu nu reusesc sa trec de aceasta eroare.

Am mare nevoie de ajutor!

Multumesc anticipat pentru raspuns!!!!!!!!!!!!!!!



#283901 D112 - topic 2018

Postat de atodor on 23 May 2018 - 12:13 PM in Arhiva

georgyc,

Stiu, si eu am adaugat creanta pe 0 si am reusit sa o validez, dar fara nu mergea.

georgyc si forbidden,

Multumesc frumos pentru amabilitatea de a-mi raspunde!

NUMAI BINE!



#282387 Calcul salariu 2018

Postat de atodor on 11 February 2018 - 11:37 PM in SALARII

Miercuri trebuie sa fac statele de plata si eu sunt tot in ceata.

Am 2 angajate - persoane cu handicap. Una cu norma intreaga (1900) si una cu jumatate de norma (950) dar fara alte contracte. Ambele au fost in concediu fara plata pana in data de 15 ianuarie, prin urmare bruturile pe ianuarie sunt:

angajata X(norma intreaga) = 1140

angajata Y(jumatate de norma) = 570

Am MAAAAAAREA RUGAMINTE: ma puteti ajuta cu un calcul pentru cele 2 cazuri?

Mtltumesc anticipat pentru raspunsuri!



#232756 fisa post - CERERI

Postat de atodor on 05 November 2010 - 12:38 PM in Arhiva

Va rog mult de tot, cine are timp si bunavointa sa-mi trimita si mie, la adresa atodor@topmail.ro modele pt. fisa de post pentru croitor, respectiv muncitor necalificat in industria textila si muncitor necalificat - comert en-gros.



#217553 tva lunar/trimestrial

Postat de atodor on 25 January 2010 - 09:54 AM in Arhiva

zilele astea, a trecut cineva de la lunar la trimestrial.
Se mai poate? si ce declaratii trebuie depuse pt.asta?



#285187 Dobânda legală penalizatoare

Postat de atodor on 26 September 2018 - 12:11 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

MULTUMESC! pentru amabilitate si timpul acordat.



#285183 Dobânda legală penalizatoare

Postat de atodor on 26 September 2018 - 09:59 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna ziua,

O microintreprindere trebuie sa incaseze, in baza unei sentinte civile, dobanzi penalizatoare + chelt. de judecata.
1. trebuie emisa factura pe aceste dobanzi penalizatoare?
2. in cazul in care trebuie emisa factura, aceasta se prinde in D394?
3. pe langa inregistrarea 4111 = 7581 mai trebuie facut si provizion?

Multumesc anticipat!



#158997 model notificare clienti debitori

Postat de atodor on 19 January 2008 - 10:12 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Vezi postareairina petcu, la May 22 2007, 03:43 PM, a spus:

Stati ca mai am eu ceva care corespunde cu procedura somatiei de plata, cf Ordonanata 5/2001, modificata cu legea 195/2004.
Vezi si OG 9/21.01.2000, privind calcularea dobinzilor, in cazul in care nu sunt specificate penalitati de intirziere in contracte.

Irina,

te rog spune-mi la ce firma lucrezi in Bistrita si cu ce avocat ati colaborat in cazul somatiei de plata, sau cum ati procedat. Am si eu un conflict cu o firma din Bistrita. Daca nu vrei sa-mi raspunzi aici, te rog mult raspunde-mi macar pe email atodor (at) topmail.ro

Multumesc anticipat!



#222483 calcul salar handicapati

Postat de atodor on 16 March 2010 - 08:14 PM in Arhiva

Vezi postareavildangafar, la Mar 9 2010, 09:44 AM, a spus:

Vezi postareaDinu George, la Feb 8 2010, 04:51 PM, a spus:

Conform OUG 109/2009 pt. modificarea Codului fiscal se abroga art.26 din Legea 448/2006 deci incepind cu 01.01.2010 si persoanelor cu handicap li se retine impozitul din salarii.
Este asa sau imi scapa ceva ? :frusty:

NU LI SE OPRESTE IMPOZIT PE VENITUL DIN SALARII PERS. CU HANDICAP GRAV. SI EU AM LA FIRMA 2 PERS CU HANDICAP SI LE RETINEM IMPOZ PE VENITUL DIN SALARII DEOARECE AU UN GRAD DE HANDICAP USOR.


si de unde stiu daca acel handicap e grav sau nu? pe certificatele alea de handicap este specificat doar tipul (surdomititate, etc.) si daca e permanent sau nu? este undeva vreo clasificare a handicapurilor?



#222498 calcul salar handicapati

Postat de atodor on 16 March 2010 - 09:58 PM in Arhiva

SCUZE! postez si eu aiurea fara sa gandesc.
Acum am verificat pe certificatele de handicap, intradevar este specificat gradul de handicap(usor......... grav)
SCUZE inca o data!



#286635 concediu medical - stagiu la aceasta societate < 6 luni

Postat de atodor on 15 February 2019 - 05:40 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

MULTUMESC!



#286617 concediu medical - stagiu la aceasta societate < 6 luni

Postat de atodor on 14 February 2019 - 09:42 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Am mare nevoie de ajutor:

O salariata se angajeaza la firma X in septembrie 2018. In ianuarie 2019 primeste 2 zile de concediu medical (cod 06).
Anterior a lucrat la o alta firma pana la 1 septembrie 2018 cand intra in somaj circa 3 saptamani..
Practic are cele 6 luni/12 cotizate.

1. Cum se calculeaza baza pentru concediu medical? E suficient sa calculez pe baza salariilor sept. 2018-dec.2018, sau trebuie sa iau in calcul si salariile din lunile anterioare(de la vechiul angajator) si eventual sa iau in calcul si indemnizatia de somaj?

2. Avand in vedere ca nu am mai avut cazuri de concedii medicale de mai bine de 4 ani, chiar daca intrebarea va parea puerila: pentru cele 2 zile platite de angajator mai trebuie sa depunem ceva la casa de asigurari de sanatate? Se mai depune undeva unul din cele 2 formulare a concediului medical?

3. Daca nu luam in considerare concediul medical(propunerea patronului) si platim cele 2 zile ca si cand doamna ar fi fost la servici, ce se poate intampla?

4. In ce priveste monografia contabila pt. cele 2 zile de CM:

641 = 421 Valoare CM suportat de unitate

Retinerea sumelor datorate pentru concediile medicale:
421 = 4315 CAS datorat pentru CM
421 = 444 Impozit pe salarii

646 = 436 Contributia asiguratorie pentru munca

Pt.CM suportat de unitate se retine/achita CASS ?


Multumesc anticipat pentru raspuns!



#52070 nu stiu ce si cum sa fac VA ROG AJUTATIMA!

Postat de atodor on 20 November 2005 - 05:53 PM in Arhiva

Scuze! Am gresit.
Coerect era:
Zilele in care nu a lucrat (15.07.2005 - 16.09.2005) a fost in concediu fara plata.

Ce ziceti are 6 luni de cotizare sau nu?
In cazul urgentelor medicale stiu ca nu are nevoie de 6 luni de cotizare, dar concediul pe 1 Noiembrie (si cel care urmeaza acestei date, ma astept sa fie tot urgenta) cine-l plateste: firma sau BASS?



#52077 nu stiu ce si cum sa fac VA ROG AJUTATIMA!

Postat de atodor on 20 November 2005 - 06:30 PM in Arhiva

De citit am citit, si cu aceasta ocazie va MULTUMESC!
Dar tot mai am unele neclaritati, altfel nu inrazneam sa va mai deranjez cu intrebari.

Ca tot e vorba de neclaritati, cineva mi-a trimis pe email:

"CONCEDIU MEDICAL:
Pe primul cm , initial firma suporta primele :
(a) pânã la 20 de angajaþi, din a 1-a pânã în a 10-a zi de incapacitate temporarã de muncã;
B) între 21-100 de angajaþi, din a 1-a pânã în a 15-a zi de incapacitate temporarã de muncã;
c) peste 100 de angajaþi, din a 1-a pânã în a 20-a zi de incapacitate temporarã de muncã
- pt. cel de al doilea cm daca este in continuare toate zilele vor fi suportate din bass.
Mentionez ca zilele sunt calendaristice. "

In concluzie: cum e corect?
a) pânã la 20 de angajaþi, din a 1-a pânã în a 10-a zi de incapacitate temporarã de muncã;
SAU
B) pânã la 20 de angajaþi, din a 1-a pânã în a 7-a zi de incapacitate temporarã de muncã;



#52084 nu stiu ce si cum sa fac VA ROG AJUTATIMA!

Postat de atodor on 20 November 2005 - 07:21 PM in Arhiva

Mie i-mi iese ca e la fix: el are nevoie de 130 de zile de cotizare pe. perioada 26.04.2005-25.10.2005 si din 1.03.2005-25.10.2005 a cotizat fix 130 de zile. In concluzie are stagiu (si chiar ma bucur - are o situatie materiala foarte proasta).
Dupa cum stiu eu calculul CM se face in favoaea angajatului: media zilnica pt.CM trebuie sa fie MAXIMUL dintre media zilnica rezultata pt. ultimele 6 luni de cotizare si media zilnica rezultata pentru luna in care se acorda CM.

In cazul de fata:
media zilnica pt 6luni de cotizare din ultimele 12=1989/130=15,3
media zilnica pe luna octombrie: 330/21=15,7
Deci MEDIA ZILNICA pt CM = 15,7?

Sau media zilnica pe luna oct. se calculeaza pt. salarul minim pe economie? si atunci am 310/21=14,76
si in acest caz media zilnica in favorea angajatului este 15,3?

Stiu, ca v-am cam suparat cu nenumaratele mele nelamuriri, dar va rog mult ajutati-ma cu aceasta ultima problema.
MULTUMESC ANTICIPAT!



#51964 nu stiu ce si cum sa fac VA ROG AJUTATIMA!

Postat de atodor on 19 November 2005 - 08:04 PM in Arhiva

Am o intrebare legata de un concediu medical:

Am un angajat care are/sau nu? 6 luni de cotizare:
S-a angajat la noi pe data de 1.03.2005 si a cotizat dupa cum urmeaza:


Luna / Zile lucratoare / Zile LUCRATE / Salar realizat


MARTIE 23 / 23 / 330
APRILIE 21 / 21 / 330
MAI 21 / 21 / 330
IUNIE 22 / 22 / 330
IULIE 21 / 16 / 252
AUGUST 23 / - / -
SEPTEMBRIE 22 / 10 / 150
OCTOMBRIE 21 / 17 / 267

Zilele in care nu a lucrat (14.08.2005 - 16.09.2005) a fost in concediu fara plata.
Ce ziceti sunt 6 luni de cotizare? Precizez ca in ultimele 12 luni nu a lucrat decat la firma noastra. Daca are cele 6 luni de cotizare, fiti va rog draguti si ajutati-ma sa fac calculul CM pt. perioada 26.10.2005 - 31.10.2005 pt boala obisnuita (01).
Pt.data de 01.11.2005 am primit un alt concediu cu urgenta medico chirurgicala (06). Se considera ca si CM consecutiv? si pastrez aceeasi baza de calcul?
In cazul unei microintreprinderi cate zile suporta firma si cate BASS?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!



#69092 probleme complectare - declaratie SOMAJ+D100 F.F.URGEEEEEENT

Postat de atodor on 21 February 2006 - 08:57 PM in Arhiva

unde apar acesteexplicatii/instructiuni de complectare pt. decl SOMAJ?



#69058 probleme complectare - declaratie SOMAJ+D100 F.F.URGEEEEEENT

Postat de atodor on 21 February 2006 - 07:53 PM in Arhiva

am unele nelamuriri in legatura cu complectarea declaratiei SOMAJ (anexa 2 - centralizator) si declaratia 100 la SOMAJ 2,5% angajator:
am 2 angajati cu art.85 (persoane angajate din somaj >45 ani) si nu ma descurc la complectarea declaratiilor
am de plata 240lei si de primit de la AJOFM 2x330=660
Cum se complecteaza anexa 2 la declaratia de SOMAJ
in Anexa 2 am
SUBVENTII si Deduceri Scutire de la plata
Recuperarea din CAD / de restituit Recuperare din CAD / de restituit

Si cum se complecteaza Decl.100 la pozitia Somaj angajator?

MULTUMESC ANTICIPAT tuturo celor care au amabilitatea de a-mi raspunde!



#69144 probleme complectare - declaratie SOMAJ+D100 F.F.URGEEEEEENT

Postat de atodor on 22 February 2006 - 01:03 AM in Arhiva

Marinna,
Multumesc pt. raspuns.
1.Ca tiganul, te mai rog ceva: la Declaratia 100 pozitia Somaj 2,5% angajator cat trec la deducere 240 sau 660?

2. ai aici formularul dorit
http://www.bucuresti.anofm.ro/formulare/AN..._5_la_norme.pdf



#69251 probleme complectare - declaratie SOMAJ+D100 F.F.URGEEEEEENT

Postat de atodor on 22 February 2006 - 12:47 PM in Arhiva

a mai depus cineva decl.Somaj / decl.100 in cazul in care are si pers. cu art.85?
i-mi puteti spune, va rog, cum a-ti complectat cele 2 declaratii?



#69151 probleme complectare - declaratie SOMAJ+D100 F.F.URGEEEEEENT

Postat de atodor on 22 February 2006 - 01:46 AM in Arhiva

Marya spunea mai sus ceva despre niste explicatii: "in anexa 2/decl.somaj iti incadrezi suma de recuperat la scutiri,cel putin asa vad ca stau lucrurile in explicatiile lor". Unde se gasesc aceste explicatii pt. cdeclaratia de la SOMAJ(nu acel manual de utilizare dat pe siteul ANOFM.ro la download)?



#108743 CO 370 ? Va rog, un sfat!

Postat de atodor on 22 November 2006 - 01:22 AM in Arhiva

Nu majorarile la 370 le-am facut in Iunie, dar la aceasta firma avand in vedere ca minimul la plata acceptat conform legii este de 330 ,s-a platit in continuare conform contractului semnat cu fiecare angajat in parte, si avem 2 angajati cu 330 si unul cu 350. In concluzie: pentru cei 3 angajati cu salar tarifar de 370, dar cu salar brut de 330 respectiv 350 consider CO pt.21 de zile (Octombrie)=370lei + 1 zi lucrata (Octombrie)=15 lei? (calculat la 330/22)



#108609 CO 370 ? Va rog, un sfat!

Postat de atodor on 21 November 2006 - 12:39 PM in Arhiva

am trei angajati carora li s-a modificat salarul tarifar la 370 lei incepand cu 1 Aprilie conform "cerintelor" ITM, dar au ramas cu salarul brut de 330 si unul dintre ei 350 lei pe parcursul lunilor Aprilie - Septembrie.
Problema mea e legata de concediul de odihna:
media zilnica pe ultimele 3 luni * 21 zile + 1 zi lucrata < 330 lei
platesc 370 lei sau 330 lei pe concediu in cazul in care concediu+1 zi lucrata < 330 lei?




Cometa SQL