Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#248369 Voluntariat ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 05 March 2012 - 06:57 PM in ONG

Vezi postareaenya71, la 23 February 2012 - 12:55 AM, a spus:

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea dilema: un ONG prin care ajuta copii defavorizati. Momentan incaseza donatii de la diverse persoane fizice si juridice prin deplasarea cu chitantierul fie la domiciliu PF fie la sediul PJ. Cativa colegi de facultate s-a oferit sa ajute la strangere de fonduri pentru un copil bolnav. Pentru aceasta activitate nu doresc sa fie angajati si nici vreo recompensa materiala. Totusi nu pot sa-i trimit pe strada sa colecteze donatii de la cetateni fara o forma legala in ONG. M-am gandit sa le fac contract de voluntariat. E legal? Ce obligatii de inregistrare/fiscala am pentru acest contract? Ma puteti ajuta cu un model de contract de voluntariat?
Va multumesc!
Faceti contracte de voluntariat si legitimatii la fiecare persoana. Contractul de voluntariat se face in dublu exemplar, unul la voluntar si altul la sediul asociatiei. Nu mai trebuie sa-l depuneti sau sa-l declarati nicaieri. Legea nr. 195/2001- Legea voluntariatului
Model de contract la adresa http://www.contabili...acte&Itemid=183



#274967 Venituri din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale s...

Postat de GEORGE NEAGU on 16 July 2016 - 11:59 AM in Impozitare - VENIT

Dumneavoastra cand veti completa si veti depune d200 anul viitor, in ea treceti doar valori din 2016. Doar cei de la finante vor face calculele avand acolo informatii din d200 depuse pentru anii precedenti si in a doua parte a anului viitor va vor trimite acasa decizie de impunere in care se vor reflecta aceste informatii.



#257849 Venit estimat mai mic decat cel real

Postat de GEORGE NEAGU on 03 October 2013 - 08:33 AM in Legislatie specifica PFA

Prin declaratia 220 depusa la infiintare ati estimat un venit si pentru el platiti ratele la impozit si contributiile sociale.
La sfarsit de an, pana pe 25 mai 2014 veti depune declaratia 200 cu situatia concreta a veniturilor si cheltuielilor realizate in anul fiscal incheiat. Apoi spre srsitul anului 2014 veti primi acasa decizia de impunere de la finante in care se vor face regularizarile si, daca e cazul, va vor spune ce suma va trebui sa platiti in plus pentru impozitul pe venit si contributii sociale.



#224728 Vanzare coduri reincarcare telefoane prin PAYZONE

Postat de GEORGE NEAGU on 22 April 2010 - 10:00 PM in Arhiva

Ca pe niste servicii prestate pentru care dai bon de la casa de marcat cand dai si hartia cu acel cod la client.Deci ai venitul din care deduci tva. Cand vine factura , o inregistrezi ca o cheltuiala, si cu tva aferent. Diferenta e acel comision care va ramane. Succes.



#265297 SRL->Pfa->SRL

Postat de GEORGE NEAGU on 18 November 2014 - 10:50 AM in Contabilitate PFA

Veti folosi model de facturier fara tva pentru vanzare. Pretul dumneavoastra de achizitie va fi cel cu tot cu tva de pe factura furnizorului la care veti adauga adaosul. E bine cum ati scris. Folositi model de nir fara tva.



#257573 SRL vs. PFA vs I.I. vs. PF

Postat de GEORGE NEAGU on 20 September 2013 - 09:50 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Puteti sa incepeti activitatea infiintand o societate comerciala microintreprindere. La inceput nu sunteti obligat sa aveti salariati. E bine sa va angajati pe propria firma dupa un timp in care sa vedeti cum merg incasarile si sa vedeti daca veti avea bani de plata a impozitelor pentru salarii.
Angajarea se poate face cu contract de munca pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga sau partiala. La angajare trebuie sa completati si sa trimiteti date din contractul de munca in revisal. Apoi la trimestru va trebui sa depuneti declaratia 112 pentru contributiile legate de salariu si declaratia 100 pentru impozitul pe venitul microintreprinderii.
La inceput nu o sa va declarati ca platitor de tva.
Veti plati ca impozit 3% din venituri/incasari fara a putea deconta cheltuieli diverse.

Daca doriti sa va desfasurati activitatea ca pfa, va fi o problema cu actele de studii/calificare in domeniu..



#261273 SRL nou - primii pasi in organizarea activitatii contabile !

Postat de GEORGE NEAGU on 13 March 2014 - 07:30 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Bilantul trebuie intocmit si semnat de un contabil autorizat membru ceccar. Deci acolo nu puteti semna, in rest, toate declaratiile pe care trebuie sa le depuneti le semnati in calitate de administrator srl.
In rest, trebuie sa detaliati putin ce activitate desfasurati. Sa tineti la zi registrul de casa, sa scoate raportul z de la casa de marcat daca aveti activitate de comert, sa faceti achizitii doar cu factura si sa faceti nir la acele facturi da achizitie marfa sau materiale consumabile.
Cel putin trimestrial intocmiti balanta.
Daca tineti contabilitatea pe un format de program de contabilitate, e si mai simplu.



#232683 srl fara activitate

Postat de GEORGE NEAGU on 03 November 2010 - 09:24 PM in Arhiva

Vezi postareagabriela berciu, la Nov 3 2010, 10:17 AM, a spus:

buna ziua,

tin contabilitatea la o firma care nu mai are miscari din luna septembrie.
sunt 2 angajati
platitoare de tva
depun declaratiile lunar 100, 102 state de plata, cas, somaj, etc si trimestrial 300
srl-ul este pe pierdere de la inceputul anului si mai are de recuperat bani de la clienti.
am fost intrebata cum ar fi mai bine sa inchidem firma sau sa mearga in continuare asa pe pierdere pana la recuperarea creantelor?
si care sunt implicatiile?
va rog frumos, daca are cineva o parere sau un cadru legislativ referitor si ma poate ajuta.............

mii de multumiri.
:thumbup:
Pana la recuperarea creantelor, daca nu mai are desfasurare de activitate conform act costitutiv, poate renunta la salariati ramanand sa se depuna declaratia 100 pentru impozitul pe profit si declaratia 300 pentru TVA, ambele la trimestru.



#252819 Sponsorizare ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 26 February 2013 - 10:35 PM in ONG

La punctul 1. de obicei pentru donatiile in bani sau produse de valori relativ mici doar de la persoane fizice, nu se mai face contract, se da doar chitanta sau se intocmeste un proces verbal de predare primire a produselor.



#252723 Sponsorizare ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 21 February 2013 - 07:27 PM in ONG

Pe modelul pe care-l folositi, ca o donatie, nu trebuie sa dati factura.
Nu intrati in "jocul" propus cu decontarea cheltuielilor de acest fel pe firma ca nu e corect.



#250855 Sponsorizare asociatie sportiva fara personalitate juridica

Postat de GEORGE NEAGU on 06 November 2012 - 02:33 PM in ASOCIERI FARA PERSONALITATE JURIDICA

Intre parti se incheie contractul de sponsorizare si in momentul platii banilor promisi, se taie chitanta daca plata e facuta in numerar. Plata poate fi facuta si prin contul bancar, cu ordin de plata. Nu are ce cauta factura in acest caz. Chiar daca se face sponsorizare in natura (diferite produse, echipamente sportive sau alimente) tot un contract de sponsorizare se incheie si apoi, la predarea efectiva a cantitatilor de produse promise, se incheie un proces verbal de predare primire pe cantitati si cu valoarea fiecaruia, care e si document de inregistrare in contabilitate a valorii sponsorizarii.
In rest sper ca v-ati lamurit definitiv cu prima problema.



#255525 Sponsorizare asociatie sportiva fara personalitate juridica

Postat de GEORGE NEAGU on 05 June 2013 - 07:32 PM in ASOCIERI FARA PERSONALITATE JURIDICA

Pentru Anamapo:

Discutia de mai sus e despre o asociatie sportiva fara personalitate juridica, constituita ca societate civila si depune actele pentru obtinerea acelui certificat de identitate sportiva la nivel de judet.

Pentru cluburile sportive adica asociatii constituite pe og 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile, chiar daca au in titulatura cuvantul club, depunerea se face la secretariatul A.N.S.T. de la Bucuresti - serviciul de prognoza si statistica sportiva-compartimentul Registrul Sportiv a dosarului cu anexele nr.3 si 5 din Normele de aplicare a Legii 69/2000 si cu inscrisurile doveditoare prevazute in anexa. Apoi veti reveni la nivel de judet pentru a va lua in evidenta. pe forma pe care o aveti inregistrata ca ong puteti atrage sponsorizari.












#257447 sponsorizare

Postat de GEORGE NEAGU on 16 September 2013 - 10:44 AM in Arhiva

Se poate face sponsorizare, pe baza contractului de sponsorizare, de catre o societate comerciala, catre un ong legal constituit. De obicei se face cam in a doua parte a anului cand deja se vede cum sta firma din punct de vedere financiar si se poate previziona si evolutia pana la sfarsitul anului fiscal astfel incat, la 31 decembrie, sa nu se trezeasca ca de fapt suma care a fost data ca sponsorizare nu se incadreaza in conditiile pe care le-ati scris deja. Ce depaseste se va impozita.
Beneficiarul va prezenta firmei un material scris de solicitare si justificare a destinatiei sumei sau bunurilor solicitate. Trebuie sa aveti in vedere ca daca solicitati prin contractul de sponsorizare ca beneficiarul sa-si indeplineasca anumite obligatii, acesta chiar sa le faca.



#267915 Sponsorizare

Postat de GEORGE NEAGU on 12 April 2015 - 12:27 PM in ONG

Daca asociatia crescatorilor de animale e infiintata pe og 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile, ea poate primi sponsorizari de la persoane juridice. Referitor la ce poate sa faca asociatia cu banii stransi din sponsorizari, trebuie ca asociatia sa aiba in scopul si obiectivele ei ceva legat de acea activitate pe care doreste sa o desfasoare in urmatorii ani.
Notiunea de centru e cam vaga asa ca in primul rand trebuie sa adaptati statutul asociatiei.



#252046 sponsorizare

Postat de GEORGE NEAGU on 27 January 2013 - 06:31 PM in Arhiva

Societatile comerciale pot incheia contracte de sponsorizare numai cu ong. Pentru persoane fizice puteti folosi contractul de mecenat.
Pentru societatile comerciale, cheltuielile cu sponsorizarea si mecenatul sunt deductibile, limitat, din impozitul pe profit.



#259273 sold de casa la CAR

Postat de GEORGE NEAGU on 17 December 2013 - 08:06 PM in Arhiva

Da, de ce nu. Nu e nicaieri unde sa interzica sa aveti sold la casa.



#231799 Societate fara angajati

Postat de GEORGE NEAGU on 04 October 2010 - 05:44 PM in Arhiva

Vezi postareachristina, la Oct 1 2010, 08:42 PM, a spus:

Buna seara,

In cazul in care pana in sept 2010 o societate a avut angajati, iar acum in oct nu mai are nici un angajat, ce trebuie depus la somaj, sanatate, cas si itm in acest sens pt ca din oct nu voi mai depune declaratii si nu vreau sa am probleme.

Multumesc
Depuneti la finante declaratia 010 pentru scoaterea din evidenta a tuturor impozitelor legate de salarii si ramane impozitul pe profit si tva pentru care depuneti declaratiile la trimestru.Formularul il luati de la ei.
La sanatate nu depuneti nimic special ci completati in setul de declaratii pentru luna septembrie si pe cea de iesire din evidenta a salariatilor.Daca nu mai aveti surse de venit trebuie sa va faceti contract cu directia de sanatate daca ramaneti asociat in firma.
La directia muncii depuneti o comunicare prin care le spuneti ca firma dumneavoastra nu mai are salariati de la 1 octombrie. Atentie: o depuneti spre sfarsitul lunii, dupa ce ati depus la ei toate declaratiile, statul, revisalul si dupa ce ati si platit impozitele pentru septembrie. Altfel nu va primesc hartia pentru ca practic nu va pot scoate din evidenta curenta. Daca nu mai aveti surse de venit trebuie sa va faceti contract cu casa de pensii daca ramaneti asociat in firma.
La somaj nimica.
Succes.



#251570 Situatii financiare anuale - Cont de profit si pierdere

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2013 - 05:56 PM in Arhiva

In general nu trebuie sa va faceti probleme de acest fel. Daca descarcati programul informatic de pe pagina de internet a ministerului finantelor pentru generarea situatiilor financiare anuale, acesta are bagate formulele de calcul, dumneavoastra introduceti soldurile sau rulajele conturilor(acolo unde e cazul) si urmariti doar sa va dea corelatiile. Acestea dau sigur daca ati introdus corect datele din balanta la 31 decembrie.



#252153 sfarsit an (profit /pierdere)

Postat de GEORGE NEAGU on 30 January 2013 - 10:19 AM in Arhiva

O sa trebuiasca sa depuneti declaratia 101 pana la 25 martie 2013 si apoi bilantul pana la sfarsitul lunii mai 2013.



#271687 Scadere gestiune

Postat de GEORGE NEAGU on 03 January 2016 - 04:34 PM in CONTABILITATE STOCURI

Completati bon de consum la pretul de achizitie.



#271683 Scadere gestiune

Postat de GEORGE NEAGU on 02 January 2016 - 07:59 PM in CONTABILITATE STOCURI

Nu prea e clara intrebarea asa ca va rog sa reveniti cu precizari.
Adica in acea frizerie coafura comercializati/vindeti si produse cosmetice (pe care le achizitionati de la furnizori, puneti un adaos si le vindeti daca clientul doreste sa le cumpere de la dumneavoastra) si acesrea apar pe bon separat de contravaloarea serviciului prestat, pe langa partea de servicii oferite clientilor? Sau va referiti la produsele folosite ca si consumabile in activitatea respectiva?
Daca faceti vanzare separat de prestare de servicii, trebuie sa completati nir la facturile cu marfa intrata cu produsele pentru vandut, sa completati un registru de gestiune zilnic in care la intrari treceti valoarea nir-urilor cumarfa pentru vanzare, la iesiri treceti valoarea din raportul z scos de la casa d marcat. Doar partea din raportul z care se refera la marfa de vandut.
Daca e vorba de produse considerate ca si consumabile. nu e cazul sa apara pe bonul fiscal.



#254783 salarizare colaboratori

Postat de GEORGE NEAGU on 29 April 2013 - 08:41 PM in CONTRACTE comerciale

Sunt doua variante (pentru a nu le confunda):
1. contract de munca pe perioada nedeterminata, cu norma redusa;
2. contract de prestari servicii pe codul civil/conventie pentru care ii retineti si platiti impozitul pe venit de 16%, contributie la sanatate de 5,5% si, daca respectivul nu mai are in alta parte un contrat de munca sau nu e pensionar, ii retineti si contributie la pensie.
In ambele situatii declararea se face prin declaratia 112 depusa doar prin internet cu certificatul de semnatura electronica.



#262745 Salariat in I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 31 May 2014 - 09:02 AM in Contabilitate I.I.

La momentul cand pe intreprinderea individuala apar si persoane angajate cu contract de munca, nu va trebuie neaparat contabil daca va descurcati cu evidentele, pregatirea si depunerea declaratiei 112.
Pentru salariat trebuie sa pregatiti un dosar al angajatului care trebuie sa contina:
-copie dupa culetin;
-copie dupa actele de studii/calificare in meseria pentru care e angajat;
-curriculum vitae si cererea de angajare;
-contractul de munca;
-actele aditionale care apar in timp pentru modificarea/completarea contractului de munca;
-fisa postului;
-rapoartele de evaluare ale salariatului;
-dosarul medical de la angajare si cu fisa de aptitudini de la medicina muncii.

Inainte de a transmite revisalul cu datele despre contractul de munca, trebuie sa mergeti la directia muncii de care apartineti cu adresa intreprinderii individuale, sa depuneti copii dupa actele de infiintare si sa va dea parola pentru a putea trandmite revisalul. Tot inainte trebuie sa mergeti si la finante, acolo unde ati fost la infiintarea intreprinderii individuale si sa depuneti un nou formular 070 cu completarile vectorului fiscal pentru impozitul pe salariu si celelalte contributii si taxe pentru salariati.
Revisalul trebuie transmis pana in ultima zi lucratoare dinaintea celeia in care salariatul incape munca conform contractului.
Trimestrial (pentru ca aveti maxim 3 angajati) veti depune pentru fiecare luna D112 in care sunt evidentiate impozitul pe salariu si celelalte contributii. Tot pana pe 25 a primei luni de la finele trimestrului e si termenul de plata.



#262287 retragere capital social ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 09 May 2014 - 11:37 AM in ONG

Sa-i puna la loc. In situatia asta va aflati cu sume de recuperat de la debitori diversi (cont 461).



#225033 repartizarea profitului la ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 29 April 2010 - 02:53 PM in ONG

Vezi postareasimonaluiza, la Apr 28 2010, 07:31 PM, a spus:

Daca am excedent din activitatea fara scop patrimonial si pierdere din activitatea economica, pot repartiza excedentul pentru acoperirea pierderii sau trebuie sa merg in continuare cu ele separat, pierderea o recuperez in anii urmatori din profiturile activitatii economice si excedentul activ fara scop patrimonial il repartizez la alte rezerve, spre exemplu?
Nu mergi separat. De fapt trebuie sa vorbesti de o singura valoare pentru rezultatul exercitiului pe care poti sa-l lasi nerepartizat sau sa-l repartizezi dupa cum hotaraste Adunarea Generala a membrilor asociatiei daca e pozitiv sau daca e negativ tot Adunarea hotaraste cum il acopera.




Cometa SQL