Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#163994 program saga

Postat de GeForce on 25 February 2008 - 08:15 PM in Arhiva

Rezulta o diferenta de 5000 lei pentru care nu exista documente , sa inteleg? Sau te duci in urma si verifici soldul si reglezi in momentul acesta, cand ai descoperit sau inregistrezi pe riscul tau, ceea ce au omis altii sa faca, si este cam riscant!
Eu unul nu inregistrez nimic fara sa aiba la baza un document justificativ! Daca pentru diferenta de 5000 lei existenta nu s-a constituit TVA si /sau venituri! Trebuie verificat pe documente deoarece exista riscul ca clientul tau sa fi modificat suma de pe factura, pentru a "umfla" cheltuielile sale? Cere-i te rog o situatie mai clara pe facturi emise si plati efectuate de el! Ca sa nu ai probleme!
Pana la urma faci cum crezi insa daca eu as fi in locul tau nu as inregistra nimic fara sa fiu sigur ca e as cum spune clientul. Orice inregistrare in conta trebuie dovedita cu acte!



#155813 program saga

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Pai cantiataea de faina consumata totala o afli prin insumarea tuturor bonurilor de consum din luna respectiva sau din contul 3021 analitic pentru faina. In Saga S este recomandat sa se lucreze acolo unde exista productie sau constructii deoarece fiind f. multe categorii de bunuri materiale, evidenta acestora poate fi facuta cu ajutorul acestei extrensii a programului de contabiliate. A, si nu in ultimul rand pentru a vedea centralizat pe fiecare tip de produs costurile efective de productie. I-a legatura cu cei de la Saga ca ai sa descoperi multe raspunsuri la intrebarile pe care le ai. Exista si acolo un forum de discutii cu privire la problemele intalnite de utilizatorii programului Saga. :smile:



#139520 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Daca vrei sa ai soldul la marfuri si pe articole, atunci alege varianta completa Saga C + Saga S. Dar in cazul in care nu vrei prea multe batai de cap, ci doar o evidenta global valorica a stocurilor, atunci varianta ideala e doar Saga C. Daca alegi cea de-a doua varianta, cea intalnita cel mai des, la societatile care desfoara doar activitati de comert, atunci trebuie sa bifezi in ecranul de configurare "Evaluare la pret de vanzare cu amanuntul", si "Gestiuni global-valorice".
Intrarile in gestiune si iesirile se opereaza prin intermediul meniului Operatii, submeniurile Intrari, respectiv Iesiri. De mentionat totusi ca notele de descarcare a gestiunii cu marfurile vandute, se realizeaza la finalul fiecarei luni, din submeniul Inchidere luna, iar in ecranul care apare vei avea "Descarcare marfuri vandute", apoi " Inchidere TVA", "inregistrare amortizare" si " Inchidere conturi de venituri si cheltuieli". Descarcarea gestiunii de marfuri la gestiunile global valorice se face prin calcularea unui coeficient de repartizare a diferentelor de pret la marfuri (k), a carui formula de calcul o vei gasi la Help, in programul mai sus-mentionat, si nicidecum pe baza unor bonuri de consum. Evaluarea la pret de vanzare cu amanuntul mai semnifica si faptul ca vei avea un raport de gestiune, completat pe fiecare zi, cu urmatoarele date: Sold la inceputul zilei, intrari de marfuri (pe baza NIR, intocmite de gestionar la primirea facturilor de aprovizionare), Iesiri de marfuri (pe baza facturilor emise catre clienti sau a raportului zilnic pentru utilizatorii caselor de marcat), si Sold la sfarsitul zilei. Formula este: Sf = Si + I - E.
Sper ca iti este util! Evaluarea la pret de vanzare semnifica utilizarea conturilor de diferente de pret (378) si a TVA nedeductibila (4428). Pretul de vanzare cu amanuntul este format din pret de aprovizionare + cheltuieli de desfacere + adaos comercial + cota TVA (19%, in general). La medicamente exista si TVA redus de 9%.



#147908 program saga

Postat de GeForce on 15 October 2007 - 07:33 PM in Arhiva

Din meniul Operatii, submeniul Inchidere luna. In ecranul care iti va apare, vei avea mai multe optiuni, in partea de sus. Una din optiuni este declaratia 100 (a treia mi se pare ca este) si de acolo ai buton jos de listare a declaratiei si de listare a ordinelor de plata. Dar inainte de a lista este necesar sa faci o actualizare a D100, vezi ca ai buton de actualizare date. :biggrin:



#147102 program saga

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 04:00 PM in Arhiva

in meniul Administrare, din saga, la configurare societati, la campul referitor la TVA normala, treci valoarea Zero.



#139521 program saga

Postat de GeForce on 10 August 2007 - 11:37 PM in Arhiva

Pentru niconta:
Ai definit gestiunile de articole, iar apoi fiecarei gestiuni sa ii atribui articolele respective, astfel incat la finalul preluarii datelor sa ai valoarea totala a soldului de marfuri si respectiv stocul cantitativ al acestora.
Daca nu iti apare in meniuri operatiile specifice stocurilor inseamna ca nu ai activat partea de stocuri, ci numai partea de conta. Uita-te in help si vezi ce anume trebuie sa faci.
Articolele contabile se genereaza si se pot vedea in submeniul Articole contabile, din meniul Operatii.
Trebuie sa ai fisa de magazie pentru toate articolele , daca utilizezi varianta cu stocuri, si nu vei avea raport de gestiune zilnic.
daca utilizezi versiunea completa (c+s) atunci in meniul Fisiere trebuie sa ai submeniurile Gestiuni, Articole. apoi tu trebuie sa completezi in configurare societate balanta de preluare a stocurilor, cu denumirea acestora la momentul preluarii, cantitatea si pretul unitar.
Ce vrei sa iti preia daca tu nu i-ai dat informatiile necesare? Crezi ca e robot? El e un soft in care el gestioneaza informatiile introduse de catre tine. daca tu ii dai informatii incomplete, sau gresite, atunci el asta iti va inregistra. :lostit (13):



#139768 program saga

Postat de GeForce on 14 August 2007 - 02:00 PM in Arhiva

Ce versiune utilizezi? E posibil sa fie o eroare a programului. Mie nu imi face probleme de genul asta! Download-eaza inca o data programul pe o alta partitie a computerului, decat aceea in care ai instalat Saga si vezi daca mai ai problemele astea!



#146770 program saga

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 02:47 PM in Arhiva

In meniul situatii-listari, alegi Registrul jurnal si listezi de acolo inregistrarile din luna care te intereseaza. O observatie as avea de facut si anume ca nu se poate lista note contabile din Saga, ci numai registrul jurnal. Acesta se poate lista si separat pe tipuri de inregistrari: Intrari, Iesiri, Inchidere, Amortizare, Salarii, etc.



#164351 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 27 February 2008 - 09:41 PM in Arhiva

"SECȚIUNEA a 2-a
Contabilul autorizat

Art. 10. - Contabilul autorizat poate executa pentru persoanele fizice și juridice următoarele lucrări:
a) ține contabilitatea operațiunilor economico-financiare prevăzute în contract;
b) pregătește lucrările în vederea elaborării situațiilor financiare.
Art. 11. - Contabilii autorizați pot să-și exercite profesia individual ori în societăți comerciale."



#157599 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:42 AM in Arhiva

Sau o firma de contabilitate, prin reprezentantii sai, daca exista un contract de prestari servicii incheiat intre firma de contabilitate si societatea careia i se tine evidenta contabila.



#163883 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de GeForce on 24 February 2008 - 08:36 PM in Arhiva

Inchiderea nu era oare 281=213? Parca asa functioneaza conturile! :tongue:



#157446 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 03:01 PM in Arhiva

Ce anume inseamna "pentru nevoi personale"? Daca e pentru firma e ok, daca e pentru patron nu e bine deloc. Deci, concret pentru nevoile personale ale cui? Ale patronului sau ale firmei? Sau ale ambilor? :lostit (13):



#163560 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de GeForce on 21 February 2008 - 07:02 PM in Arhiva

http://www.reclama .ro/contact.htm



#157595 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:34 AM in Arhiva

Vezi postareamonellu, la Jan 9 2008, 09:02 PM, a spus:

Am si eu o intrabare: am un magazin de electronice si un site - care tinde sa devina magazin virtual. In luna decembrie am facut o vanzare la un client persoiana fizica cu plata prin mandat postal si azi am primit banii. Cum se inregistreaza aceasta incasare? tai chitanta? o bat in casa de marcat? ce fac cu fc din decembrie cand chiar a plecat marfa?
Pai in coletul pe care l-ai trimis catre client, trebuia sa incluzi factura fiscala, certificat de garantie, manual de utilizare al produsului (in lb. romana) si chitanta sau bonul fiscal, dupa caz. De obicei se livreaza cu chitanta, iar in cazul ca se intoarce produsul inapoi, adica clientul nu accepta plata acestuia, atunci anulezi chitanta si factura aferenta produsului respectiv. :lostit (13):

Vezi postareariuliana002, la Jan 10 2008, 08:50 AM, a spus:

sal all
am si eu o intrebare : daca am o firma de inchirieri auto imi trebuie casa de marcat....precizez ca inchiriez masinile aproape numai persoanelor fizice. si cat e amenda daca nu am avut casa de marcat pana acum (functionez de 4 luni)?
multumesc anticipat
Da, iti trebuie casa de marcat, conf. OG 28/1999, actualizata.

Fisiere atasate




#147134 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 11:11 PM in Arhiva

Nu conteaza cate persoane fizice ai clienti. Nu numarul acestora e important, ci numai faptul ca ai si astfel de clienti te obliga conform noilor norme la achizitionarea unui aparat electronic fiscal :smile: Legea e facuta in interesul celor care comercializaeaza casele de marcat :sad:



#146722 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 09:48 AM in Arhiva

conform OUG 28/1999, modificata prin OG 47/2007, art. 2, se prevad exceptiile de a utiliza case de marcat fiscale, iar conform art.1 se prevede ca " operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale", si " au obligatia sa emita bonuri fiscale si sa le predea clientilor".
Se precizeaza undeva interzicerea emiterii chitantelor?



#146794 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 06:57 PM in Arhiva

Poate eu consider necesar sa dau bon celor care cumpara cu numerar in momentul livrarii bunurilor si cu chitanta celor care solicita factura si platesc peste o zi, o saptamana sau o luna. desemenea consider sa dau chitanta celor care imi platesc in avans pentru un anumit produs. La fel fac si cu cei care solicita factura si platesc numerar in momentul livrarii, insa achizitioneaza peste 20 de articole diferite. :smile:
Daca acord discount la factura pentru plata in momentul livrarii unei cantitati de bunuri, de o valoare apreciabila, in functie de valoarea cumparata, intocmesc chitanta.



#163722 declaratia 101 - IMPOZIT PE PROFIT

Postat de GeForce on 22 February 2008 - 07:16 PM in Arhiva

exista 2 termene de depunere a D 101 si anume 15.02 si 15.04, in functie de modalitatea de inchidere a exercitiului financair anterior. Cine definitiveaza calculele pana la data de 15.02 atunci depune pana la 15.02 acea declaratie, iar cine nu trebuie sa depuna pana pe 15.04.
Nu am auzit nimic legat de depunerea declaratiei 101 in functie de tipul de rezultat obtinut: profit sau pierdere? :tongue:



#155806 asociati - diverse probleme

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:01 AM in Arhiva

Contabiliatate aprofundata - Fuziunea, Divizarea, dizolvarea si lichidarea societatilor comerciale. :smile:



#147133 declaratie 394

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 10:57 PM in Arhiva

Pana la data de 25.01.2008, mai exact! :smile: Dar nu mai devreme de 01.01.2008



#164074 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 26 February 2008 - 12:33 PM in Arhiva

La tot ceea ce se declara in D100, D102, D103 se utilizeaza numai conturi unice. Daca aveti restante la TVA nu se includ in conturile unice. La Comsionul datorat ITM deasemenea nu intra in conturi unice.



#157433 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:31 PM in Arhiva

Nici o problema intalnita in utilizarea programului de Ordine de plata pentru Trezorerie. Adresa oficiala pe care se gaseste este cea a Min. Finantelor. Am efectuat plati inca de la inceput cu acest program (din septembrie 2007) si nimeni nu mi-a returnat nici un OP care a avut pe el specificat plata in cont unic. Mai putine hartii utilizate si comisioane mult mai mici.



#157594 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:27 AM in Arhiva

Nu exista mari diferente intre programul vechi (de dinainte de ianuarie 2008) si cel cel actualizat (in 2008). Platile de la 1 ianuarie 2008, se fac in conturile unice, pentru contributiile prevazute in OMEF 1294/10.09.2007. Pentru acele taxe care nu sunt prevazute in ordinul acela, se plateste ca si pana acum. De la 01 ianuarie 2008, indiferent daca ai sau nu ai datorii la Fisc vei achita in conturile unice, toate contributiile urmand a se face repartizarea pe fiecare tip de contributie in parte de catre ANAF.



#164381 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 28 February 2008 - 09:04 AM in Impozitare - PROFIT

Prima data se acopera pierderea din anii precedenti, apoi sa raportezi profit. Daca in 2007 pe trim. III si IV ai avut profit, inseamna ca nu ai tinut cont de pierderea pe care o aveai inregistrata in anul precedent?
Acoperi pieredera din anii precedenti prin inregistrarea 121 = 1171 cu valoarea pe care o ai in Sfc la ct. 121.
Obs.: Nu ar fi trebuit sa platesti impozit pe profit la trim. III si IV , acoperind la acele termene o parte din pierderea inregistrata in anii precedenti.



#163717 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de GeForce on 22 February 2008 - 06:52 PM in Impozitare - PROFIT

La calcularea profitului impozabil la trimestrul I 2008, trebuie sa tii seama de pierderea inregistrata in anii anteriori. Apoi pe diferenta rezultata din calcul calculezi impozit pe profit (in caz ca se acopera integral pierderea si mai ramane si putin profit)!




Cometa SQL