Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract civil prestari servicii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


- - - - -

contract civil prestari servicii

179 replies to this topic

#81 getutica1972

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 08 November 2007 - 02:05 PM

Vezi postareacris69, la Nov 7 2007, 02:56 PM, a spus:

Buna ziua,

Am urmatoarea speta.
O asociatie patronala vrea sa incheie un contract civil pentru postul de director executiv.
Este legal, sau trebuie sa incheie contract de munca, fie el si pe 2 sau 4 ore /zi?
Persoana cu care vrea sa incheie contr.civil este salariata cu 8 ore la alta societate.


Multumesc.

Referitor la aceasta speta as avea si eu o intrebare.
Cum se poate descurca o persoana care are o norma intreaga la o societate, sa-si desfasoare in bune conditii atributiile de director executiv la o alta societate unde e angajata cu timp partial? Ma refer la cazul în care societatea unde e director executiv are nevoie de calitatile sale manageriale in timpul celor 8 ore pe care le lucreaza la societatea unde are norma intreaga.



#82 cris69

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 November 2007 - 02:07 PM

Vezi postareadeea77, la Nov 8 2007, 01:44 PM, a spus:

ART. 152 din legea 31/1990, modificat prin OUG 82/2007
(2) Remuneratia directorilor, obtinutã în temeiul contractului de mandat, este asimilatã din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii si se impoziteazã potrivit legislatiei în materie.

Multumesc pentru raspuns, dar nu cred ca se aplica si la speta mea, intrucat asociatiile patronale nu functioneaza dupa L31 ( a soc. com.)., si nici nu este vorba despre un contract de mandat.
Multumesc oricum, imi va fi de folos cu alta ocazie.




#83 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 15 November 2007 - 03:38 PM

Stie cineva cadrul legal - cand se acorda garantiile contractuale la prestarile de servicii ? Trebuiesc trecute obligatoriu in facturi sau e suficient numai certificat de garantie?



#84 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 06:57 PM

La ce fel de servicii te referi?
Daca este vorba de prestari servicii in constructii, atunci vorbim de garantia de buna executie care are un regim special, in sensul ca presupune si in ctb o serie de operatiuni, dar sunt multe discutii pe forum si te poti documenta.
Daca este vorba de alte servicii nu cred sa existe alte obligatii privind garantiile decat cele stabilite in contract, situatie in care se poate ajunge la despagubiri de natura financiara in sensul returnarii sumei platite de client - partial sau integral(daca se specifica acest lucru in contract).
Am tot cautat pe net, in legislatie un cadru legal pentru a te ajuta cu un raspuns folositor, dar am gasit doar referiri legate de garantii acordate bunurilor comercializate.
Madalina



#85 kmy73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 08 January 2008 - 07:33 PM

Buna seara
Va rog sa ma ajutati daca cineva are situatia urmatoare:
la firma la care lucrez am un contract de prestari servici cu o firma din comunitate care ne trimite materiale pentru prelucrare noi asiguram numai manopera - suntem prestatatori.
Am citit pe net ca toate contractele cu partenerii straini ar trebui inregistrate la administratia financiara.
Am fost la finante prin octombrie si am vrut sa inregitrez acest contract si nu mi l-au inregistrat pentru ca nu era cazul la acest tip de servi cii
Acum am vazut ca iar se vorbeste de aceste contracte de prestari servicii chiar a aparut un alt ordin
Este vechiul lohn
Va rog sa-mi spuneti daca cineva lucreaza cu astfel de contracte si daca lau fost inregitrat la finante .
Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 18 August 2008 - 02:48 PM




#86 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 08 January 2008 - 09:29 PM

Nu trebuie inregistrate. Obligatia exista doar pentru nerezdentii ce executa prestarile pe teritoriul Ro.

Ordin nr. 2310/2007
"Art.1
Persoanele juridice române au obligația să înregistreze contractele încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente care execută pe teritoriul României prestări de servicii de natura lucrărilor de construcții, de montaj, activităților de supraveghere, activităților de consultanță, de asistență tehnică și a oricăror alte activități care pot constitui sediu permanent în România. "



#87 rosebud

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 110 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 15 January 2008 - 02:50 PM

Imi poate spune cineva ce acte sunt necesare la intocmirea unui contract civil? Adica in cazul in care lucreaza trebuie sa aduca niste acte de la firma respectiva si mai ce. Mentionez ca persoana in cauza va fii agent social.Multumesc.

Adaugat ulterior: Jan 17 2008, 09:23 PM

Chiar nimeni nu a mai avut de-a face cu contracte civile?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 11:21 PM




#88 Mon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 17 January 2008 - 04:03 PM

Buna ziua,

intr-o situatie in care o firma straina X Ltd. detine o firma romaneasca X RO SRL (e o filiala a firmai straine), iar firma romaneasca presteaza servicii pentru cea straina, trebuie sa existe un contract (de prestari servicii) intre cele 2? Eu as crede ca da. Voi ce stiti?

Multumesc mult pentru ajutor! :)



#89 Julianne

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:BUC

Postat 24 January 2008 - 12:54 PM

Buna ziua!
Sunt in concediu de crestere copil si vreau sa castig ceva banuti ( deh!!) si vrea sa lucrez pentru doua zile pe baza de convetie civila. Intrebarea este daca exista riscul sa pierd idemnizatia de crestere copil.
Va multumuesc!



#90 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 24 January 2008 - 01:22 PM

Eu zic ca nu mai sunt legale de mult conventiile civile pentru activitati repetitive. S-ar mai putea face pentru o treaba ocazionala: zugravit, deszapezit etc. Angajatorii care mai fac conventii civile risca amenzi.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 09:38 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#91 Julianne

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:BUC

Postat 24 January 2008 - 05:25 PM

Este vorba de o activitate ocazionala...mai exact o inventariere. Raman la intrebarea anterioara: risc ceva cu indemnizatia?
Multumesc!



#92 mucho dolor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 462 Postari:

Postat 24 January 2008 - 05:37 PM

desigur ca risti
lucreaza la negru



#93 Julianne

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:BUC

Postat 24 January 2008 - 08:11 PM

Sincer , gandeam ca fiind o activitate pe termen foarte scurt nu ar ridica probleme serioase... asa cred ca e mai bine sa nu risc.
:(.
Multumesc tuturor.



#94 teoden

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:pitesti

Postat 21 February 2008 - 02:04 PM

Buna ziua!
suntem un ong, care face cursuri de calificare si recalificare la terminarea cursului examinatorilor le face un contract de prestari servicii pe o durata de 6h.Nelamurirea mea este ce contributii se opreste incepand din 2008.In anul 2007 am retinut doar 16%impozit.Acum conform ordinului 1019/2007 cica s-ar opri si 9.5%, 19.5% si conform codului caen accidente si mai trebuie si bagati in declaratia de la cas(pensii).Va rog mult trebuie sa termin conta pe luna ian si nu stiu ce sa mai fac.Dvs. ce intelegeti dina acest ordin?????
Ajutati-ma urgent
Pls :laugh: :tongue:



#95 teoden

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:pitesti

Postat 13 March 2008 - 04:26 PM

am o foarte mare nelamurire.La asociatia noastra avem profesori care presteaza lucru (Examinare)6 ore pe zi , o data la 1 lun 2 sau 3 poate chiar mai multe.Acum eu nu stiu ce sa le mai opresc:impozit 10% si CAS?
Am fost la CAS Prahova si mi-a sp ca conform orinului 1019/2007 trebuie sa le oprim si Cas 9.5% si 19.5% si accidente.
Aceste persoane lucreaza si in alta parte ca functionari ca profesori etc. si ca trebuie sa completeze aceea declaratie din ordinul 1019 si sa le oprim
Eu ma gandesc ca anulandu-se ordinul acela 92, nu ar mai trebui sa opresc decat impozit.
Va rog mult ajutati-ma dati-mi un sfat.
nu mai inteleg nimic.De ce sa le mai opresc inca o data cas daca ei mai lucreaza in alta parte, unde si acolo le opreste.
E o tampenie.
Lamuriti-ma!!!!
astept urgent



#96 Laura_M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2008 - 04:36 PM

Vezi postareateoden, la Mar 13 2008, 04:26 PM, a spus:

De ce sa le mai opresc inca o data cas daca ei mai lucreaza in alta parte, unde si acolo le opreste.
E o tampenie.


Nu e o tampenie, caci astfel va beneficia de mai multi bani la pensie!



#97 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2008 - 05:23 PM

Si eu am auzit ca daca prestatorul este angajat in alta parte, atunci nu trebuie sa i se mai opreasca acel CAS. Dar cei de la pensii dau intr-adevar acel raspuns, eu zic sa trimiti o scrisoare la Min Fin. si sa astepti raspunsul lor; am auzit alte zvonuri ca cei din minister nu sunt de acord cu parerea CNPAS-ului.
Iar despre ce va beneficia el la pensie nu are rost sa vorbim...

Art. 5. - (1) În sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
I. persoanele care desfășoară activități pe bază de contract individual de muncă și funcționarii publici;
II. persoanele care își desfășoară activitatea în funcții elective sau care sunt numite în cadrul autorității executive, legislative ori judecătorești, pe durata mandatului, precum și membrii cooperatori dintr-o organizație a cooperației meșteșugărești, ale căror drepturi și obligații sunt asimilate, în condițiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevăzute la pct. I;
III. persoanele care beneficiază de drepturi bănești lunare, ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în condițiile legii, denumite în continuare șomeri;
IV. persoanele care se află în una dintre situațiile următoare:
a) asociat unic, asociați, comanditari sau acționari;
b) administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare sau de management;
c) membri ai asociației familiale;
d) persoane autorizate să desfășoare activități independente;
e) persoane angajate în instituții internaționale, dacă nu sunt asigurații acestora;
f) alte persoane care realizează venituri din activități profesionale;

Articolul din lege este interpretabil.
Dragos



#98 Laura_M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2008 - 12:35 PM

Ordinul 1019/23.11.2007:
,,La capitolul A secțiunea I, punctul 6 va avea următorul cuprins:
"6. Persoanele care la data de 1 ianuarie 2008 realizează venituri brute care nu sunt încasate ca urmare a încadrării în una dintre situațiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege au obligația ca până la data de 1 februarie 2008 să declare unității de la care obțin astfel de venituri dacă, în același timp, la altă unitate, se află și în una dintre situațiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege.
Modelul declarației este prezentat în anexa nr. 2.
Persoanele care după data de 1 ianuarie 2008 vor obține astfel de venituri fac această declarație la începutul derulării respectivei activități.
În situația în care se constată că declarantul nu se află în niciuna dintre situațiile enumerate, unitatea de la care se obțin veniturile nu calculează contribuția de asigurări sociale, deoarece aceasta nu se datorează."
si
ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la norme)
DECLARAȚIE
conform Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001, astfel cum a fost modificat prin Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 1.019/2007

Nr. ________, din ziua ________, luna ________, anul ______,

1. Numele si prenumele asiguratului: _____________________________
2. Codul numeric personal: ________________________________
3. Adresa:
Domiciliat in Localitatea: __________________________,Strada: _____________ Nr.____, Bloc _____________, Scara___________, Etaj _______, Apart. ____________Judet: ____________, Sector ________________.
4. Actul de identitate: ________________, Seria ________, Nr. _____________
5. Declar pe propria raspundere ca sunt [ ]/nu sunt [ ], la alta unitate, in una sau mai multe din urmatoarele situatii:
[ ] Desfasor activitate pe baza de contract individual de munca;
[ ] Functionar public;
[ ] Desfasor activitate in functie electiva;
[ ] Sunt numit in cadrul autoritatii executive, legislative sau judecatoresti;
[ ] Membru cooperator.
6. Ma oblig sa aduc la cunostinta in termen de 3 zile orice modificari intervenite in datele de mai sus.

Semnatura asiguratului,
....................................

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 10:20 PM




#99 Sorina T.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BISTRITA

Postat 14 March 2008 - 01:21 PM

Nu stiu daca persoana care a initiat topicul a inteles sau nu ceva din raspunsuri, insa ma intereseaza si pe mine subiectul si nu am reusit sa inteleg.
In cazul meu, noi vrem sa facem "contract de comision -mandat" cu diverse persoane fizice si la fel, nu stiu daca trebuie sa ii platesc eu asig. sociale si de sanatate sau nu.

?????????????????????????????????????????????????



#100 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 March 2008 - 01:31 PM

Unele articole de legi trebuie sa le citesti cu picioarele in apa. Din cate am inteles eu: Pentru venituri nesalariale, nu trebuie sa-i retii omului CAS daca el plateste CAS in alta parte. Pentru a fi sigur de asta omul trebuie se completeze declaratia de mai sus si sa v-o dea. Daca nu are bifat nimic la punctul 5 inseamna ca nu i se retine CAS in alta parte si deci trebuie sa-i retii aici. Daca are bifata cel putin una din situatii, nu-i mai retii CAS.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 10:20 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL