Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 19

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#361 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2007 - 09:38 AM

Cf. art.155, alin (8) lit. © din codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice, dar..... exista mai multe conditii privind emiterea acestora , dintre care, mentionez doar cateva: partile sa incheie un acord privind aceasta procedura de facturare; sa notifice organul fiscal ca vor aplica o astfel de procedura; sa garanteze autenticitatea sursei si continutul facturii prin semnatura electronica cf.Legii 455/2001, prin schimbul electronic de date ( agreate de directia de tehnologie din cadrul MFP) , etc.

Vezi codul fiscal (norme) unde iti explica toate conditiile !!!
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#362 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 April 2007 - 10:40 AM

Parerea mea e ca art. 155, alin (8), lit. c) se refera la facturile care nu au o forma fizica, care sunt primite si stocate prin mijloace electronice. In acest caz, sunt de acord, este nevoie de garantarea autenticitatii surse si a integritatii continutului prin semnatura electronica.

Dar daca eu primesc factura in format .pdf sa zicem, o listez si o pun la dosar nu vad ce nevoie as avea de semnatura electronica.




#363 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 April 2007 - 11:54 AM

Corect Sndr!
Daca firmele sunt de acord se poate trimite e-mail fara nici o complicatie. Cu o mica completare...la delegat se trece POSTA. Altfel sunt necesare semnaturi de primire. :wink:
Restul sunt aberatii care nu se pot demonstra. In caz de control nu se poate demonstra ca factura nu a fost primita de fapt postal. :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 24 April 2007 - 11:55 AM

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#364 MihaelaN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:
  • Location:Targoviste

Postat 24 April 2007 - 01:34 PM

Vezi postareasdnr, la Apr 24 2007, 11:40 AM, a spus:

Parerea mea e ca art. 155, alin (8), lit. c) se refera la facturile care nu au o forma fizica, care sunt primite si stocate prin mijloace electronice. In acest caz, sunt de acord, este nevoie de garantarea autenticitatii surse si a integritatii continutului prin semnatura electronica.

Dar daca eu primesc factura in format .pdf sa zicem, o listez si o pun la dosar nu vad ce nevoie as avea de semnatura electronica.

Care sunt facturile ce nu au forma fizica? Nu orice document poate fi listat? Probabil sunt naiva, dar nu am inteles prea bine raspunsul.
In ceea ce priveste semnarea si stampilarea, problema mea ar fi cum demonstrez ca hartia respectiva a fost emisa de adevaratul furnizor si nu este fictiva, pentru a ma ajuta, spre exemplu, sa maresc cheltuielile si sa deduc TVA.
Referitor la raspunsul d-lui Septimiu as avea o obiectie: persoana cu lap-top-ul, de vreme ce se deplaseaza pana la mine, nu poate veni si cu stampila firmei?
Sincer vorbind, stiu ca interpretarile acestui articol din Codul Fiscal sunt variate si fiecare procedeaza cum considera corect, dar ar fi interesanta parerea unui contabil care deja s-a confruntat la un control cu aceasta problema.



#365 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 24 April 2007 - 01:52 PM

Ca de obicei, eu cred ca si aici lucrurile sunt clare si prin urmare...simple :lostit (13): .
Parerea mea e ca : acest cod fiscal prin articolul enuntat mai sus, reglementeaza modul de intocmire, evidenta si urmarire din punct de vedere fiscal al documentelor obligatorii, care nu intamplator :pullhair: sunt si documente justificative pentru inregistrarea in contabilitate.
Asadar, faptul ca ele sunt sau nu semnate si stampilate, nu mai este responsabilitatea fiscului ci, acelor parteneri de afaceri care au obligatia (au avut-o si pana acum !!), cel putin fata de ei insisi si de buna functionare a propriilor activitati desfasurate, sa se asigure, prin toate mijloacele si posibilitatile conferite de legi (vezi si codul comercial, aici), ca nu vor fi prejudiciati in nici un fel in relatiile comerciale.
Cat pentru nerespectarea regulilor de intocmire, se stie clar care sunt sanctiunile impuse.
Si mai e ceva, si anume ca la fiecare semestru, avem obligatia sa declaram la ad fin. facturile emise in sem/anul respectiv. Prin urmare, pe fisc nu-l mai intereseaza decat daca acestea exista si daca ele sunt inregistrate in contabilitate si de o parte si de alta a relatiei FZ-CL, pentru a intampina eventualele tentative sau actiuni de evaziune.
Parerea mea. :pullhair:
:lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 24 April 2007 - 01:53 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#366 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 April 2007 - 02:14 PM

Vezi postareaMihaelaN, la Apr 24 2007, 02:34 PM, a spus:

Care sunt facturile ce nu au forma fizica? Nu orice document poate fi listat? Probabil sunt naiva, dar nu am inteles prea bine raspunsul.

Conform legii, facturile trebuie emise in cel putin doua copii, una la furnizor, cealalta la beneficiar. Insa, daca sistemul permite, facturile pot fi trimise si stocate in baze de date (nu sunt informatician sa detaliez), fara listarea propriu-zisa. Avand in vedere ca nu sunt pastrate fizic si ca bazele de date pot fi sparte, corupte, distruse trebuie sa demontrezi ca ai suficiente conditii de securitate si accesibilitate pentru pastrarea lor electronica.

"76. În sensul art. 155 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal, facturile emise și primite se pot stoca prin orice metode și în orice loc în următoarele condiții:
a) locul de stocare sa se afle pe teritoriul României, cu excepția facturilor emise și primite prin mijloace electronice, care se pot stoca în orice loc dacă, pe perioada stocării:
1. se garantează accesul on-line la datele respective;
2. se garantează autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturilor, precum și faptul ca acestea sunt lizibile;
3. datele care garantează autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturilor sunt de asemenea stocate;"


De aici se subintelege ca facturile pastrate electronic nu au forma fizica. De aceea se si specifica in CF sa se intocmeasca lunar centralizator pe suport de hartie pt aceste facturi.

Citeaza

In ceea ce priveste semnarea si stampilarea, problema mea ar fi cum demonstrez ca hartia respectiva a fost emisa de adevaratul furnizor si nu este fictiva, pentru a ma ajuta, spre exemplu, sa maresc cheltuielile si sa deduc TVA.

Nu e problema ta sa demonstrezi asta. Este treaba organului de control prin controale incrucisate la furnizor sau prin consultarea bazei de date VIES in cazul tranzactiilor intracomunitare de bunuri.

Citeaza

Sincer vorbind, stiu ca interpretarile acestui articol din Codul Fiscal sunt variate si fiecare procedeaza cum considera corect, dar ar fi interesanta parerea unui contabil care deja s-a confruntat la un control cu aceasta problema.

Nu cred ca s-a confruntat cineva cu aceasta problema pana acum. Dar asa cum stii, probabil din experienta, majoritatea facturilor (sa nu zic toate) emise de societati din statele EU sunt nestampilate si nesemnate.



#367 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 April 2007 - 07:09 PM

Vezi postareaMihaelaN, la Apr 24 2007, 02:34 PM, a spus:

In ceea ce priveste semnarea si stampilarea, problema mea ar fi cum demonstrez ca hartia respectiva a fost emisa de adevaratul furnizor si nu este fictiva, pentru a ma ajuta, spre exemplu, sa maresc cheltuielile si sa deduc TVA.
Referitor la raspunsul d-lui Septimiu as avea o obiectie: persoana cu lap-top-ul, de vreme ce se deplaseaza pana la mine, nu poate veni si cu stampila firmei?
Tu nu trebuie sa demonstrezi nimic atat timp cat respecti legea!
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#368 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2007 - 08:55 AM

Din cate am inteles eu pe Mihaela o interesa situatia in care, ea chiar primeste facturile online, fara a exista in prealabil un acord intre cele doua societati privind modul de transmitere online, si unde este necesara garantarea autenticitatii sursei si integritatea continutului prin semnatura electronica (conf. C.F. ) !!!! :pullhair:
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#369 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 09:04 AM

Mihaela, presupun ca primesti facturile on-line in format .pdf sau alt fisier tip imagine. Listeaza factura, pune-o la dosar si nu mai ai nevoie de nici un acord sau semnatura electronica.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM




#370 crisiva

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 25 April 2007 - 09:19 AM

In martie am avut o vizita a unor inspectori de la Garda Financiara din Cluj, inspectori care au avut amabilitatea sa ne spuna ca nu avem voie sa ne facem singuri facurile in excel, de exemplu. Ca trebuie sa cumparam un program specializat sau sa cumparam in continuare formulare. Ne-a mai spus ca facturile trebuie semnate si stampilate. Ce sa mai intelegem din chestia asta? Ca sunt legi europene aplicate romaneste? :pullhair:



#371 MihaelaN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:
  • Location:Targoviste

Postat 25 April 2007 - 09:24 AM

Va multumesc mult pentru raspunsuri (detalii si sugestii), m-am mai linistit...



#372 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 10:02 AM

Vezi postareacrisiva, la Apr 25 2007, 10:19 AM, a spus:

In martie am avut o vizita a unor inspectori de la Garda Financiara din Cluj, inspectori care au avut amabilitatea sa ne spuna ca nu avem voie sa ne facem singuri facurile in excel, de exemplu. Ca trebuie sa cumparam un program specializat sau sa cumparam in continuare formulare. Ne-a mai spus ca facturile trebuie semnate si stampilate. Ce sa mai intelegem din chestia asta? Ca sunt legi europene aplicate romaneste? :pullhair:
Nici nu ma mira! Sa nu uitam ca astia habar nu au legislatie!
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#373 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 10:07 AM

De ce nu le-ai bagat sub nas art. 155 din CF sa vada negru pe alb ca vorbesc prostii? Inspectorii astia de la Garda sunt ancorati tot in vechea legislatie. :pullhair:

Ce?! Daca vreau imi fac un program specializat in Microsoft Excel! Ca si pe ala am dat banii!! :pullhair:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM




#374 crisiva

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 25 April 2007 - 11:06 AM

Pentru ca nu am primit nici un fel de amenda, nu am vrut sa ii provoc. poate pana la sfarsitul anului se vor lamuri si ei

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM




#375 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 03:47 PM

Sa intelegem ca ai scapat cu spaga?! :)
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#376 coconat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 159 Postari:

Postat 25 April 2007 - 05:14 PM

Vezi postareaLUCK33RO, la Apr 25 2007, 04:47 PM, a spus:

Sa intelegem ca ai scapat cu spaga?! :)

da ce, tu esti asa "bazat", ca scapi fara spaga? adica vine garda la tine doar sa te salute, sau cum? (fara suparare, spuneam la modul general) :pullhair: :pullhair:
Chiar dacă omul va face un cer nou și un pământ nou, tot nu va fi fără griji!



#377 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 April 2007 - 06:51 PM

Prefer sa platesc amenda decat sa le dau imbuibatilor ...asta in cazul in care procesul verbal este acoperit legal (ceea ce rar se intampla :o)

Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 25 April 2007 - 06:55 PM

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#378 crisiva

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 26 April 2007 - 08:14 AM

Vezi postareaLUCK33RO, la Apr 25 2007, 04:47 PM, a spus:

Sa intelegem ca ai scapat cu spaga?! :)
Chiar daca nu credeti, nu am dat absolut nimic. Au intrebat de casa de marcat, le-am spus ca avem o hartie de la finante cum ca nu avem nevoie si cam atat. Inainte sa intre, vandusem un produs si i-am facut omului factura (de tip vechi) si chitanta. Au vazut si ei factura si n-au mai spus nimic. Au mai spus ca sa avem grija la incasari. :pullhair:



#379 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 27 April 2007 - 06:56 PM

Vreau si eu o parere: La inceputul anului am avut un facturier neterminat din 2006 cu serii si numere de la Imprimarie.Sa facut decizie prin care s-a specificat ca se vor folosi in continuare, dar cu numar intern de la 0000001 pana la 0000050 sa zicem.Acuma ai mei pe facturile acelea vechi au taiat cu o linie seria si nr. care era tiparit si au scris seria A numarul 0000001 etc (din decizie) si asa pana se termina facturierul vechi! Ce zice-ti voi ? e corect sau nu? Mi-a zis cineva azi ca nu e corect , ca nu aveau voie sa taie nr si seriile vechi, ca trebuiea obligatoriu sa mearga in continuare cu numerele pretiparite de Imprimarie.
Din discutiile de mai sus am inteles, ca se poate si asa , dar nu e obligatoriu! Va rog mult ca e urgent! Va multumesc.



#380 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 27 April 2007 - 08:18 PM

Cred ca in acest caz se impunea (sau se impune daca nu s-a consumat cazul) sa se faca o decizie de anulare a numerelor si seriilor fiscale pretiparite, valabile pana la 31.12.2006. In acest fel, practic se anuleaza facturile vechi iar prin decizia numerelor noi, practic iau nastere noile facturi (cred ca nu are importanta ca suportul de hartie este cel al facturilor vechi sau hartie A4)
Sau pur si simplu, se poate emite o decizie de infiintare a unor noi numere (care pot fi chiar si cele pretiparite).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!






Similar Topics Collapse

12 useri citesc topicul

0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL