Vezi codul fiscal (norme) unde iti explica toate conditiile !!!
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile
#361
Postat 24 April 2007 - 09:38 AM
Vezi codul fiscal (norme) unde iti explica toate conditiile !!!
#362
Postat 24 April 2007 - 10:40 AM
Dar daca eu primesc factura in format .pdf sa zicem, o listez si o pun la dosar nu vad ce nevoie as avea de semnatura electronica.
#363
Postat 24 April 2007 - 11:54 AM
Daca firmele sunt de acord se poate trimite e-mail fara nici o complicatie. Cu o mica completare...la delegat se trece POSTA. Altfel sunt necesare semnaturi de primire. :wink:
Restul sunt aberatii care nu se pot demonstra. In caz de control nu se poate demonstra ca factura nu a fost primita de fapt postal.
Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 24 April 2007 - 11:55 AM
#364
Postat 24 April 2007 - 01:34 PM
sdnr, la Apr 24 2007, 11:40 AM, a spus:
Dar daca eu primesc factura in format .pdf sa zicem, o listez si o pun la dosar nu vad ce nevoie as avea de semnatura electronica.
Care sunt facturile ce nu au forma fizica? Nu orice document poate fi listat? Probabil sunt naiva, dar nu am inteles prea bine raspunsul.
In ceea ce priveste semnarea si stampilarea, problema mea ar fi cum demonstrez ca hartia respectiva a fost emisa de adevaratul furnizor si nu este fictiva, pentru a ma ajuta, spre exemplu, sa maresc cheltuielile si sa deduc TVA.
Referitor la raspunsul d-lui Septimiu as avea o obiectie: persoana cu lap-top-ul, de vreme ce se deplaseaza pana la mine, nu poate veni si cu stampila firmei?
Sincer vorbind, stiu ca interpretarile acestui articol din Codul Fiscal sunt variate si fiecare procedeaza cum considera corect, dar ar fi interesanta parerea unui contabil care deja s-a confruntat la un control cu aceasta problema.
#365
Postat 24 April 2007 - 01:52 PM
Parerea mea e ca : acest cod fiscal prin articolul enuntat mai sus, reglementeaza modul de intocmire, evidenta si urmarire din punct de vedere fiscal al documentelor obligatorii, care nu intamplator
Asadar, faptul ca ele sunt sau nu semnate si stampilate, nu mai este responsabilitatea fiscului ci, acelor parteneri de afaceri care au obligatia (au avut-o si pana acum !!), cel putin fata de ei insisi si de buna functionare a propriilor activitati desfasurate, sa se asigure, prin toate mijloacele si posibilitatile conferite de legi (vezi si codul comercial, aici), ca nu vor fi prejudiciati in nici un fel in relatiile comerciale.
Cat pentru nerespectarea regulilor de intocmire, se stie clar care sunt sanctiunile impuse.
Si mai e ceva, si anume ca la fiecare semestru, avem obligatia sa declaram la ad fin. facturile emise in sem/anul respectiv. Prin urmare, pe fisc nu-l mai intereseaza decat daca acestea exista si daca ele sunt inregistrate in contabilitate si de o parte si de alta a relatiei FZ-CL, pentru a intampina eventualele tentative sau actiuni de evaziune.
Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de robertantal: 24 April 2007 - 01:53 PM
#366
Postat 24 April 2007 - 02:14 PM
MihaelaN, la Apr 24 2007, 02:34 PM, a spus:
Conform legii, facturile trebuie emise in cel putin doua copii, una la furnizor, cealalta la beneficiar. Insa, daca sistemul permite, facturile pot fi trimise si stocate in baze de date (nu sunt informatician sa detaliez), fara listarea propriu-zisa. Avand in vedere ca nu sunt pastrate fizic si ca bazele de date pot fi sparte, corupte, distruse trebuie sa demontrezi ca ai suficiente conditii de securitate si accesibilitate pentru pastrarea lor electronica.
"76. În sensul art. 155 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal, facturile emise și primite se pot stoca prin orice metode și în orice loc în următoarele condiții:
a) locul de stocare sa se afle pe teritoriul României, cu excepția facturilor emise și primite prin mijloace electronice, care se pot stoca în orice loc dacă, pe perioada stocării:
1. se garantează accesul on-line la datele respective;
2. se garantează autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturilor, precum și faptul ca acestea sunt lizibile;
3. datele care garantează autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturilor sunt de asemenea stocate;"
De aici se subintelege ca facturile pastrate electronic nu au forma fizica. De aceea se si specifica in CF sa se intocmeasca lunar centralizator pe suport de hartie pt aceste facturi.
Citeaza
Nu e problema ta sa demonstrezi asta. Este treaba organului de control prin controale incrucisate la furnizor sau prin consultarea bazei de date VIES in cazul tranzactiilor intracomunitare de bunuri.
Citeaza
Nu cred ca s-a confruntat cineva cu aceasta problema pana acum. Dar asa cum stii, probabil din experienta, majoritatea facturilor (sa nu zic toate) emise de societati din statele EU sunt nestampilate si nesemnate.
#367
Postat 24 April 2007 - 07:09 PM
MihaelaN, la Apr 24 2007, 02:34 PM, a spus:
Referitor la raspunsul d-lui Septimiu as avea o obiectie: persoana cu lap-top-ul, de vreme ce se deplaseaza pana la mine, nu poate veni si cu stampila firmei?
#368
Postat 25 April 2007 - 08:55 AM
#369
Postat 25 April 2007 - 09:04 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM
#370
Postat 25 April 2007 - 09:19 AM
#371
Postat 25 April 2007 - 09:24 AM
#372
Postat 25 April 2007 - 10:02 AM
crisiva, la Apr 25 2007, 10:19 AM, a spus:
#373
Postat 25 April 2007 - 10:07 AM
Ce?! Daca vreau imi fac un program specializat in Microsoft Excel! Ca si pe ala am dat banii!!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM
#374
Postat 25 April 2007 - 11:06 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM
#375
Postat 25 April 2007 - 03:47 PM
#376
Postat 25 April 2007 - 05:14 PM
LUCK33RO, la Apr 25 2007, 04:47 PM, a spus:
da ce, tu esti asa "bazat", ca scapi fara spaga? adica vine garda la tine doar sa te salute, sau cum? (fara suparare, spuneam la modul general)
#377
Postat 25 April 2007 - 06:51 PM
Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 25 April 2007 - 06:55 PM
#378
Postat 26 April 2007 - 08:14 AM
LUCK33RO, la Apr 25 2007, 04:47 PM, a spus:
#379
Postat 27 April 2007 - 06:56 PM
Din discutiile de mai sus am inteles, ca se poate si asa , dar nu e obligatoriu! Va rog mult ca e urgent! Va multumesc.
#380
Postat 27 April 2007 - 08:18 PM
Sau pur si simplu, se poate emite o decizie de infiintare a unor noi numere (care pot fi chiar si cele pretiparite).
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:47 PM
Similar Topics
5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi







