Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#41 andraf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 December 2007 - 06:48 PM

Vezi postareadeea19, la Dec 1 2007, 09:04 PM, a spus:

Am cateva intrebari in legatura cu un cabinet medical.Sunt la inceput si as avea nevoie de ajutorul vostru.Pentru acest cabinet s-a cumparat in dec.2006 un ecograf in val.de 20796 RON.Acesta a fost vandut in octombrie 2007 cu 10125 RON si tot atunci am cumparat alt ecograf la un pret de 16200 RON din care am platit avans 4050 RON urmand ca restul sa fie achitati in urmatoarele sase luni,in rate egale.Pana la achitarea integrala a acestuia -spune in contract-el va figura la noi in custodie.Intrebarile mele sunt urmatoarele:
-la ce valoare trec pe cheltuieli vechiul ecograf?mentionez ca el nu a fost inregistrat in registrul de incasari si plati deloc,nici nu i s-a calculat amortizare
-pentru ecograful nou trec in regisru de plati avansul acordat si ratele lunare sau nu?
Poate vi se par intrebari deplasate dar la un SRL ma descurc fara probleme pe cand aici va rog sa-mi dati o mana de ajutor.Va multumesc mult si va rog dati-mi un raspuns urgent.

Poti sa faci un inventar la 01.10.2007 sa constati un plus de inventar mij. fix, ii atribui o valoare de inventar (valoare de piata) si o durata ramasa de functionare. Il treci in Registrul Inventar. Deocamdata nu ai nici o cheltuiala deductibila, nu treci nimic in RIP.
La data vanzarii trebuie sa te descarci de gestiune si conf. pct. 38 norme CF sunt cheltuieli deductibile : " valoarea ramasa neamortizata a bunurilor si drepturilor amortizabile instrainate, determinata prin deducerea din pretul de cumparare a amortizarii incluse pe costuri in cursul exploatarii si limitata la nivelul venitului realizat din instrainare; ".
In acest caz ai valoarea de inventar si amortizarea este zero (amortizarea s-ar calcula cu 01.11.2007), asa ca il descarci din gestiune la valoarea stabilita la inventariere.
De asemenea, venitul obtinut din vanzarea ecografului vechi este venit impozabil pct. 36 norme CF.
Ratele/avansurile noului mijloc fix sunt cheltuieli deductibile doar daca nu ei cumpara acel mijloc fix. Daca optezi pentru cumpararea lui la sfarsitul contractului, ratele /avansurile nu sunt cheltuieli deductibile. Daca in contract esti proprietarul bunului inca de la prima rata, il inregistrezi in Reg. Inventar si aplici amortizarea = cheltuiala deductibila, daca nu esti proprietar decat la sf. ratelor, atunci il inregistrezi in Reg. Inventar la valoarea reziduala (pret de cumparare-rate platite), aplici amortizare din acel moment.

Este o situatie destul de complexa pt. un PFA. Aceasta este parerea mea...



#42 deea19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 19 December 2007 - 01:16 PM

multumesc mult andraf pt.raspuns.dar daca as trece in Reg.inventar la 01.10.2007 ecograful vechi la val.de achizitie de 20796 RON,trec in RIP la aceeasi data plata integrala a acestuia {efectuata in 2006} si in centalizatorul pe care il fac numai cu cheltuielile deductibile trec suma de 4332.50-adica amortizarea aferenta celor 10 luni din 2007 pana la data vanzarii-e bine?In RIP trec incasarea ecografului vandut de 10125 RON iar diferenta dintre val.de intrare si val. amortizata 20796-4332.50=16463.50 nu o trec nicaieri?
Referitor la ecograful nou-care figureaza in custodie timp de 6 luni pana la terminarea ratelor-ratele lunare sunt deductibile?Dupa ce il achit integral incep sa-i calculez amortizare pornind de la val.de cumparare-val.ratelor? Cu aceasta val.il trec si in Reg.inventar?Pun cam multe intrebari asa-i?




#43 puppe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 19 December 2007 - 05:01 PM

Va rog ajutati-ma! :lostit (13):
Ca ce tip de cheltuiala se inregistreaza programul de contabilitate?
Calculatorul de pe care se foloseste respectivul program trebuie inregistrat tot pe PFA?



#44 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 December 2007 - 12:36 AM

Vezi postareapuppe, la Dec 19 2007, 05:01 PM, a spus:

Pe ce tip de cheltuiala se inregistreaza programul de contabilitate?
Calculatorul de pe care se foloseste respectivul program trebuie inregistrat tot pe PFA?
A. Calculatorul folosit se poate inregistra pe PFA daca:
1) e cumparat acum (sau macar in acest an 2007, dar dupa ce ai devenit PFA);
2) este folosit de tine (te ajuta) in exercitarea atributiilor PFA.
B. Programele de contabilitate cumparate (cu factura) sunt imobilizari necorporale. Valoarea lor se amortizeaza in 2-4 ani si deci se trece treptat pe cheltuieli cu amortizarile.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#45 frl

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 December 2007 - 12:08 AM

Salut,

Pe pagina 2 a declaratiei de inregistrare fiscala 070, exista un capitol scoaterea din evidenta a mai multor "servicii" prntre care si acest CAS, etc.
Eu am optat sa fiu scos.

De ce trebuie sa il mai platesc chiar daca sunt angajat cu carte de munca la alta firma care nu are nici o legatura cu PFA-ul meu?? De ce sa il platesc de 2 ori??

Merci.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:02 AM




#46 puppe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 30 December 2007 - 10:39 AM

Citeaza

A. Calculatorul folosit se poate inregistra pe PFA daca:
1) e cumparat acum (sau macar in acest an 2007, dar dupa ce ai devenit PFA);
2) este folosit de tine (te ajuta) in exercitarea atributiilor PFA.
B. Programele de contabilitate cumparate (cu factura) sunt imobilizari necorporale. Valoarea lor se amortizeaza in 2-4 ani si deci se trece treptat pe cheltuieli cu amortizarile.


Multumesc mult pentru ajutor.
Calculatorul nu este nou, dar am inteles ca se poate face un contract de comodat, sa-l folosesc pe PFA. Este corect?
Majoritatea activitatii mele se desfasoara cu ajutorul calculatorului.
Programul este cumparat cu factura, licenta, tot. Dar pe factura am si contravaloarea suportului tehnic pe 1 an pt. program. Trebuie despartit cumva?

Aceasta postare a fost editata de puppe: 30 December 2007 - 10:46 AM




#47 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 December 2007 - 04:59 PM

Calculatorul poate fi trecut pe PFA cu contract de comodat, dar nu ai nici un castig si nici o pierere cu asta. E ca si cum nu ar fi pe PFA. Dar macar are o logica sa cumperi un soft avand un calculator in custodie, desi nu cred ca e obligatoriu. Eu am cumparat o imprimanta fara sa trec calculatorul pe firma. Daca nu se cere nicaieri aceasta.
E bine sa separi softul cumparat de asistenta tehnica. Softul e o imobilizare necorporala, care trebuie amortizata in 2-4 ani, pe cand asistenta tehnica (suport tehnic) este un serviciu, care se poate trece pe cheltuieli imediat ce ai primit factura. Daca pe factura nu exista un rand distinct pentru cele doua, arunci trebuie sa le consideri un tot, supotul tehnic facand parte din soft.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:02 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#48 puppe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 31 December 2007 - 10:48 AM

Multumesc pentru ajutor.



#49 florimanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 126 Postari:
  • Location:ploiesti
  • Interests:contabilitate

Postat 03 January 2008 - 11:09 PM

Eu am inteles de la cineva ca se poate face "achizitia" unui calculator personal ( de ex) pe PFA pe baza unui Borderou de achizitii.
Deci daca eu, persona fizica detin un computer, il pot vinde mie, PFA prin acest borderou de achizitie.
Ce parere aveti?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:03 AM

"Invatatura iti da lumina dar nu te inalti decat prin caracter"



#50 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 January 2008 - 02:25 AM

Nu se foloseste borderoul de achizitie decat pentru produse alimentare luate de pe piata taraneasca, de la persoane fizice (autorizate sa vanda produsele acelea).
Conform OMFP 1850 din 2004 el exista in 2 variante:
- Borderou de achiziție (alimentație publică) 14-4-13/a
- Borderou de achiziție (de la producători individuali) 14-4-13/b
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#51 mckingtom

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 January 2008 - 05:57 PM

Vezi postareaflorimanea, la Jan 3 2008, 11:09 PM, a spus:

Eu am inteles de la cineva ca se poate face "achizitia" unui calculator personal ( de ex) pe PFA pe baza unui Borderou de achizitii. Deci daca eu, persona fizica detin un computer, il pot vinde mie, PFA prin acest borderou de achizitie. Ce parere aveti?
Asa am inteles si eu din ordinul 1040/2004 (Norme metodologice...) - articolul 16:
"16. Documentele provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi înregistrate în evidenta contabila în partida simpla numai în cazurile în care se face dovada intrarii în patrimoniu a bunurilor respective, prin întocmirea Borderoului de achizitie (cod 14-4-13) sau a Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A), dupa caz, si a platii acestora pe baza de Dispozitie de plata-încasare catre casierie (cod 14-4-4)."
Dar nu sint sigur ca e ok. In orice caz se pare ca se poate face, cel putin, un contract de comodat pentru folosirea computerului.
La fel, nu stiu daca este posibil sa achizitionez, ca PFA, diverse bunuri cumparate de mine (simplu muritor de rind) inainte de a deveni PFA; e vorba de bunuri care folosesc activitatii de PFA?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:03 AM




#52 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 17 January 2008 - 05:10 PM

Vezi postareamica, la Mar 15 2007, 12:28 AM, a spus:

Am si eu 2 intrebari, va rog mult !
1.Cum se completeaza registrul de incasari si plati ?
La incasari, se trec veniturile nete (bani in mana, fara impozitul de 10% retinut la sursa), pe baza borderoului, sau veniturile brute (care includ impozitul de 10%) ??
La cheltuieli este clar , scriu toate chelt deductibile.
2. Trebuie sa existe vreo corespondenta intre acest registru si declaratia de venit global ?
Stiu ca in decl de venit global se trec -venitul brut, cheltuielile si venit net, ca diferenta intre cele 2.
Ca o concluzie problema mea este : la rubrica de incasari din registrul de incasari si plati se completeaza cu venitul efectiv incasat (adica NET), sau cel brut ?
1.In RJIP treci suma (venitul) brut, inclusiv cei 10% retinuti.
2.La sfirsitul anului in declaratia 200 treci VENITUL BRUT (suma coloanei venituri din RJIP), din care VENITURI CU RETINERE LA SURSA (suma veniturilor la care ti-au fost retinuti cei 10%).
Ai rubrici separate in declaratia 200.
3.La (VENITUL BRUT-CHELTUIELI) calculezi 16% si asta e impozitul anual de plata pt. activitatea ta de PFA.
4.Firma care te-a platit pe borderouri depune (pina la 25 feb.) declaratia 205 de unde reiese ce impozit pe venit ti-au retinut si -sper- virat la stat.
Asa ca mai ramine de plata efectiv diferenta (val.3- val.4).
OK ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:05 AM

cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#53 mariustipa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 January 2008 - 05:52 PM

buna ziua

va rog o lamurire daca se poate:

am un PFA - producere de soft. deschis in dec 2006, fara vanzari in 2006 dar cu cheltuieli de infiintare, deci rtecute in contabilitate.
in 2007 a mavut un an extraordinar de bun datorat unei conjucturi unice, decontarea a 100 euro pentru profesori i nsprijinul achizitionarii de soft educational.
in anul 2008 ajutorul dispare, asadar am toate motivele sa cred ca nu voi mai realiza nici o zecime din vanzarile anului trecut, va trebui sa ma imprumut la banca pentru a plati un impozit urias pe care dupa aceea ( poate ) il recuperez de la stat. sau nu.

ce fac, deoarece in 2008 baza de impozitare va fi egala cu cea din 2007, nu mai pot depune declaratia estimativa ?
este alta solutie decat sa inchid PFA-ul ? deoarece gasesc:
"CF la art. 81, alin 3:
Contribuabilii care, în anul anterior, au realizat pierderi si cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum si cei care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior depun, odata cu declaratia privind venitul realizat, si declaratia estimativa de venit. "

ma pot prevala de asta ?

multumesc foarte mult.



#54 PFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:undeva in Romania

Postat 31 January 2008 - 01:07 PM

1.De primit de la stat (impozitul pe veint platit in plus) sigur il vei primi; dar dureaza pina prin octombrie-noiembrie a anului urmator in care ai platit in plus.
2.Sigur, poti face o noua declaratie 221 estimativa, cu venituri mai mici ca anul precedent; trebuie sa ti-o primeasca fara prea multe comentarii. SUCCES !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:05 AM

cum Dumnezeu nu poate fi pretutindeni, ne-a dat prieteni !



#55 zoltan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Location:Mures
  • Interests:ascunse :)

Postat 25 February 2008 - 01:12 PM

fratilor o confirmare va rog, ca n-am mai lucrat de multisor la PFA
factura de telefon din decembrie platita in ianuarie va tine de cheltuielile 2008, nu?
desi nu mi se pare corect, la PFA veniturile/chelt se recunosc la data platii, parca asa era :)
daca esti dintre cei care au organizat/gandit examenul de Consultant fiscal....fereste-te de mine !!!



#56 dorina2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 25 February 2008 - 02:31 PM

da, asa este, baza de calcul a impozitului sunt venituri incasate - cheltuieli platite

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:05 AM




#57 unPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2008 - 02:52 PM

confirm
Diferenta intre omul inteligent si cel prost: omul inteligent spune cateodata o prostie...



#58 kimba

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures
  • Interests:to rule the world

Postat 26 February 2008 - 03:01 PM

Citat din regulament pentru PFA

Mesajele.
Fiecare user este responsabil de continutul mesajelor sale.
Conducerea acestui forum nu isi asuma responsabilitatea privind opiniile dumneavoastra.
Orice informatie introdusa de dumneavoastra va fi stocata in baza de date.
Nu raspudeti doar pentru a scrie ceva! Daca nu stiti sau nu aveti ce spune, lasati pe altii sa raspunda.
Postati un mesaj doar daca ceea ce aveti de spus are legatura cu topicul respectiv.
Nu se accepta abaterea de la profilul unui forum.
Evitati glumele si ghionturile amicale ce provoaca o multime de mesaje offtopic.
Nu citati integral mesajului anterior! (Daca este necesar, citati portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata daca mesajul citat nu este vizibil si nu se mai intelege altfel contextul).
Nu scrieti doua mesaje unul dupa altul. Editati-l pe cel vechi si adaugati acolo ce mai aveti de spus.
Nu folositi exagerat pictogramele emotive.
Pentru discutia strict personala intre doi utilizatori, folositi exclusiv functia : mesageria privata.
Nu este permisa postarea unui mesaj in mai multe sectiuni cu scopul de a atrage mai repede atentia asupra subiectului respectiv.
Modificarea propriilor mesajelor este permisa in primele 10 minunte.
Don't save it all for Christmas day,
Find a way to give a little love every day!



#59 isa67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 07 March 2008 - 12:33 PM

Buna,
Imi place acest forum :tongue: si mi-au fost de mare folos toate informatiile citite.Am si eu doua intrebari si va rog mult sa ma ajutati:
1-sunt PFA si am 3 angajati ,dintre care 1 student in ultimul an la Contabilitate si Informatica de Gestiune .Pot sa-l pun sa-mi tina contabilitatea?
2-cum pot posta si eu intrebarile?
Multumesc tare mult!



#60 cristinica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:economice

Postat 17 March 2008 - 06:06 PM

O intrebare am si eu..am vazut ca s-a mai pus dar nu am gasit un rapsuns....Un cabinet stomatologic..PFA, achizitioaneaza inainte de infiintare (cu cel mult 1 luna inainte) diverse aparate necesare desfasurarii activitatii. Aceste achizitii vor putea fi deductibile in momentul infiintarii? tinand cont de faptul ca sunt luate pe persoana fizica....si nu pe Cabinet? -
Multumesc :pullhair:
cristinica






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL