deea19, la Dec 1 2007, 09:04 PM, a spus:
-la ce valoare trec pe cheltuieli vechiul ecograf?mentionez ca el nu a fost inregistrat in registrul de incasari si plati deloc,nici nu i s-a calculat amortizare
-pentru ecograful nou trec in regisru de plati avansul acordat si ratele lunare sau nu?
Poate vi se par intrebari deplasate dar la un SRL ma descurc fara probleme pe cand aici va rog sa-mi dati o mana de ajutor.Va multumesc mult si va rog dati-mi un raspuns urgent.
Poti sa faci un inventar la 01.10.2007 sa constati un plus de inventar mij. fix, ii atribui o valoare de inventar (valoare de piata) si o durata ramasa de functionare. Il treci in Registrul Inventar. Deocamdata nu ai nici o cheltuiala deductibila, nu treci nimic in RIP.
La data vanzarii trebuie sa te descarci de gestiune si conf. pct. 38 norme CF sunt cheltuieli deductibile : " valoarea ramasa neamortizata a bunurilor si drepturilor amortizabile instrainate, determinata prin deducerea din pretul de cumparare a amortizarii incluse pe costuri in cursul exploatarii si limitata la nivelul venitului realizat din instrainare; ".
In acest caz ai valoarea de inventar si amortizarea este zero (amortizarea s-ar calcula cu 01.11.2007), asa ca il descarci din gestiune la valoarea stabilita la inventariere.
De asemenea, venitul obtinut din vanzarea ecografului vechi este venit impozabil pct. 36 norme CF.
Ratele/avansurile noului mijloc fix sunt cheltuieli deductibile doar daca nu ei cumpara acel mijloc fix. Daca optezi pentru cumpararea lui la sfarsitul contractului, ratele /avansurile nu sunt cheltuieli deductibile. Daca in contract esti proprietarul bunului inca de la prima rata, il inregistrezi in Reg. Inventar si aplici amortizarea = cheltuiala deductibila, daca nu esti proprietar decat la sf. ratelor, atunci il inregistrezi in Reg. Inventar la valoarea reziduala (pret de cumparare-rate platite), aplici amortizare din acel moment.
Este o situatie destul de complexa pt. un PFA. Aceasta este parerea mea...