Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#21 filip florentina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 08 November 2007 - 01:10 PM

Buna ziua

M-ar interesa informatii despre amortizari, contributiile pentru pensie si sanatate. Trebuie facut un contract cu casa de sanatate?Daca nu am contract contributiile sunt deductibile?
Astept raspuns urgent.
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:55 AM




#22 veragheo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:brasov

Postat 08 November 2007 - 02:17 PM

BUNA

ce stiti despre contrib sanatate 6.5% pfa?

vera



#23 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2007 - 09:33 PM

Stim multe! :biggrin:

Se calculeaza pe baza deciziei de impunere dela Admin. Fin. ptr. anul in curs.
Se plateste in avans, trimestrial (ca si impozitul).
La sfarsitul anului se face regularizarea, pe baza Declaratiei 200.
Se platese chiar daca ai si statut de angajat la o alta societate.

Dan

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:56 AM
citare mesaj anterior

Dan



#24 veragheo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:brasov

Postat 09 November 2007 - 02:42 PM

Buna

Multumesc frumos Dan I
Mai am o intrebare : ordinul 617 -normele legii 95 au fost publicate in sept 2007 .
Prima plata pe care noi ar fi trebuit sa o facem ar fi fost probabil in 15 oct .... dar ptr anul 2007 ce platim?
Calculam de la data publicarii ordinului sau ..... nu?
Multumesc tuturor!
vera



#25 monig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 November 2007 - 11:13 AM

Buna, am si eu doua intrebari:
-am facut inregistrarile in registrul de incasari si plati pe 2006, in 2007 voi continua cu inregistrarile de la ultimul nr. crt sau voi numerota inregistrarile de la 1?
- la total scriu suma rezultata din incasari, respectiv plati din 2006+2007?
Scuze daca pentru unii e o intrebare banala dar am auzit diverse variante :smile:
Ma poate ajuta cineva?
Va rog!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:57 AM




#26 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2007 - 01:57 PM

Parerea mea este ca trebuie sa faci delimitare intre cele 2 perioade fiscale 2006/2007. Cand completezi declaratia de venit pentru anul 2007 iei in calcul si veniturile lui 2006(declarate deja in declaratia anului 2006)? Nu. Eu cred ca varianta corecta este sa evidentiezi separat totalurile.
Cat despre numerotare, tot logic, mi s-ar parea sa continui de la numarul de ordine unde s-a facut ultima inregistrare in 2006 sau sa incepi un alt registru.

Nu am practica vis-a vis de PFA, fapt pt care rog pe colegii practicieni sa expuna o parere avizata, daca ti-am dat un raspuns eronat.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:57 AM

Madalina



#27 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2007 - 04:01 PM

Conform independentei exercitiilor fiscale, fiecare an este contabilizat separat. Faci totaluri pe an fiscal/calendaristic si... gata.
Anul urmator incepi de la zero.
Nici macar pierderile dintr-un an fiscal nu le poti 'recupera' din (eventualul) profit al anului urmator.

Dan

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:57 AM

Dan



#28 DianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare

Postat 15 November 2007 - 11:26 AM

Mie asa mi-a spus inspectorul meu fiscal ca pierderile se pot recupera la PFA in termen de 5 ani (asa cum prevede codul fiscal pt societati)... daca nu, nu mi se mai recunosc din punct de vedere fiscal...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:58 AM




#29 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2007 - 11:54 AM

Daca unii colegi practicieni aleg de buna voie sa nu beneficieze de avantajele fiscale, sa nu posteze ca si cum este valabil pentru toti, inducandu-i in eroare.
Iata ce spune cap.X (Venitul net anual impozabil)- Titlul III:
Art.80(3) Pierderea fiscală anuală înregistrată pe fiecare sursă din activități independente, cedarea folosinței bunurilor și din activități agricole se reportează și se completează cu venituri obținute din aceeași sursă de venit din următorii 5 ani fiscali.
Norme metodologice:
Art. 80 al.3
158. Compensarea pierderilor fiscale anuale se realizează astfel:
a) pierderea fiscală obținută dintr-o sursă se poate compensa cu venitul net obținut din aceeași sursă. Dacă pierderea fiscală obținută dintr-o sursă se compensează numai parțial cu venitul net obținut din aceeași sursă, suma rămasă necompensată reprezintă pierdere fiscală anuală;
b) pierderea fiscală anuală înregistrată de un contribuabil, aferentă unei surse din România, nu poate fi compensată cu veniturile realizate de acesta din străinătate;
c) pierderea fiscală din străinătate se compensează cu veniturile de aceeași natură și sursă, din străinătate, din aceeași țară, înregistrate în cursul aceluiași an fiscal. Pierderea anuală necompensată se reportează pe următorii 5 ani și se compensează cu veniturile de aceeași natură și din aceeași țară, obținute în perioada respectivă.
[...]
Art. 80(4) Regulile de reportare a pierderilor sunt următoarele:
a) reportul se efectuează cronologic, în funcție de vechimea pierderii, în următorii 5 ani consecutivi;
b) dreptul la report este personal și netransmisibil;
c) pierderea reportată, necompensată după expirarea perioadei prevăzute la lit. a), reprezintă pierdere definitivă a contribuabilului.
Norme metodologice
Art. 80 al.4
159. Dacă în urma compensării admise pentru anul fiscal rămâne o pierdere necompensată, aceasta reprezintă pierdere fiscală reportată pe anii următori până la al cincilea an inclusiv.
160. Regulile de compensare și reportare a pierderilor sunt următoarele:
a) reportarea pierderilor se va face an după an, pe sursa respectivă, începând cu pierderea cea mai veche;
b) dreptul la reportul pierderii este personal și supus identității contribuabilului; nu poate fi transmis moștenitorilor sau oricărei alte persoane, în scopul reducerii sarcinii fiscale ce revine acesteia, și reprezintă pierdere definitivă a contribuabilului decedat.

Madalina



#30 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2007 - 01:29 PM

Asta inseamna ca sunt in eroare...
Retrag cele afirmate cu privire la imposibilitatea recuperarii pierderilor la PFA din profitul urmatorilor 5 ani.
Multumesc pentru corectie.
Dan

Vezi postareaveragheo, la Nov 9 2007, 02:42 PM, a spus:

Mai am o intrebare : ordinul 617 -normele legii 95 au fost publicate in sept 2007 .
Prima plata pe care noi ar fi trebuit sa o facem ar fi fost probabil in 15 oct .... dar ptr anul 2007 ce platim?
Calculam de la data publicarii ordinului sau ..... nu?
Cred ca trebuie calculat de la inceputul anului 2007 pe baza declaratiei estimative de venituri, ca si pana acum.
Platile se fac trimestrial, ca si pana la aparitia ordinului cu pricina.

Dan

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:59 AM

Dan



#31 Greenunicorn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 November 2007 - 11:13 AM

Salutare!Sunt novice in domeniul forum-urilor si al contabilitatii,asa ca va rog sa-mi iertati eventualele stangacii.As dori sa ajut un prieten :smile: care are PFA,e platitor de impozit (cam asta e tot ce stiu... :thumbup: ) si are de facut contabilitatea pe tot anul.M-am plimbat pe net si am vazut niste idei gen "daca ai PFA nu tii contabilitate sau nu ti se verifica situatia".Ar putea sa ma lamureasca si pe mine cineva,cat mai simplu,cam ce pasi trebuie sa urmeze ca sa fie in regula?E necesar sa apeleze la o firma specializata? Multumesc anticipat!!!



#32 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 11:57 AM

Poti sa citesti linistit subiectul numit
Constituire PFA + Activitate
Gasesti o multime de informatii utile.

In nici un caz nu te baza pe faptul ca nu te controloeaza nimeni!!!
Amenzile si penalizarile sunt f. mari... iar fapta se cheama evaziune fiscala si se pedepseste penal.

Daca ai putin talent si rabdare, te poti informa si-ti tii contabilitatea singur. Daca nu, apelezi la un contabil, contra cost :-)

Succes!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 12:59 AM
citare mesaj anterior

Dan



#33 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 16 November 2007 - 12:13 PM

Contabilitatea unui PFA nu este complicata, o poti face singur insa necesita putina atentie si cunostinte minime de contabilitate. Atentie daca persoana este platitoare de TVA, caci sunt mai multe documente de intocmit.Succes!



#34 dorina2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 18 November 2007 - 09:53 AM

Atasat este norma pentru evidenta contabila a PFA-urilor.
Va ro sa va lasati adresele de mail pt mai multe informatii.

Salut

Am postat normele privind organizarea și conducerea evidenței contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, a PFA-urilor.
Nu-i trebuie contabil, se poate descurca. Te rog sa specifici ce activitate desfasoara pt ati spune ce cheltuieli isi poate deduce la calculul impozitului pe venit.

Bafta

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:00 AM




#35 monig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 22 November 2007 - 01:11 PM

Vezi postareamadalinab, la Nov 15 2007, 11:54 AM, a spus:

Iata ce spune cap.X (Venitul net anual impozabil)- Titlul III:
[i]Art.80(3) Pierderea fiscală anuală înregistrată pe fiecare sursă din activități independente, cedarea folosinței bunurilor și din activități agricole se reportează și se completează cu venituri obținute din aceeași sursă de venit din următorii 5 ani fiscali.
Norme metodologice:
Art. 80 al.3[...]

Deci inteleg ca pot sa recuperez pierderea care am avut-o pe 2006 in 2007. Cum se face aceasta reportare?
In mai 2008 completez formularul 200 pentru incasarile din 2007. Trec cumva in el aceasta pierdere din 2006? Daca da , unde?
Va multumesc la toti care ma ajutati sa inteleg mai bine hatisurile contabilitatii pentru pfa. :smile:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 November 2008 - 01:01 AM




#36 Cristian Isse

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 November 2007 - 04:31 PM

Am si eu o intrebare. Pot sa-mi deduc cheltuielile cu intretinerea spatiului, in baza unui contract de comodat, la alta adresa decat cea unde am sediul social? Sau ar trebui sa-mi schimb sediul social, ceea ce e mai complicat :(



#37 monig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 24 November 2007 - 10:00 AM

Am fost la finante si acolo mi-au zis ca nu exista un formular special, dar ca in mai 2008 cand depun formularul 200 si noua declaratie estimativa sa depun si o copie de pe decizia de impunere pe 2006 unde apare ca am fost in pierdere. Asa inspectorul de zona va stii ca trebuie sa tina cont de pierderea mea din 2006 cand imi calculeaza venitul net din 2007.
Trebuie sa fiu atenta cand imi vine noua decizie de impunere, iar daca observ ca nu s-a luat in considerere pierderea din 2006 sa fac o cerere catre inspectorul respectiv sa imi recalculeze profitul si impozitul aferent.



#38 blaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 26 November 2007 - 11:03 AM

Sunt PFA din 2005, platitor de TVA de la infiintare si am mai multe intrebari legate de contabilitate: leasing, contributii, deductibilitate...
Doresc sa ma intalnesc personal cu un contabil cu experienta in contabilitatea in partida simpla.
Sunt din Tg. Mures. Va rog sa ma contactati PM. Multumesc!



#39 deea19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 01 December 2007 - 09:04 PM

Am cateva intrebari in legatura cu un cabinet medical.Sunt la inceput si as avea nevoie de ajutorul vostru.Pentru acest cabinet s-a cumparat in dec.2006 un ecograf in val.de 20796 RON.Acesta a fost vandut in octombrie 2007 cu 10125 RON si tot atunci am cumparat alt ecograf la un pret de 16200 RON din care am platit avans 4050 RON urmand ca restul sa fie achitati in urmatoarele sase luni,in rate egale.Pana la achitarea integrala a acestuia -spune in contract-el va figura la noi in custodie.Intrebarile mele sunt urmatoarele:
-la ce valoare trec pe cheltuieli vechiul ecograf?mentionez ca el nu a fost inregistrat in registrul de incasari si plati deloc,nici nu i s-a calculat amortizare
-pentru ecograful nou trec in regisru de plati avansul acordat si ratele lunare sau nu?
Poate vi se par intrebari deplasate dar la un SRL ma descurc fara probleme pe cand aici va rog sa-mi dati o mana de ajutor.Va multumesc mult si va rog dati-mi un raspuns urgent.



#40 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 December 2007 - 04:00 PM

Vad ca nu ai primit raspuns. Majoritatea dintre noi ne pricepem mai mult la societati comerciale, unde ti-am putea spune mai multe, dar un cabinet medical nu stiu ce e si cum functioneaza. La societati comerciale eu stiu ca se lucreaza cu Registrul Casa si Registrul Banca si nu cu Registru de incasari si plati, dar ne inchipuim cum e folosit de asociatiile non-profit, de notariate etc. Pentru o societate comerciala faptul ca nu s-a amortizat un mifloc fix nu e bine. Amortizarea trebuie sa inceapa in luna urmatoare punerii in functiune (daca e in proprietatea ta). Daca e in costodie inseamna ca e in proprietatea altuia si acela trebuie sa-l amortizeze, daca-l foloseste. Daca te rasgandesti si nu-l mai cumperi? Abia factura (de regula) stabileste schimbarea proprietarului. Nu cred ca poti sa-l amortizezi, desi a inceput folosirea lui. Pare ca-l foloseste vechiul proprietar prin inchiriere, avansul fiind ca o chirie.
Vanzarea unui mijloc fix inainte de expirarea duratei normale de functionare iar nu e prea bine si se penalizeaza prin faptul ca cheltuiala neamortizata nu este deductibila. Daca nu ai amortizat nimic nu poti deduce nimic. Deci e ca si cum nu ai cumparat nimic si nu ai cheltuit nimic. Poate e mai bine chiar sa nu-l declari cumparat pe cabinet.
Eu cred ca se trece in Registrul de incasari si plati tot ce se incaseaza sau plateste, dovedit cu actul corespunzator. Dar o incasare nu echivaleaza cu o cumparare. Acestea sunt niste opinii provizorii pana gasesti pe cineva mai in tema in domeniul acesta.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 14 December 2007 - 04:02 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL