Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
incetare/desfacere CIM - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


incetare/desfacere CIM


181 replies to this topic

#61 Marcel_b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 May 2008 - 02:46 PM

Buna ziua
Luni 5 mai mi-am incetat activitatea la firma la care lucram, trimitand preavizul de 15 zile. Am constatat insa ca pe cardul
de servici nu este platit ultimul salar. Ce se poate face in acest caz ? Am inteles ca in termen de 5 zile ar trebui sa-mi
dea si decizia de desfacere a CIM ca sa-mi pot scoate cartea de munca.


Va multumesc.



#62 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 May 2008 - 02:58 PM

Vezi postareasara76, la May 7 2008, 02:45 PM, a spus:

deci chiar daca e demisie e obligatoriu sa ramana in perioada de preaviz!!!
Parerea mea este ca ar trebui sa institui la angajare o perioada de „proba” precum si informarea obligatorie a angajatului despre perioada de preaviz in cazul demisiei acestuia. Aceste doua proceduri sunt prevazute in Codul muncii:

Art. 17. - (1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.
(11 ) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
(2) Persoana selectată in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
i) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
m) durata perioadei de proba;
(3) Elementele din informarea prevazuta la alin. (2) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
Art. 31. - (1) Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la incheierea contractului individual de munca se poate stabili o perioada de proba de cel mult 30 de zile calendaristice pentru functiile de executie si de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de conducere.
(41 ) Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta numai printr-o notificare scrisa, la initiativa oricareia dintre parti.
(5) Pe durata perioadei de proba salariatul se bucura de toate drepturile si are toate obligatiile prevazute in legislatia muncii, in contractul colectiv de munca aplicabil, in regulamentul intern, precum si in contractul individual de munca modificat prin Legea de aprobare nr. 371/2005.
Art. 32. - (1) Pe durata executarii unui contract individual de munca nu poate fi stabilita decat o singura perioada de proba.
(2) Prin exceptie, salariatul poate fi supus la o noua perioada de proba in situatia in care acesta debuteaza la acelasi angajator intr-o noua functie sau profesie ori urmeaza sa presteze activitatea intr-un loc de munca cu conditii grele, vatamatoare sau periculoase.
(3) Neinformarea salariatului anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca cu privire la perioada de proba, in termenul prevăzut la art. 17 alin. (4), duce la decaderea angajatorului din dreptul de a verifica aptitudinile salariatului printr-o asemenea modalitate.
(4) Perioada de proba constituie vechime in munca.
Art. 33. - Angajarea succesiva a mai mult de trei persoane pe perioade de proba pentru acelasi post este interzisa.

In perioada de proba poti concedia angajatul care nu corespunde profesional locului de munca, fara ca sa mai efectueze perioada de preaviz. Deasemenea salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.




#63 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 07 May 2008 - 03:08 PM

Trebuie sa primesti salariu pe 2 zile lucratoare din luna mai (si desigur pe aprilie), plus plata concediului de odihna neefectuat pe 2008 (o treime din zilele de CO ale unui an, daca nu ai luat nimic pana acum)
1) Mergi in audienta la cel care raspunde de salarii (sau dai telefon) ca sa te lamuresti daca e o scapare sau e cu intentie.
2) Faci o adresa scrisa catre firma pe care o inregistrezi la registratura sau o trimiti cu recomandata cu confirmare de primire.
3) Daca nu se rezolva poti actiona firma in justitie pentru drepturi cuvenite neplatite. Poate nu s-a platit nici CAS, sanatate somaj pe ultima luna. Desigur ca acest pas nu e cazul sa-l faci pentru 2 zile neplatite ci daca e vorba de luna aprilie.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 03 July 2008 - 02:22 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#64 Marcel_b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 May 2008 - 03:15 PM

Bun, asa am sa fac , iti multumesc pt sfat.



#65 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 03:22 PM

Eu la pasul 3 as sugera o sesizare la ITM, vin ei in control si ii va obliga sa-ti plateasca toate drepturile.
Vezi detalii aici: http://www.inspectmun.ro/RELATII%20DE%20MU...de%20Munca.html
Chestia cu judecata este de asemenea valabila, dar costa bani, timp si nervi.
Dragos



#66 sara76

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 07 May 2008 - 03:54 PM

Nu cred ca mai conteaza perioada de proba...........la aduc 3-4 zile in agentie sa vada despre ce este vorba, se discuta romaneste despre conditii de salarizare program seriozitate si tot ce trebuie sa stie, inclusiv despre preavizul de 15 ziele prevazut in contract dar degeaba.................
:thumbup:



#67 nilufera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 237 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 04:13 PM

In contract ar fii bine sa stipulezi totusi perioada de proba sa nu ai surpriza sa nu iti vina la serviciu fara demisie fara nimic, pur si simplu sa dispara...e mai multa bataie de cap asa sa ii inchizi contractul; insa si eu ma intreb de ce iti pleaca, stiu ca in turism e mare miscare de personal, dar parca nici chiar asa...nu cumva sunt tineri studenti/absolventi care vin si pe un salariu mai mic dar care nu au experienta si pleaca cand dau de munca?!in cazul asta eu zic sa nagajezi oameni care stiu ceva chiar daca cer salarii mari, renteaza pe termen lung iti zic din proprie observatie!!!



#68 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 07 May 2008 - 05:21 PM

Cu exceptia prospetilor absolventi, nu cred ca e bine sa angajati pe perioada de proba daca vreti sa nu plece. Nici macar nu exista preaviz in perioada de proba (nici pt.angajator, nici pt.angajat). Poate vreti sa recomandati angajarea pe o perioada determinata (de cateva luni).
Art.31 din Codul muncii:
(3) In cazul muncitorilor necalificati, perioada de proba are caracter exceptional si nu poate depasi 5 zile lucratoare.
(4) Absolventii institutiilor de invatamant se incadreaza, la debutul lor in profesie, pe baza unei perioade de proba de cel mult 6 luni.
(4^1) Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta numai printr-o notificare scrisa, la initiativa oricareia dintre parti.
ART. 33. Angajarea succesiva a mai mult de trei persoane pe perioade de proba pentru acelasi post este interzisa.

Desigur ca inainte de a i se desface contractul de munca pt. absente nemotivate (plecat inainte de terminarea preavizului) e bine (pentru un proces) sa se faca acea ancheta prevazuta de Codul muncii: sa fie convocat in scris la ancheta, sa se faca referat si decizie de sanctionare, sa i se comunice, cu drept de apel.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#69 Marcel_b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 May 2008 - 11:41 AM

Salut
M-am intalnit ieri cu seful si mi-a dat salarul pe aprilie. El zice acuma sa-i fac o imputernicire sa-mi scoata cartea de munca
si cica nu ar trebui decizia cu care o pot scoate eu personal. Ce este de facut in acest caz ?


Va multumesc



#70 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2008 - 09:16 AM

Vezi postareaMarcel_b, la May 9 2008, 11:41 AM, a spus:

Salut
M-am intalnit ieri cu seful si mi-a dat salarul pe aprilie. El zice acuma sa-i fac o imputernicire sa-mi scoata cartea de munca
si cica nu ar trebui decizia cu care o pot scoate eu personal. Ce este de facut in acest caz ?
Va multumesc

Nu are nevoie de nici-o imputernicire, se duce la ITM si iti aduce cartea de munca.
Dragos



#71 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 12 May 2008 - 11:57 AM

Dar decizie de incetare a contractului de munca ai? E semnata de tine si de cel de la ITM? Cu ce articol a incetat contractul de munca? Apoi, spui de preaviz: nu cumva trebuia sa stai la serviciu cele 15 zile? Sau, poate s-a facut decizia in baza art.55b) din Codul Muncii! Ar trebui sa fiti mai atenti cu...hartiile! Iar carnetul de munca il poti ridica tu, personal, de la ITM! Asa poti sa si intrebi daca au fost virate toate obligatiile de plata legate de salarii! Succes la noul loc de munca!



#72 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 12 May 2008 - 05:38 PM

Un angajator doreste sa-i inchida angajatului contractul de munca pe motiv ca nu corespunde postului (vrea sa beneficieze de somaj de fapt). Am inteles ca trebuie facut un referat inainte de decizia de concediere. Dar nu stiu ce sa scriu in acel referat (ca nu corespunde postului stiu). Are cineva vreun model?



#73 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 12 May 2008 - 06:07 PM

Angajatorul poate dispune concedierea unui salariat in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat- art.61 lit.d din Codul muncii. Necorespunderea profesionala va trebui sa rezulte din raportul Comisiei de examinare a salariatului, neputand fi apreciata pur subiectiv.



#74 DYS2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 13 May 2008 - 11:22 AM

Vezi postareabonovox, la Nov 19 2007, 01:56 PM, a spus:

Stie cineva daca formularul de nota de lichidare este tipizat?
Sau poate avea ce rubrici stabilim noi intern?

Multumesc

Iti atasez formularul. Poate iti este de folos.

UNITATEA ____________ EXEMPLAR 1
Sediul _________________ Se înmâneaza persoanei
încadrate



NOTĂ DE LICHIDARE

Numele ___________________ Prenumele ___________________
Nr. matricol ____________ funcția __________________________ locul de
muncă _____________________________________.
Posedă carnetul de muncă : seria _______ nr. _____________________
Motivul întocmirii notei de lichidare 1 ___________________________________
la data de __________________________
1 Se înscrie motivul lichidării: desfacerea contractului de muncă conform
art. ______ din Codul Muncii etc.


Natura
debitului * Titlu executor **
(natura, numarul,
data, emitentul) Suma datorată
la data emiterii
notei de lichidare Creditorul
(numele și adresa)









Șef compartiment financiar contabil ***

_____________________________



________________________
* Imputație, despăgubire, suma datorată pentru mărfuri cu plata în rate, suma datorată cu titlu de obligație de întreținere, împrumut C.A.R. etc.
** Dispoziție de reținere, hotărâre a Comisiei de Judecată, hotărâre judecătorească, angajament etc. În cazul în care nu există un titlu executor se va face mențiunea “în curs de obținere”.
*** Se semnează după completarea datelor de pe versoul exemplarului II.




Salariile nete încasate pe ultimele 12 luni (pentru calculul indemnizației de concediul de odihnă) :

Anul Luna Suma Anul Luna Suma







I. Durata concediului de odihnă este de _____ zile, din care pe anul în curs a efectuat ______ zile de concediu.
II. Din concediul de odihnă pe anul trecut nu a folosit _________ zile.
III. Concedii medicale platite pe ultimele 12 luni :
Luna Anul Număr zile






În cursul acestui an a avut concedii fără plată, absențe nemotivate și învoiri care totalizează _________ zile.
Calificativele profesionale obținute pe ultimii trei ani
Anul Calificativul




Data ________________ Șeful compartimentului personal
__________________________


UNITATEA ____________ EXEMPLAR 2
Sediul _________________ Rămâne la unitate




NOTĂ DE LICHIDARE

Numele ___________________ Prenumele ___________________
Nr. matricol ____________ funcția __________________________ locul de
muncă _____________________________________.
Posedă carnetul de muncă : seria _______ nr. _____________________
Motivul întocmirii notei de lichidare 1) ___________________________________
la data de __________________________
1 Se înscrie motivul lichidării: desfacerea contractului de muncă conform
art. ______ din Codul Muncii etc.


Natura
debitului * Titlu executor **
(natura, numarul,
data, emitentul) Suma datorată
la data emiterii
notei de lichidare Creditorul
(numele și adresa)









Șef compartiment financiar contabil ***




________________________
* Imputație, despăgubire, suma datorată pentru mărfuri cu plata în rate, suma datorată cu titlu de obligație de întreținere, împrumut C.A.R. etc.
** Dispoziție de reținere, hotărâre a Comisiei de Judecată, hotărâre judecătorească, angajament etc. În cazul în care nu există un titlu executor se va face mențiunea “în curs de obținere”.
*** Se semnează după completarea datelor de pe versoul exemplarului II.





Natura debitului Suma datorată Semnatura
Responsabilului
Avansuri spre decontare
Material sportiv
Cărți de la bibliotecă
Abonamente S.N.C.F.R.
Abonamente auto
Contravaloarea meselor de la cantină
Echipament de protecție
Obiecte de inventar








Am primit următoarele documente la plecare
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_
_____________________________________








Data _____________________ Semnătura

Aceasta postare a fost editata de DYS2007: 13 May 2008 - 11:24 AM




#75 mariusake1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 01 July 2008 - 07:46 PM

Care este cea mai buna modalitate de a incheia un CIM(din partea angajatorului)? Tinand cont ca angajatul are CIM cu 2h/zi iar de prezenta nu s-a pus problema pana acum(mai bine zis a fost mai mult o intelegere, nu s-a prezentat niciodata la datorie :) si nici nu mai este de gasit pentru a reglementa toata treaba). Ceea ce cauzeaza probleme la ITM.

In concluzie care ar fi cea mai rapida metoda de a concedia un angajat(maxim 3 zile), fara acordul expres al angajatului(nu este de gasit!) si fara sa se complice situatia prea mult?

Va multumesc.



#76 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 July 2008 - 07:53 AM

cea mai rapida incetare de cim este cea prin acordul partilor, art.55b, Codul Muncii. dar pentru asta, trebuie sa fie de acord atat angajatul cat si angajatorul.
iar pentru a concedia un angajat,art.61, 65 Codul Muncii, va trebuie mai mult de 3 zile. trebuie sa-i dati angajatului un preaviz de 20 de zile lucratoare. si abia apoi se desface contractul.
principalele situatii de concediere prevazute de Cod, sunt :
a.cazul în care salariatul a săvârșit o abatere gravă sau abateri repetate de la regulile de disciplină a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, ca sancțiune disciplinară - aici trebuie facuta si o cercetare prealabila;
b. cazul în care salariatul este arestat preventiv pentru o perioadă mai mare de 60 de zile, în condițiile Codului de procedură penală;
c. cazul în care, prin decizie a organelor competente de expertiză medicală, se constată inaptitudinea fizică și/sau psihică a salariatului, fapt ce nu permite acestuia să își îndeplinească atribuțiile corespunzătoare locului de muncă ocupat ;
d.cazul in care, salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat - trebuie o cercetare prealabila a faptei cazului de necorespundere;
e. desființarea locului de muncă ocupat de salariat ca urmare a dificultăților economice, a transformărilor tehnologice sau a reorganizării activității.

in concluzie, daca vreti sa-l lichidati cat mai repede, cel mai bine ar fi prin acordul partilor.reprezinta cea mai simpla modalitate de incetare a contractului; conditia este ca acest acord sa fie exprimat clar, fara echivoc. de mentionat ca oricare dintre parti poate avea initiativa incetarii contractului de comun acord. procedura: emiterea deciziei de incetare conform legii, insotita de actul de exprimare neechivoca a acordului partilor.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 02 July 2008 - 07:54 AM




#77 mariusake1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 02 July 2008 - 08:05 AM

multumesc pentru raspuns, problema este ca decizia de incetare a CIM am facut-o doar ca acum nu pot sa dau de angajat pentru a putea face si acordul partilor. Toate acestea au ca scop reducerea firmei la 0 deci depunerea declaratiilor la ITM cum ca nu mai am nici un salariat. Vreo idee ce as putea face in situatia aceasta?

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 02 July 2008 - 12:09 PM




#78 Andreea Vali

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 02 July 2008 - 10:00 AM

salutare
va rog frumos sa-mi spuneti si mie daca mai sunt obligata de lege sa dau preaviz in cazul in care vreau sa-mi dau demisia de la actualul loc de munca.Adica daca ma poate obliga angajatorul sa mai stau 15 zile lucratoare din ziua in care mi-am dat demisia. Am un sef cam.....

va rog frumos ,daca stie cineva
va multumesc



#79 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 02 July 2008 - 10:06 AM

Da, este obligatoriu preavizul de 15 zile calendaristice in cazul demisiei. Evident, exista posibilitatea ca angajatorul sa fie de acord sa nu se execute acest preaviz...
iuliana



#80 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2008 - 11:05 AM

Art. 79. - (1) Prin demisie se înțelege actul unilateral de voință a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părți în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile și nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice pentru salariații cu funcții de execuție, respectiv de 30 de zile calendaristice pentru salariații care ocupă funcții de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să își producă toate efectele.
(6) În situația în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător.
(7) Contractul individual de muncă încetează la data expirării termenului de preaviz sau la data renunțării totale ori parțiale de către angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contractul individual de muncă.
CODUL MUNCII
Dragos






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL