Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OBIECTE DE INVENTAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


OBIECTE DE INVENTAR


275 replies to this topic

#81 DianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare

Postat 10 January 2008 - 12:27 PM

da, dar daca te intreaba unde e? il duci la tine acasa sa faca mijlocul fix al firmei in mijlocul sufrageriei tale?

stiu ca pana in 2007 garda avea voie sa faca inventar la firma... acu nu mai stiu cum e... dar totusi poate are omul o curiozitate cum poate arata un televizor de 9.000 euro. Eu una nu as risca asta.



#82 DianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare

Postat 10 January 2008 - 01:08 PM

Pai daca ati infiintat recent firma de ce nu l-ati adus ca si aport in natura de la bun inceput?

Eu as face un contract de donatie (daca vreti sa il donati) sau un contract de vanzare cumparare si banii aferenti sa mearga pe 455- decontari cu asociatii. Ii ridicati cand vreti de acolo. Daca vreti neaparat ca acest mobilier sa va influenteze capitalul social (sa il mareasca), puteti face apoi modificarea actului constitutiv cu marirea capitalului social in suma aceea. Nu sunt sigura daca se poate mari direct cu creanta sau trebuie sa ii ridicati din casierie si apoi sa ii depuneti din nou ca si aport. Eu asa vad problema.




#83 ilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 29 January 2008 - 11:49 PM

pentru ariana-ioana
In cazul in care societatea este neplatitoare de tva , tva-ul este inclus in pretul de achizitie al ob de inventar.

Citeaza

Conform OMFP 1752/2005 pt. aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, 8039 s-a inlocuit cu 8035, iar inregistrarea obiectelor de inventar date in folosinta este debit 8035 (credit 8035 reprezinta casarea acestora).
La casare faci doar acel proces verbal sau mai trebuie si alte conditii indeplinite? Inteleg ca dupa un an se pot casa fara probleme? debit 8035 imi face programul automat cand le dau in folosinta, dar credit 8035 oare cum fac? lucrez cu sql. stie cineva un truc?
Multumesc

mariana07 vrei sa-mi raspunzi, te rog? sau alcineva?
daca se face numai la inventariere as vrea sa casez o parte din ele acum.
multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 March 2009 - 11:42 PM




#84 ota

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 13 March 2008 - 03:59 PM

"trebuie sa faci nota de recpetie si pentru obiectele de inventar cat si pentru cele consummabile
pentru cele consumabile faci bon de consum iar obiectele de inventar le treci in exploatare in contul 8035
sa stii ca pentru ca nu am facut nir eu am luat amenda"

Am o mare rugaminte la dana dima.
Spuneti-mi daca pentru materiale nestocate ( ct.604) v-au cerut NIR si Bon de consum.
Cineva asa mi-a spus, eu personal nu cred ca se vace NIR si bon de consum pentru ele.
Multumesc!



#85 miha45

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 31 March 2008 - 11:11 AM

in anul 2007 am preluat contab unei gradinite,am depistat o inreg eronata in anul 2005, respectiv, intrari de ob inv inreg astfel 3031=401 si 628=3031, inreg din urma fiind de fapt o scoatere din folosinta. Cum pot regla aceasta inreg eronata?



#86 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 31 March 2008 - 11:36 AM

ORDIN Nr. 1752 din 17 noiembrie 2005
pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene


Contul 603 "Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar"
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa cheltuielilor privind materialele de natura obiectelor de inventar, la darea în folosinţă a acestora. În debitul contului 603 "Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar" se înregistrează:
- valoarea la preţ de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli, constatate lipsă la inventar, pierderile din deprecieri ireversibile şi a celor aflate la terţi şi a diferenţelor de preţ nefavorabile, aferente (303, 308, 351);
- valoarea la preţ de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar aprovizionate, în cazul folosirii inventarului intermitent (401);
- sume în curs de clarificare (473).

Contul 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date în folosinţă"
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă.
În debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date în folosinţă" se înregistrează valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă, iar în credit, aceleaşi stocuri, în momentul scoaterii lor din folosinţă.
Soldul contului reprezintă valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă.

Deci, este vorba de darea in folosinta si nu de scoatere din folosinta!
Prin urmare, nu cred ca ar trebui sa faci vreo nota contabila! Important este ca la 31.12.2007 sa ai inventarul obiectelor de inventar din unitate si sa le inregistrezi pe contul 8035.



#87 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 31 March 2008 - 03:55 PM

Achizitia unui copiator -valoare fara tva 1400 lei -in contul 214 mijloace fixe de natura ob. de inventar sau in contul 303 ?



#88 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 31 March 2008 - 05:34 PM

mijloace fixe de natura ob. de inventar????eu stiu de mijloace fixe cu val de 1800 RON fara TVA si minim un an durata de functionare si obiecte de inventar toate celelalte produse pana in 1800 ron.



#89 sory.anghel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female

Postat 31 March 2008 - 06:01 PM

Vezi postarealiana08, la Mar 31 2008, 04:55 PM, a spus:

Achizitia unui copiator -valoare fara tva 1400 lei -in contul 214 mijloace fixe de natura ob. de inventar sau in contul 303 ?


e obiect inventar toata ziua.
Deci baga l pe 303. :pullhair:



#90 inter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 11 April 2008 - 10:57 AM

am o problema similara.
in iunie 2007 am achizitionat o semiremorca in val de 1000 Ron + tva pe care initial am inregistrat-o la mijloace fixe(deci imi apare si in bilantul la semestru la mijloace fixe). Dupa ce m-am mai informat mi-am dat seama ca e posibil sa nu o fi inregistrat unde trebuie, adica ar fi trebuit sa o inregistrez la obiecte de inventar. Semiremorca nu a fost data in folosinta nici pana in momentul de azi. Ce inregistrari ar trebui sa fac? Mentionez ca nu am depus inca bilantul de sf de an.
las 213=404 1000(amortizare nu am calculat deoarece nu a fost pus in functiune)
sau fac 213=404 -1000 si 303=401 1000??

Tot in iunie am achizitionat doua monitoare LCD la pretul de 1710Ron +TVA bucata pe care le-am inregistrat ca obiecte de inventar si le-am dat in folosinta prin 603=303. E corect?

Va rog sa ma lamuriti si pe mine pt ca trebuie sa finalizez bilantul pana luni.
Va multumesc



#91 ramona_banica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 63 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 11 April 2008 - 11:34 AM

In ceea ce priveste mijlocul fix, stornezi 213=404, cum ai spus si faci inregistrarea corecta. Si ce daca ai depus bilantul? orice corectare se face la momentul descoperirii erorii. Doar ca, daca e de la un an la altul, tre sa tii cont sa nu influentezi rezultatul exercitiului curent cu reglarea aferenta anilor precedenti.
In ceea ce priveste obiectele de inventar, se pot si acestea amortiza in timp, daca tu consideri ca astfel se raporteaza mai corect cheltuiala la veniturile obtinute. De exemplu, daca as avea o firma cu profit mic, sau cu pierdere, ori la inceput de activitate, as putea considera anumite obiecte de inventar cu valori de achizitie mari (dar pana in 1800) o investitie, si ca atare as amortiza in timp. Iar la calcul impozit profit poti considera toata valoarea ob de inventar cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal. Astfel ca, una va fi amortizarea contabila (care influenteaza balanta - ca imagine) si alta va fi amortizarea fiscala care va influenta impozitul datorat.
Depinde ce situatie te avantajeaza.



#92 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 April 2008 - 11:35 AM

Vezi postareainter, la Apr 11 2008, 11:57 AM, a spus:

in iunie 2007 am achizitionat o semiremorca in val de 1000 Ron + tva pe care initial am inregistrat-o la mijloace fixe(deci imi apare si in bilantul la semestru la mijloace fixe). Dupa ce m-am mai informat mi-am dat seama ca e posibil sa nu o fi inregistrat unde trebuie, adica ar fi trebuit sa o inregistrez la obiecte de inventar. Semiremorca nu a fost data in folosinta nici pana in momentul de azi. Ce inregistrari ar trebui sa fac? Mentionez ca nu am depus inca bilantul de sf de an.
las 213=404 1000(amortizare nu am calculat deoarece nu a fost pus in functiune)
sau fac 213=404 -1000 si 303=401 1000??
Tot in iunie am achizitionat doua monitoare LCD la pretul de 1710Ron +TVA bucata pe care le-am inregistrat ca obiecte de inventar si le-am dat in folosinta prin 603=303. E corect?
HOTARARE 105 din 31 ianuarie 2007 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe, publicata in MO 103 din data de 12 februarie 2007
Art. 1
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe stabilita in conditiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 1.800 lei.

Din februarie 2007 valoarea de intrare a mijloacelor fixe este de 1800 lei si avand in vedere valoarea de intrare, monitoarele tale si semiremorca sunt obiecte de inventar. Storneaza inregistrarea facuta si inregistreaza corect. Odata cu darea in folosinta a obiectelor de inventar le inregistrezi si in debitul contului 8035 – Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta, cont in afara bilantului.



#93 inter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 11 April 2008 - 12:02 PM

Asa m-am gandit si eu dar aveam nevoie de cineva mai experimentat sa-mi confirme.
Va multumesc.



#94 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 11 April 2008 - 12:12 PM

Vezi postareadanutanitulescu, la Mar 31 2008, 05:34 PM, a spus:

mijloace fixe de natura ob. de inventar????...

Exista si mijl.fixe de natura ob.de inv. si e cazul imobilizarilor care sunt declarate mijloace fixe dupa legea din data in care sunt inregistrate, dar dupa schimbarea plafonului sau dupa o reevaluare ele nu mai indeplinesc conditia legala de mijl.fix.
De exemplu pana in 15 febr. cele cu val.intre 1500 si 1800 lei erau mijl.fixe, dar ulterior nu mai indeplineau conditia de plafon. Ele nu sunt trecute automat la obiecte de inventar. Atat timp cat mai au valoare neamortizata se numesc "mijl.fixe de natura ob.de inventar". Legea nu permitea intotdeauna la marirea plafonului ca amortizarea ramasa la mijl.fixe de natura ob.de inv.sa fie trecuta pe cheltuieli. La ultima marire a plafonului de la 1500 la 1800 lei legea permitea una din optiunile:
- treacerea amortizarea ramasa pe chelt. si trecerea mijl.fix la ob.de inventar; sau
- continuarea amortizarii, caz in care acele mijl.fixe se numesc "mijl.fixe de natura ob.de inv."; in acest caz se foloseste tot cont de imobilizare, eventual analitic distinct.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#95 freddy

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 May 2008 - 09:10 PM

va rog dragi mei sa/mi spuneti daca la obiectele de inventar se face NIR, dar la facturile de cumparare a mijloacelor fixe?



#96 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 22 May 2008 - 07:16 AM

da se face.
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#97 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 22 May 2008 - 11:22 AM

La cump unui mijl fix nu se face nir ,ci se intocmeste fisa mijlocului fix !
ocoleanui



#98 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 May 2008 - 11:32 AM

Si eu fac nir pentru ob. de inventar si mijloace fixe. Plus fisa mijlocului fix.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 22 May 2008 - 11:32 AM




#99 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 22 May 2008 - 01:58 PM

Vezi postareaocoleanuionut, la May 22 2008, 12:22 PM, a spus:

La cump unui mijl fix nu se face nir ,ci se intocmeste fisa mijlocului fix !

La cumpararea unui mijloc fix se face chiar proces verbal de receptie , cu comisie constituita pe baza de decizie interna si cu inca o decizie interna pentru stabilirea perioadei de amortizare. Si in plus fisa mijlocului fix.
Intrucat procesul verbal de receptie cuprinde toate datele din NIR, s-ar putea sa nu fie necesara nota de receptie separata, insa intrucat nu stiu cu siguranta, eu listez si NIR din program, pe principiul mai bine in plus decat prea putin.
Insa, acolo unde am mijloace fixe ce prin natura lor inglobeaza si costuri de transport si probe tehnologice si alte cheltuieli care se includ in valoare de intrare, fac NIR pe fiecare factura (unde e cazul), cu intrare pe gestiune "investitii in curs" si pe cont 231, fac procesul verbal prin care se stabileste valoarea totala a imobilizarii (cu cele 2 decizii, desigur) si intrarea pe gestiunea de mijloace fixe o fac cu transfer de pe investitii (212=231). Programul meu de conta imi permite sa listez pentru aceasta operatie atat "bon de transfer" cat si "nota de receptie aferenta transferului". De listat listez nota de receptie, ca mi se pare mai completa.



#100 VioletaA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 May 2008 - 09:00 AM

Se face NIR la orice produs, obiect, bun care se stocheaza. Adica obiecte de inventar, mijloace fixe, marfuri, consumabile,etc.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL