stiu ca pana in 2007 garda avea voie sa faca inventar la firma... acu nu mai stiu cum e... dar totusi poate are omul o curiozitate cum poate arata un televizor de 9.000 euro. Eu una nu as risca asta.
#81
Postat 10 January 2008 - 12:27 PM
stiu ca pana in 2007 garda avea voie sa faca inventar la firma... acu nu mai stiu cum e... dar totusi poate are omul o curiozitate cum poate arata un televizor de 9.000 euro. Eu una nu as risca asta.
#82
Postat 10 January 2008 - 01:08 PM
Eu as face un contract de donatie (daca vreti sa il donati) sau un contract de vanzare cumparare si banii aferenti sa mearga pe 455- decontari cu asociatii. Ii ridicati cand vreti de acolo. Daca vreti neaparat ca acest mobilier sa va influenteze capitalul social (sa il mareasca), puteti face apoi modificarea actului constitutiv cu marirea capitalului social in suma aceea. Nu sunt sigura daca se poate mari direct cu creanta sau trebuie sa ii ridicati din casierie si apoi sa ii depuneti din nou ca si aport. Eu asa vad problema.
#83
Postat 29 January 2008 - 11:49 PM
In cazul in care societatea este neplatitoare de tva , tva-ul este inclus in pretul de achizitie al ob de inventar.
Citeaza
Multumesc
mariana07 vrei sa-mi raspunzi, te rog? sau alcineva?
daca se face numai la inventariere as vrea sa casez o parte din ele acum.
multumesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 March 2009 - 11:42 PM
#84
Postat 13 March 2008 - 03:59 PM
pentru cele consumabile faci bon de consum iar obiectele de inventar le treci in exploatare in contul 8035
sa stii ca pentru ca nu am facut nir eu am luat amenda"
Am o mare rugaminte la dana dima.
Spuneti-mi daca pentru materiale nestocate ( ct.604) v-au cerut NIR si Bon de consum.
Cineva asa mi-a spus, eu personal nu cred ca se vace NIR si bon de consum pentru ele.
Multumesc!
#85
Postat 31 March 2008 - 11:11 AM
#86
Postat 31 March 2008 - 11:36 AM
pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene
Contul 603 "Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar"
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa cheltuielilor privind materialele de natura obiectelor de inventar, la darea în folosinţă a acestora. În debitul contului 603 "Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar" se înregistrează:
- valoarea la preţ de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli, constatate lipsă la inventar, pierderile din deprecieri ireversibile şi a celor aflate la terţi şi a diferenţelor de preţ nefavorabile, aferente (303, 308, 351);
- valoarea la preţ de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar aprovizionate, în cazul folosirii inventarului intermitent (401);
- sume în curs de clarificare (473).
Contul 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date în folosinţă"
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă.
În debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date în folosinţă" se înregistrează valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă, iar în credit, aceleaşi stocuri, în momentul scoaterii lor din folosinţă.
Soldul contului reprezintă valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date în folosinţă.
Deci, este vorba de darea in folosinta si nu de scoatere din folosinta!
Prin urmare, nu cred ca ar trebui sa faci vreo nota contabila! Important este ca la 31.12.2007 sa ai inventarul obiectelor de inventar din unitate si sa le inregistrezi pe contul 8035.
#87
Postat 31 March 2008 - 03:55 PM
#88
Postat 31 March 2008 - 05:34 PM
#90
Postat 11 April 2008 - 10:57 AM
in iunie 2007 am achizitionat o semiremorca in val de 1000 Ron + tva pe care initial am inregistrat-o la mijloace fixe(deci imi apare si in bilantul la semestru la mijloace fixe). Dupa ce m-am mai informat mi-am dat seama ca e posibil sa nu o fi inregistrat unde trebuie, adica ar fi trebuit sa o inregistrez la obiecte de inventar. Semiremorca nu a fost data in folosinta nici pana in momentul de azi. Ce inregistrari ar trebui sa fac? Mentionez ca nu am depus inca bilantul de sf de an.
las 213=404 1000(amortizare nu am calculat deoarece nu a fost pus in functiune)
sau fac 213=404 -1000 si 303=401 1000??
Tot in iunie am achizitionat doua monitoare LCD la pretul de 1710Ron +TVA bucata pe care le-am inregistrat ca obiecte de inventar si le-am dat in folosinta prin 603=303. E corect?
Va rog sa ma lamuriti si pe mine pt ca trebuie sa finalizez bilantul pana luni.
Va multumesc
#91
Postat 11 April 2008 - 11:34 AM
In ceea ce priveste obiectele de inventar, se pot si acestea amortiza in timp, daca tu consideri ca astfel se raporteaza mai corect cheltuiala la veniturile obtinute. De exemplu, daca as avea o firma cu profit mic, sau cu pierdere, ori la inceput de activitate, as putea considera anumite obiecte de inventar cu valori de achizitie mari (dar pana in 1800) o investitie, si ca atare as amortiza in timp. Iar la calcul impozit profit poti considera toata valoarea ob de inventar cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal. Astfel ca, una va fi amortizarea contabila (care influenteaza balanta - ca imagine) si alta va fi amortizarea fiscala care va influenta impozitul datorat.
Depinde ce situatie te avantajeaza.
#92
Postat 11 April 2008 - 11:35 AM
inter, la Apr 11 2008, 11:57 AM, a spus:
las 213=404 1000(amortizare nu am calculat deoarece nu a fost pus in functiune)
sau fac 213=404 -1000 si 303=401 1000??
Tot in iunie am achizitionat doua monitoare LCD la pretul de 1710Ron +TVA bucata pe care le-am inregistrat ca obiecte de inventar si le-am dat in folosinta prin 603=303. E corect?
Art. 1
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe stabilita in conditiile art. 3 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 1.800 lei.
Din februarie 2007 valoarea de intrare a mijloacelor fixe este de 1800 lei si avand in vedere valoarea de intrare, monitoarele tale si semiremorca sunt obiecte de inventar. Storneaza inregistrarea facuta si inregistreaza corect. Odata cu darea in folosinta a obiectelor de inventar le inregistrezi si in debitul contului 8035 – Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta, cont in afara bilantului.
#93
Postat 11 April 2008 - 12:02 PM
Va multumesc.
#94
Postat 11 April 2008 - 12:12 PM
danutanitulescu, la Mar 31 2008, 05:34 PM, a spus:
Exista si mijl.fixe de natura ob.de inv. si e cazul imobilizarilor care sunt declarate mijloace fixe dupa legea din data in care sunt inregistrate, dar dupa schimbarea plafonului sau dupa o reevaluare ele nu mai indeplinesc conditia legala de mijl.fix.
De exemplu pana in 15 febr. cele cu val.intre 1500 si 1800 lei erau mijl.fixe, dar ulterior nu mai indeplineau conditia de plafon. Ele nu sunt trecute automat la obiecte de inventar. Atat timp cat mai au valoare neamortizata se numesc "mijl.fixe de natura ob.de inventar". Legea nu permitea intotdeauna la marirea plafonului ca amortizarea ramasa la mijl.fixe de natura ob.de inv.sa fie trecuta pe cheltuieli. La ultima marire a plafonului de la 1500 la 1800 lei legea permitea una din optiunile:
- treacerea amortizarea ramasa pe chelt. si trecerea mijl.fix la ob.de inventar; sau
- continuarea amortizarii, caz in care acele mijl.fixe se numesc "mijl.fixe de natura ob.de inv."; in acest caz se foloseste tot cont de imobilizare, eventual analitic distinct.
#95
Postat 21 May 2008 - 09:10 PM
#96
Postat 22 May 2008 - 07:16 AM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#97
Postat 22 May 2008 - 11:22 AM
#98
Postat 22 May 2008 - 11:32 AM
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 22 May 2008 - 11:32 AM
#99
Postat 22 May 2008 - 01:58 PM
ocoleanuionut, la May 22 2008, 12:22 PM, a spus:
La cumpararea unui mijloc fix se face chiar proces verbal de receptie , cu comisie constituita pe baza de decizie interna si cu inca o decizie interna pentru stabilirea perioadei de amortizare. Si in plus fisa mijlocului fix.
Intrucat procesul verbal de receptie cuprinde toate datele din NIR, s-ar putea sa nu fie necesara nota de receptie separata, insa intrucat nu stiu cu siguranta, eu listez si NIR din program, pe principiul mai bine in plus decat prea putin.
Insa, acolo unde am mijloace fixe ce prin natura lor inglobeaza si costuri de transport si probe tehnologice si alte cheltuieli care se includ in valoare de intrare, fac NIR pe fiecare factura (unde e cazul), cu intrare pe gestiune "investitii in curs" si pe cont 231, fac procesul verbal prin care se stabileste valoarea totala a imobilizarii (cu cele 2 decizii, desigur) si intrarea pe gestiunea de mijloace fixe o fac cu transfer de pe investitii (212=231). Programul meu de conta imi permite sa listez pentru aceasta operatie atat "bon de transfer" cat si "nota de receptie aferenta transferului". De listat listez nota de receptie, ca mi se pare mai completa.
#100
Postat 23 May 2008 - 09:00 AM
Similar Topics
26 useri citesc topicul
0 membri, 26 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






