Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
andreea's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


andreea's Content

There have been 565 items by andreea (Search limited from 26-November 07)



Sort by                Order  

#99 De unde as putea obtine informatii referitoare ...

Postat de andreea on 04 May 2004 - 09:29 AM in Arhiva

Cauta pe www.capital.ro. Stiu ca am citit in revista Capital cateva articole referitoare la procentele de impozit pe profit si TVA practicate in restul Europei. Sunt niste numere mai vechi. Intra pe site-ul lor si cauta.



#107 sediu vs. localitatea unde activeaza

Postat de andreea on 04 May 2004 - 03:22 PM in Arhiva

Salut!
Din cate stiu eu, o societate nu poate functiona la o adresa diferita de cea la care este sediul social fara a infiinta un punct de lucru, filiala, sucursala, etc. Asa ca, daca vorbim de alt oras, atunci cu atat mai mult trebuie infiintat un punct de lucru.
Iar banca poate fi din alt oras, asta in functie de conditiile pe care le pune fiecare banca in parte.



#108 amortizare mijloace fixe

Postat de andreea on 04 May 2004 - 03:33 PM in Arhiva

Mai nou, ceea ce are o valoare de intrare cuprinsa intre 5 si 15 milioane este considerat obiect de inventar de natura mijloacelor fixe si se amortizeaza intr-un cont separat (212 cu analitic distict si 2812 cu analitic distinct). Intra la grupa 6.4 - Active corporale mobile si are o durata de amortizare de 10 ani.



#110 Evidenta contabila a unei microintreprinderi

Postat de andreea on 04 May 2004 - 03:40 PM in Arhiva

Daca firma nu prea are facturi si administratorul se pricepe putin la contabilitate, adica sa faca un registru de casa, un NIR, declaratiile lunare (sau trimestriale), are un singur salariat si administratorul se ocupa sa faca statul de salarii, atunci are nevoie de ajutorul unui contabil numai pentru bilant. Ar mai fi de invatat cateva conturi cu care lucreaza firma si asta-i tot.
In principiu, daca stiti pe cineva care va poate indruma intr-ale contabilitatii, nu aveti nevoie sa angajati un contabil decat pentru bilanturi.



#111 bonuri de masa

Postat de andreea on 04 May 2004 - 03:51 PM in Arhiva

sodexho ofera si comisioane mai mici daca stii sa negociezi: 8%



#112 Va rog sa-mi spune-ti daca am dreptul sa fac salariile ...

Postat de andreea on 04 May 2004 - 03:54 PM in Arhiva

Puteti sa intocmiti statul de salarii si fara sa fiti contabil. Numai ca nu aveti dreptul sa semnati la intocmit. Va semna directorul, administratorul sau orice alta persoana cu raspundere in firma respectiva. Sau chiar un contabil, economist.



#113 N.I.R. PE CALCULATOR?

Postat de andreea on 04 May 2004 - 04:05 PM in Arhiva

Atata timp cat se respecta intocmai formatul aprobat de Min. Finantelor si cat nu vorbim despre formulare cu regim special, orice formular se poate lista de pe calculator, inclusiv NIR-uririle.
Da, NIR-ul se intocmeste pentru marfa, imobilizari corporale si obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe.



#114 help me

Postat de andreea on 04 May 2004 - 04:07 PM in Arhiva

Super simplu. Ca sa vorbim despre termeni legali si nu despre munca la negru, pe care de altfel nu vrem sa o incurajam, incheiati contract de munca pe 2, 4, 6, 8 ore (cate considerati ca aveti nevoie) cu fiecare dintre firmele respective si va faceti meseria.
Daca vreti mai multe amanunte, ma puteti suna la 0740.95.32.02.



#115 Ce documente se pot tipari dintr-un progr. de contabilitate?

Postat de andreea on 04 May 2004 - 04:13 PM in Arhiva

Nu stiu ce lege reglementeaza aceste aspecte, dar stiu ca NIR-urile, statele, notele contabile, jurnalele de vanzari si cumparari, jurnalele de banca, balantele se pot lista de pe calculator, cu conditia sa respecte formularele emise de Ministerul Finantelor. Si bonurile de consum se pot lista. Registrul de casa este bine sa fie tinut si de mana.



#116 Inchiderea veniturilor si a cheltuielilor

Postat de andreea on 04 May 2004 - 04:23 PM in Arhiva

Conturile de venituri si de cheltuieli se inchid prin 121, dupa cum urmeaza:
121=6xx
7xx=121
Conturile de TVA se inchid astfel:
a) daca 4426 > 4427:
4427=4426 cu suma din 4427 si astfel Sold 4427 = 0
4424=4426 cu diferenta dintre 4426 si 4427
B) daca 4426 < 4427:
4427=4426 cu suma din 4426 si astfel sold 4426 = 0
4427=4423 cu diferenta dintre 4427 si 4426
4423=4424 numai daca 4424 > 4423, altfel ramane deschis 4423, adica am TVA de plata si 4423 se inchide la efectuarea platii prin banca sau casa:
4423=5121 sau 4423=5311

Conturile de marfuri se inchid prin conturile de cheltuieli cu marfurile:
607=371
603=303



#119 help me

Postat de andreea on 05 May 2004 - 06:59 AM in Arhiva

Insa pentru contabili este recomandat sa incheiati un contract de munca de 2 ore pe zi.
Andreea



#252 help me

Postat de andreea on 03 June 2004 - 12:13 PM in Arhiva

Asa este. Exact asta am vrut sa spun, doamna Florica B. Domnule Daniel Severa, si eu sunt angajata cu norma intreaga la o societate comerciala, care, by the way, este IMM, adica are mai mult de 100.000 Euro CA si tin acasa contabilitatea unor SRL-uri cu contract de 2 ore. In aceeasi situatie este si mama, contabil de 25 de ani. Deci se poate. Si eu am absolvit aceeasi fac. ca si dumneavoastra. Dar de unde si pana unde ca numai expertii contabili pot semna bilanturi la societatile cu CA de peste 100.000 Euro? Stiu ca exista o limita de suma, in functie de studii, dar este mult mai mare de atat. Care este cadrul legislativ care reglementeaya aceasta suma pentru liber profesionisti si nu pentru a face diferenta intre Micro si IMM-uri?



#375 Concediu medical

Postat de andreea on 21 June 2004 - 04:04 PM in Arhiva

Am o rugaminte la dumneavoastra.
Am o colega in concediu medical din 24.05.2004.
Stiu ca primele 17 zile consecutive le plateste angajatorul, abia apoi am dreptul sa le deduc din CAS.
Este incadrata la boala simpla, si ii revine un salariu de 75% din brut.
Am calculat salariul normal pentru cele 15 zile normale de munca efectuate.
Am calculat apoi toata polologhia cu ultimele 6 luni, media zilnica, 75% din media zilnica, pentru cele 6 zile lucratoare aferente lunii mai in care ea a fost in concediu medical. Acest concediu medical este prelungit pana in prezent, deci voi ajunge sa-mi recuperez cas.
Am calculat darile aferente zilelor lucrate si apoi cele aferente celor 65 zile de concediu medical, excluzand CAS 22% si fd. acc. 0,5%.
Nu stiu unde sa le trec si daca trebuie sa le trec in Anexele 1.1 si 1.2 ale CAS-ului pe care-l depun lunar.
Am o vaga banuiala, dar va cer ajutorul ca sa fiu sigura.
Am vaga impresie ca am gresit undeva si nu stiu unde.
Va rog sa ma ajutati.
Multumesc!



#461 Concediu medical

Postat de andreea on 01 July 2004 - 09:19 AM in Arhiva

Asta era la concediu pentru ingrijire copil, nu la concediu de boala.



#850 Mijloace fixe de natura obiectelor de inventar

Postat de andreea on 17 August 2004 - 03:41 PM in Arhiva

Am auzit multe variante.
Cum se aplica HG 1553/2003 fara a face reevaluarea mijloacelor fixe?



#852 Constructii de locuinte

Postat de andreea on 17 August 2004 - 03:45 PM in Arhiva

era acum ceva timp o lege care spunea ca daca-mi construiesc prima locuinta, am dreptul sa-mi recuperez tva-ul aferent materialelor de constructii.
mai este valabila?
unde tb sa ma duc sa completez actele necesare?



#853 contabilitate benzinarie

Postat de andreea on 17 August 2004 - 03:50 PM in Arhiva

am o intrebare: cu ce difera contabilitatea unei benzinarii de cea a unei firme de comert?
stiu ca se platesc accize pentru benzina, dar nu stiu nimic altceva: cum se calculeaza, cum se inregistreaza, daca se declara la stat, pe ce formulare?
multumesc!



#955 Calcul impozit pe dividende

Postat de andreea on 27 August 2004 - 06:22 PM in Arhiva

Anul trecut, in 2003, am virat eronat 20 milioane lei ca plata impozit dividende. La sfarsitul anului 2003, am calculat impozitul pe dividendele aferente anului 2003 si l-am declarat. Aveam de plata 27.189.000 lei. Avand platit in plus 20 milioane lei, au ramas de plata 7.189.000 lei. Am avut nevoie de certificat fiscal si inspectoarea mi-a spus ca acesti 7.189.000 lei reprezinta datorie si in consecinta mi se calculeaza dobanda si penalitati si apar in certificat. Conform legii, acesti 7.189.000 lei am dreptul sa-i platesc pana la sfarsitul anului 2004, deoarece dividendele ridicate pana acum sunt acoperite de impozitul platit inplus.
Are dreptate?
Se considera datorie daca-l declar luna asta si nu-l platesc desi nu ridic dividendele aferente acestui impozit?
Multumesc!



#2069 Case fiscale

Postat de andreea on 06 October 2004 - 12:43 PM in Arhiva

Se depun lunar: declaratia 100 si separat o declaratie in dublu exemplar la care se anexeaza raportul fiscal lunar scos de pe casa de marcat. Aceasta declaratie trebuie sa cuprinda in antet datele de identificare ale firmei, titlul: catre adm. fin. a sectorului x, si ca text: prin prezenta sc x anexeaza raportul fiscala aferent perioadei y (1-30), avand casa de marcat codul .....
Sper ca acum te-ai lamurit complet



#2138 Case fiscale

Postat de andreea on 07 October 2004 - 09:47 AM in Arhiva

chiar daca nu ai salariati si esti platitor de impozit pe profit sau impozit pe venit trimestrial, declaratia 100 se depune lunar cu valorile zero la rubricile inscrise in vectorul fiscal. bineinteles ca nu va fi decat pe hartie, caci pe discheta nu ti se salveaza cu zero. altfel platiti amenzi de o sa va invatati minte sa nu va mai puneti contra " organului fiscal".



#2189 Case fiscale

Postat de andreea on 08 October 2004 - 09:47 AM in Arhiva

o declaratie goala care contine doar datele firmei. si cu asta mergeti la administratia financiara sa va puna stampila. altfel riscati sa va amendeze administratia ca nu depuneti declaratia. caz concret: profesorul caloianu ne spunea acum o saptamana ca a avut un caz in care societatea a intrerupt activitatea firmei, neplatitoare de TVA si drept urmare de la data intreruperii activitatii nu au mai depus declaratia 100. dupa cateva luni a venit scrisoare de la administratia financiara ca nu au depus declaratia 100 timp de x luni. firma a trimis scrisoare la administratie ca de la data respectiva au intrerupt activitatea si ca nu au ce declaratii sa depuna. administratia a trimis scrisoare ca nu-i intereseaza daca firma are sau nu activitate, si le-a dat amenda, plus ca au depus toate declaratiile nedepuse. cu zero, bineinteles.



#2464 contabilitate benzinarie

Postat de andreea on 11 October 2004 - 11:33 AM in Arhiva

Va multumesc pentru raspuns. Mi-a spus cineva, ca nefiind benzinaria unui lant, ca de exemplu Petrom, nu platesc accize si benzina o pot contabiliza ca pe o marfa, nu in 6022, cheltuieli cu combustibilul, pentru ca eu o cumpar si o vand mai departe, nu o consum eu. Este bine asa?
Multumesc!



#2492 contabilitate benzinarie

Postat de andreea on 11 October 2004 - 01:57 PM in Arhiva

Va multumesc frumos!
am sa le spun sa-si faca un cont in banca.
multi il inchid dupa ce scot capitalul social.
Va multumesc!



#6127 Situatii financiare la sfarsit de an

Postat de andreea on 23 December 2004 - 11:57 AM in Arhiva

am o mare problema. Sunt nou angajata la o societate de logistica.
firma a fost infiintata anul trecut in decemrie. S-a depus bilant la 31.12.2003, dar nu are cifra de afaceri, nu are angajati, are doar activele rezultate in urma infiintarii (cum este si normal, deoarece firma a inceput activitatea abia anul acesta). Cele care au lucrat in departamentul fin-ctb au considerat ca la 30.06.2004 sa aplice OMF 306. Impreuna cu colega mea, (tot noua si ea) ne gandim de ce au aplicat fostele angajate OMF 306 la semestru si cum sa procedam noi acum, la sfarsit de an. Mentionez ca abia in acest an avem la Nov 2004 112 salariati, cifra de afaceri de 438 mii Euro si active de 3 milioane si ceva Euro. in mod normal in orice lege zice ca te raportezi la ceea ce a fost anul trecut. Va rugam sa ne ajutati!
Multumim!



#7251 Concediu lauzie

Postat de andreea on 13 January 2005 - 05:08 PM in Arhiva

Am si eu o nelamurire: am auzit ca o lauza, poate sta in concediu max 126 de zile. Dupa aceea, daca vrea, face cerere de intrare in concediu ingrijire copil pana la 2 ani.
Pentru concediul de lauzie tb sa aduca certificat medical si i se acorda procentul inscris pe spate (ex. 85%)? Inregistrarile si darile sunt aceleasi ca la concediul medical de boala?
Va multumesc!




Cometa SQL