Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GEORGE NEAGU's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GEORGE NEAGU's Content

There have been 268 items by GEORGE NEAGU (Search limited from 11-December 07)



Sort by                Order  

#270479 achizitie marfa de la producatori locali fara factura

Postat de GEORGE NEAGU on 28 September 2015 - 04:25 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Va rog sa cititi legea 145 din 2014 care va ajuta.



#225514 acte la ITM pt. incetare contract de munca

Postat de GEORGE NEAGU on 07 May 2010 - 08:19 PM in ITM, Inspectia Muncii

O poti duce in termen de 5 zile de la incetarea contractului individual de munca.



#249103 activitate economica

Postat de GEORGE NEAGU on 26 May 2012 - 05:28 PM in ONG

Acea categorie de venituri nu sunt considerate ca provenind din activitati economice.
Poate va ajuta si urmatoarele: art.15 din Codul fiscal prevede :

(2) Organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru următoarele tipuri de venituri:


.....

k) veniturile obţinute din reclamă şi publicitate, realizate de organizaţiile nonprofit de utilitate publică, potrivit legilor de organizare şi funcţionare, din domeniul culturii, cercetării ştiinţifice, învăţământului, sportului, sănătăţii, precum şi de camerele de comerţ şi industrie, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale.




#261197 alte registre I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 12 March 2014 - 10:09 AM in Contabilitate I.I.

Da, si registrul nir si cel de gestiune zilnica.
In RJIP treceti la data de pe documentele de incasare si plata.
Cand primiti facturi faceti nir la fiecare.Acesta (nir-ul) trebuie sa il tineti permanent la punctul de lucru. In registrul de getiune zilnic treceti la data cand aveti intrari de marfa (pe baza nir) si iesirile de marfa (vanzarea marfii sau marfa pe care o dati inapoi furnizorului pentru ca nu s-a vandut sau pentru ca are defecte). Totalul din acest registru sa corespunda cu totalul stocului de marfa din magazin.
In registrul inventar treceti produsele din patrimoniul intreprinderii individuale de natura mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar, la data cand acestea au fost cumparate pe baza de factura, la data cand au fost vandute sau cand sunt date la casare, daca e cazul.
In registrul unic de control nu completati dumneavoastra ci persoanele care va vin in control. Acesta trebuie sa il tineti permanent la punctul de lucru.



#262171 alte registre I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 04 May 2014 - 02:48 PM in Contabilitate I.I.

Cele doua registre le completati numai atunci cand veti deveni platitor de tva prin depasirea plafonului de tva de 65 000 euro sau daca optati sa deveniti platitor de tva in timp.



#263223 alte registre I.I.

Postat de GEORGE NEAGU on 30 June 2014 - 10:04 PM in Contabilitate I.I.

Pentru intrarea marfii la fiecare factura sau borderou de achizitie intocmiti nir.
Pentru deplasarea zilnica la piata/targ cu o anumita cantitate de marfa intocmiti avizul de insotire a marfii.
Pentru evidenta gestiunii de marfa completati raportul de gestiune zilnic.



#231933 ANTET FACTURA ( CUPARATOR )

Postat de GEORGE NEAGU on 09 October 2010 - 07:39 AM in Arhiva

Vezi postareaATAPELEA, la Oct 6 2010, 12:15 PM, a spus:

Va salut si sper sa fi postat acolo unde trebuie (am cautat problema asta pe net si forum si nu prea am gasit un raspuns)

Amanunte
Sunte o firma de prestari servicii (instalatii gaze) si facem lucrari de gaze si proiectarea acestora. Inainte de a face lucrarea se face un proiect (dosar tehnic) care est avizat de furnizorul de gaze iar in baza proiectului tehnic se face executia lucrarii receptionata de furnizorul de gaze.
Proiectul si executia lucrarii se face unui client persoana fizica care in prealabil a depus o cere la furnizorul de gaze (cerere insotita de un act de proprietate prin care sa dovedeasca ca este proprietarul loctiei unde se baga gaze) care ia emis un accept in sistemul de gaze pe numele lui.

Problema
Dupa executai lucrarii i se face o SITUATIE DE PLATA si FACTURA si BON, pentru lucrarea executata.
Individul are spatiul inchiriat (CONTRACT INCHIRIERE) unei firme care vrea sa isi deduca costul lucrarii (realitatea este ca firma vrea acea lucrare si ia o si plateste) si incepe tambalau :lnr (1):
Imi cere ca in antetul facturii la cumparator sa scriu asa: ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
Mentionez ca:
-proiect tehnic intocmit pe numele lu ION ION
-dosar tehnic de lucrare facut pe numele lui ION ION
-receptie tehnica pe numele lui ION ION

-situatie de plata ------ vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.
-factura fiscala -------- vrea sa scriu ION ION / S.C. XXX S.R.L. sau ION ION PRIN S.C. XXX S.R.L.

ESTE LEGAL ASA CEVA ???
POT SA FAC ASA CEVA ???
EU PE CINE TREC IN CONTABILITATE LA CLIENT ??? : PE ION ION (CU C.N.P.-UL LUI) SAU PE S.C. XXX S.R.L. (CU CUI-UL EI)
DAR LA PLATITOR ???

Daca asa nu se poate (este ilegal) cu se poate face pana la urma ca acea lucrare facuta in casa lu ION ION sa o suporte fima chiriasa (ia beneficiaza de acea investitie)

Va multumesc anticipat.
Toata documentatia trebuia facuta pe numele firmei care e proprietara spatiului.Firma trebuia sa fi depus o cere la furnizorul de gaze (cerere insotita de un act de proprietate prin care sa dovedeasca ca este proprietarul loctiei unde se baga gaze).Poate ca trebuia sa ai si tu, ca executant al lucrarii, o discutie initiala si un accept din partea firmei ca proprietar si atunci ti-ar fi spus ei direct si despre treaba cu decontarea.



#250321 asociatie de parinti - impozitare activitate "after school"

Postat de GEORGE NEAGU on 24 September 2012 - 09:43 AM in ONG

Organizarea acestei "afther school" se considera ca pentru asociatie e o activitate economica si deci o prestare de servicii pe baza contractului incheiat cu fiecare parinte.

- Incasare in numerar a contributiei (taxei) parintilor 5311 =704
- Se achizitioneaza obiecte de inventar (materiale didactice dar si de intretinere) 303 = 401
- Se dau in consum materialele didactice achizitionate 603 = 303
- Se inregistreaza facturile pentru serviciul de paza si de catering 628 = 401
- Se achita cu numerar produsele si serviciile cumparate 401 = 5311

La cheltuieli mai aveti si plata salariilor si a contributiilor sociale pentru personalul didactic si auxiliar care lucreaza cu contract de munca cu norma redusa.

La final de luna inchideti conturile de venituri si cheltuieli si pentru activitatea economica prin contul 1211 si pentru cea neeconomica(cea curenta a asociatiei in care apar acel venituri din cotizatia membrilor si din donatii si sponsorizari, prin contul 1212.

Pentru a avea o evidenta buna, acolo unde e cazul, creati conturi analitice distincte care sa evidentieze cat din respectivele cheltuieli se fac, de exemplu pentru activitatea economica si cat pentru activitatea neeconomica a asociatiei.



#251159 asociatie de parinti - impozitare activitate "after school"

Postat de GEORGE NEAGU on 26 November 2012 - 12:40 PM in ONG

Chitantele le taiati numai nominal. E posibil ca o persoana sa va platesca din urma sau in avans, deci cumulat pe mai multe luni.



#251154 asociatie de parinti - impozitare activitate "after school"

Postat de GEORGE NEAGU on 25 November 2012 - 05:10 PM in ONG

Veti incheia un document cu parintele elevului dupa modelul de la adresa afterschool-luca.ro/im/conventie_after_school.doc



#248411 asociatie de parinti - impozitare activitate "after school"

Postat de GEORGE NEAGU on 07 March 2012 - 02:37 PM in ONG

Puteti posta aici pe forum intrebarile iar din raspunsurile pe care le dau cei care au experienta in domeniu, mai invata si altii.



#246895 asociatie non profit

Postat de GEORGE NEAGU on 05 January 2012 - 09:39 AM in ONG

Vezi postareajolinar, la 30 December 2011 - 10:21 PM, a spus:

buna seara,

am de inregistrat o factura emisa de un ong catre alt ong prestare servicii.
in contabilitatea ong-urilor nu gasesc contul 4111.
stie cineva ce conturi se folosesc?

va multumesc
Ong-ul care a prestat serviciul inregistreaza factura in contul de clienti 411. Acest serviciu e considerat activitate economica pentru respectivul ong. Daca doriti sa detaliati contul sintetic 411, faceti mai multe analitice 411.1, 411.2 care sa poarte numele distinct al fiecarui client. In acest caz atentie cum inchideti cand veti incasa acele facturi prin casa sau prin banca, sa inchideti fiecare cont analitic in parte.



#271237 asociatie scolara

Postat de GEORGE NEAGU on 21 November 2015 - 12:52 PM in ONG

In primul rand, pentru ca asociatia parintilor din scoala cutare e un ong infiintat pe og 26 din 2000 privind asociatiile si fundatiile, actualizata, se depune bilantul contabil anual specific ong-urilor si d101.
Daca colaborati cu acei profesori, incheiati acele contracte de prestari servicii pentru cele cateva luni consecutive. Daca se pune problema ca acea colaborare sa se intinda pe intreg anul scolar, e bine sa incheiati contracte de munca pe perioada determinata dar cu norma redusa. Aceasta alegere intre cele doua variante nu depinde de cati copii doresc sa participe.
Declararea impozitului pe venit si a contributiilor sociale pentru contractele de munca si contractele civile se face in declaratia 112 pe care o depuneti pana pe 25 a lunii urmatoare celeia in care ati facut plata catre profesori, si tot pana la acea data se face si plata catre trezorerie.
La inceputul perioadei cand intra in vigoare acele contracte, depuneti la finante si formularul 010 pentru a completa vectorul fiscal. Si cand nu mai veti face astfel de activitate pr ong, sa aveti grija sa depuneti iar formularul 010.
Daca incheiati contracte de munca, sa aveti grija ca sa transmiteti revisalul.
Anul urmator mai trebuie sa depuneti pe ong declaratia 205.
Daca incheiati contracte civile/conventii retineti 16% impozit pe venit (precizati clar in contract ca ati convenit ca sa-i retineti intreg impozitul de 16% pentru ca respectiva persoana sa nu mai trebuiasca sa depuna si ea d200 cu diferenta de la 10% la 16%), contributie la sanatate de 5,5% si contributie la pensie de 10,5% (ultima doar la cei care nu mai au in alta parte un contract de munca valabil).



#257841 asociatie scolara

Postat de GEORGE NEAGU on 02 October 2013 - 10:09 PM in ONG

La o asociatie de parinti din scoala xxxx, acel fond al scolii (pe care in mod normal nu aveati cum sa-l adunati dar care este necesar pentru acoperirea unor cheltuieli), trebuie sa-l vedeti ca o cotizatie pe care trebuie s-o plateasca fiecare membru cu drepturi depline din asociatie. Adica e un venit si se inregistreaza in 7311 Venituri din cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor
sau, daca mergeti pe ideea ca fiecare sa dea si mai mult decat acea cotizatie fixata pentru toti, mai puteti folosi si contul 7312 Venituri din contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor.
Deci veti avea inregistrarea 5311 = 7311 cu valoarea cotizatiilor platite.
Nu e cazul sa folositi contul 455.
Daca de exemplu ati cumparat din acei bani materiale de curatenie sau pentru reparatie si varuire clase, inregistrati factura astfel 602 = 401 si plata facturii 401 = 5311.
La inceput, daca dupa inregistrarea asociatiei ati scos banii din contul bancar si ati inceput sa faceti plati in numerar cu ei aveti inregistrarile 581 = 5121 si 5311 =581 cu suma efectiva scoasa din cont.



#259851 asociatie scolara

Postat de GEORGE NEAGU on 19 January 2014 - 05:15 PM in ONG

Planul de conturi utilizat de asociatii si fundatii este in OMEF nr.1969/2007.



#257913 Asociatii a crescatorilor de animale

Postat de GEORGE NEAGU on 08 October 2013 - 10:34 AM in ONG

Daca sunteti constituiti ca asociatie pe baza og 26 din 2000 a asociatiilor si fundatiilor, veti tine contabilitatea in partida dubla. Trebuie sa completati zilnic, daca e cazul registrul de casa.
Veti folosi chitantier la incasarea cotizatiilor membrilor asociatiei.
Daca veti avea si activitate economica pentru membrii asociatiei dar si pentru alte persoane, veti emite factura si chitanta sau incasati prin banca.
Pentru achizitia de materiale consumabile, la fiecare factura primita intocmiti nir. Daca va cumparati produse in cantitati mai mari si le folositi esalonat in fiecare luna, la scoaterea pe consum intocmiti bon de consum.
Daca aveti achizitii de mijloace fixe (valoarea de achizitie de peste 25 000 lei fara tva) intocmiti fisa mijlocului fix pentru fiecare bun in parte si elaborati si planul de amortizare.
Daca aveti salariati cu contracte de munca , cu norma intreaga sau partiala, trebuie sa depuneti declaratia 112 si sa platiti impozitul pe venitul din salariu si celelalte contributii sociale.
Daca colaborati cu diferite persoane pe baza de contracte civile de prestari servicii, impozitul pe venit si contributiile sociale le retineti, le declarati la stat prin declaratia 112 si le platiti direct la trezorerie sau prin contul bancar al asociatiei.
Anual va trebui ca un contabil autorizat sa va intocmeasca bilantul care se depune pana la 30 aprilie a anului urmator.
Tot anual depuneti declaratia 101, pana pe 25 februarie a anului urmator.



#184096 ASOCIATII SI FUNDATII

Postat de GEORGE NEAGU on 11 October 2008 - 07:45 AM in Arhiva

Va pun cateva intrebari in domeniul valabilitatii modificarilor
statutului unei asociatii neguvernamentale(ong) care nu a mai fost apoi legalizat.
Sunt valabile pentru membrii unei asociatii sau pentru persoanele din exterior modificarile unui statut care nu a fost apoi legalizat?
E un termen de la desfasurarea unei adunari generale in care trebuie legalizat statutul cu noile modificari?
Poate fi convocata o noua adunare generala in anul urmator daca in periada scursa de la adunarea
precedenta nu a fost legalizat statulul cu modificarile aduse(nu au fost aduse modificari asupra articolelor din statut care privesc convocarea adunarii si cvorumul de adoptare a modificarilor statutului dar au fost adaugate atributii noi ale adunarii si s-au facut modificari asupra atributiilor organelor de conducere alese de adunare)?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile acordate.



#260847 atelier de creatie - ce forma de organizare juridica ?

Postat de GEORGE NEAGU on 21 February 2014 - 11:11 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Contract se face dar precizarea mai corecta e ca valoarea respectiva nu se trece in registrul jurnal de incasari si plati.

Din codul fiscal art. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
......
(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
b) sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;



#273091 Automate cafea

Postat de GEORGE NEAGU on 07 March 2016 - 04:16 PM in Contabilitate PFA

Ca pfa veti plati impozit pe venit 16%, contributie la sanatate 5,5% si la pensie.



#250353 Avantaj fiscal din valorificare teren agricol

Postat de GEORGE NEAGU on 26 September 2012 - 08:41 AM in Arhiva

Autorizati-va ca pfa cu codul caen 0124 cultivarea fructelor samantoase si samburoase. Aici intra marul, parul, ciresul, visinul, piersicul, parul, gutuiul, prunul si altele de acest fel.
Productia o puteti vinde cu factura catre marile magazine sau catre alti procesatori.



#229282 Bilant 30.06.2010

Postat de GEORGE NEAGU on 03 August 2010 - 02:42 PM in Arhiva

Vezi postareagabriela berciu, la Aug 3 2010, 02:55 PM, a spus:

buna ziua,
sunt disperata....................

ma poate ajuta cineva cu modul de completare al bilantului.
am completat bilantul si imi da 2 erori de corelare

la toate conturile se trec soldurile finale?
la cheltuieli si venituri se trec rulajele?
ma refer acolo unde nu este specificat sold debitor sau creditor.

:lnr (1):

multumesc mult de ajutor
La formularul 10 solduri finale iar la formularul 20 rulajele. Poate nu ai adunat bine. Succes.



#222466 bilant 31.12.2009

Postat de GEORGE NEAGU on 16 March 2010 - 05:37 PM in Arhiva

Vezi postareaBrigante, la Mar 16 2010, 04:06 PM, a spus:

Suntem de groaza!!!
Acum trebuie sa-i mai pupam undeva si pe astia de la ORC, dosarul de depunere a bilantului arata ca o documentatie pentru o fabrica de bombe atomice.
Nu v-au spus ce culoare trebuie sa aiba dosarul si pixul cu care scriem in coltul din dreapta sus si jos si mai stiu eu pe unde.

Ma lasa nervii!!!!!!!
La Braila se primeste fara dosar, fara balanta si fara:
- Adresa inaintare situatii financiare la 31.12.2009
- Imputernicire din partea firmei care depune – in cazul in care merge expertul contabil si le depune



#224374 bilant 31.12.2009

Postat de GEORGE NEAGU on 15 April 2010 - 09:21 PM in Arhiva

Vezi postareav-alin, la Apr 15 2010, 08:17 PM, a spus:

Va rog sa ma ajutati si pe mine intr-o problema: am un credit pe termen mediu in valuta pe care l-am trecut in bilantul din iunie 2009 la credite pe termen lung in lei in loc de in valuta cum era corect, si nu stiu cum sa fac acum: sa-l trec in continuare la rubrica in lei sau sa-l trec la rubrica in valuta. Credeti ca as avea probleme din cauza aceasta? Si la formularul 30 se cer si dobanzile la credite dar eu inregistrez dobanzile extrabilantier. Avand in vedere ca intre formularul 30 si 10 trebuie sa fie corelatii, credeti ca trebuie sa adunam si valoarea dobanzilor ? Multumesc anticipat pentru sfaturi!
Doar pentru prima parte a intrebarii. Baza e bilantul anual la 31 decembrie. Asa ca trece-l corect acum.



#240225 bilant la 31.12.2010

Postat de GEORGE NEAGU on 08 April 2011 - 02:30 PM in Arhiva

Nu confunda cele dou aspecte. Faptul ca firma a terminat exercitiul financiar 2009 cu profit dar asociatii in AGA nu au dorit sa faca repartizarea lui e una iar faptul ca firma a terminat exercitiul financiar 2010 cu pierdere si vrea sa acopere aceasta pierdere numai din profiturile exercitiilor financiare viitoare e alta. Deci pierderea din 2010 nu poate fi acoperita cu profitul din anul precedent 2009. De obicei se evita sa se faca repartizarea profitului daca se constata ca nu sunt lichiditati nu pentru ca anul viitor nu va fi profit. Acel profit din 2009 poate fi repartizat, daca se doreste, in AGA din 2010 dar nu pe motivul analizat de tine.



#257861 bilant ONG

Postat de GEORGE NEAGU on 03 October 2013 - 08:26 PM in ONG

Nu se poate discuta de ong-uri cu maxim 3 membrii pentru ca un ong (asociatie) trebuie sa aiba minim 3 membrii cu drepturi depline.
Un ong (asociatie) care nu e de utilitate publica, care are peste 15 membrii cu drepturi depline trebuie sa aiba un cenzor, deci la bilant se depune si raportul cenzorului. La mai putini membrii, ramane la latitudinea lor daca sa aiba sau nu.




Cometa SQL