Florina Calciu, la Nov 8 2006, 12:19 PM, a spus:
IULIANA1207, la Nov 7 2006, 03:21 PM, a spus:
Pentru subantreprize trenuie sa ai contracte incheiate. In cazul tau poti scapa mai usor in felul urmator:
- facturezi separat manopera ( xcare reiese din ceea ce ti se factureaza tie de catre firmele subcontractoare)
- facturezi materialele ca vanzare de marfa(folosesti 371 in loc de 301)
E o varianta pe care o folosesc multi care lucreaza in aceste mod, nemaifiind necesar un deviz de lucrari. Daca beneficiarul iti accepta cantitatile de materiale e OK.
Multumesc Iuliana, am sa ma interesez daca se poate factura asa.
Mai, sa fie.... :aggressive: si controalele ce zic?
Este vorba despre prestari servicii in constructii, organizeaza-ti evidenta contabila conform aceste activitati, aplica reglementarile contabile conforme cu Ordinul 1752/2005.
Intocmiti deviz, pe baza caruia se negociaza contractul incheiat cu beneficiarul si situatii de lucrari periodice (aprobate de beneficiar), pe baza carora se factureaza. Pe factura este obligator sa fie mentionat numarul contractului/data.
Folositi documente justificative, Ordinul 1850/2004, conform nomenclatorului, modelelelor și normelelor de întocmire și utilizare a registrelor și formularelor financiar-contabile, comune pe economie, care nu au regim special de înseriere și numerotare: nota de receptie a materialelor, bonuri de consum, fise de magazie (daca programul informatic nu le genereaza), etc.
Contabilitatea analitică a materialelor se ține pe baza metodei cantitativ-valorică.
Organizeaza contabilitatea de gestiune, care este obligatorie conform Legii 82/1991® -legea contabilitatii, calculeaza costurile pentru fiecare lucrare executata conform Ordinului1.826/22.12.2003 al ministrului finanțelor publice pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune.