Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilitate constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


contabilitate constructii


90 replies to this topic

#41 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 06 July 2005 - 05:56 PM

Stimata OTILIA,
Desi am spus ca ma opresc cu comentariile la acest subiect,revin datorita modului cum este citat un articol de lege prin omisiunea partiala a unei parti din acel articol.Articolul de mai sus spunea,in partea a doua a frazei
,,DOVADA EFECUARII OPERATIUNII SAU INTRARII IN GESTIUNE ,DUPA CAZ. Dovada ,, efectuarii operatiunii" se refera la diferite prestatii ,cum ar fi transport ,en.electrica ,alte prestatii-pentru care nu se face NIR.Pentru intrari de materii prime si materiale se intocmeste NIR.Deci ,,dupa caz" nu se refera la intrarea de materiale ,ci daca e vorba de prestari sau de materiale-doua cazuri :primul caz-fara NIR, in al doilea caz -cu NIR.
Toate cele bune, Dinu O.



#42 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 06 July 2005 - 06:04 PM

Mai am o intrebare foarte importanta pentru d-na Otilia:In luna iunie 2005 firma de constructii primeste si achita la furnizori suma de 500 milioane lei.La finele lunii aveti cheltuieli in 604 de 500.000.000 lei ,dar,cum lucrarea nu a fost efectuata ,va rog sa-mi spuneti cum va arata 121 la 30.06.2005 ??????
Dinu O.




#43 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2005 - 10:39 PM

O.Dinu a spus:

Mai am o intrebare foarte importanta pentru d-na Otilia:In luna iunie 2005 firma de constructii primeste si achita la furnizori suma de 500 milioane lei.La finele lunii aveti cheltuieli in 604 de 500.000.000 lei ,dar,cum lucrarea nu a fost efectuata ,va rog sa-mi spuneti cum va arata 121 la 30.06.2005 ??????
Dinu O.
Lucrarile sunt de mica anvergura, rar 2 in acelasi timp, si sunt cel putin efectuate partial, daca nu finalizate in cursul unui trimestru. Acolo e "foc continuu", tot ce se cumpara se foloseste cam in aceeasi zi!
Dar, plecand de la ideea dvs...121 va fi pe pierdere, insa, fiind micro platitoare de imp. pe veniturile microintrep., platesc 3% la venituri indiferent de nivelul chelt. Daca eram platitoare de impozit pe profit, acele chelt. le consideram neded. pana la facturarea lucrarii, ca sa nu existe un decalaj in timp intre venituri si chelt. aferente si ca sa nu "evit" plata impozitului pe profitul rezultat din alte activitati (ca mai are si alte activitati, ce credeati... :) )

Multumesc mult, d-le Dinu! Ce bine ar fi fost, in anii inceputurilor mele contabile, sa am ca mentor pe cineva cu experienta dvs. ... :)



#44 petrescu daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:slatina

Postat 06 September 2006 - 07:20 AM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Jul 6 2005, 11:39 PM, a spus:

O.Dinu a spus:

Mai am o intrebare foarte importanta pentru d-na Otilia:In luna iunie 2005 firma de constructii primeste si achita la furnizori suma de 500 milioane lei.La finele lunii aveti cheltuieli in 604 de 500.000.000 lei ,dar,cum lucrarea nu a fost efectuata ,va rog sa-mi spuneti cum va arata 121 la 30.06.2005 ??????
Dinu O.
Lucrarile sunt de mica anvergura, rar 2 in acelasi timp, si sunt cel putin efectuate partial, daca nu finalizate in cursul unui trimestru. Acolo e "foc continuu", tot ce se cumpara se foloseste cam in aceeasi zi!
Dar, plecand de la ideea dvs...121 va fi pe pierdere, insa, fiind micro platitoare de imp. pe veniturile microintrep., platesc 3% la venituri indiferent de nivelul chelt. Daca eram platitoare de impozit pe profit, acele chelt. le consideram neded. pana la facturarea lucrarii, ca sa nu existe un decalaj in timp intre venituri si chelt. aferente si ca sa nu "evit" plata impozitului pe profitul rezultat din alte activitati (ca mai are si alte activitati, ce credeati... :) )

Multumesc mult, d-le Dinu! Ce bine ar fi fost, in anii inceputurilor mele contabile, sa am ca mentor pe cineva cu experienta dvs. ... :)
otilia, sper sa nu vina tarziu parerea mea, si de asemenea sa te poata ajuta:
daca pui la gramada pe 604, si nu faci nir, nu vei sti (decat cu multa munca ulterioara) ce anume ai aprovizionat, si daca ai aprovizionat ceea ce-ti trebuie, daca te incadrezi in costurile calculate.sa ma explic printr-un exemplu: am de renovat un apartament; imi trebuie 1 cada, 1 chiuveta, 10 mp gresie si 25 mp faianta. plus manopera .100 mil trebuie sa iau pe munca mea, costuri 98 mil=profit.bun, am surpriza sa aprovizionez 2 chiuvete si 15 mp gresie, costuri mai mari= pierdere. daca am nir, vad de unde, caut vinovatul, imput, pun pe ch firmei, deja nu mai conteaza.dar am un raspuns: uite de ce.si mi se pare corect ca cel care tine contabilitatea firmei sa stie totul despre firma
in alta ordine de idei scuze fata de administratorul conta, n-am stiut sa dau un raspuns fara sa si copiez ultimele raspunsuri. sper sa invat din greseala de acum.



#45 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 22 September 2006 - 04:19 PM

nu stiu, daca mai e actuala parerea mea, si a celor de la DGFP Timis,
cu documentele de intrare si iesire din gestiune a carburantilor auto(situatie asemanatoare: intrare reala in gestiune nu exista, cand alimentezi rezervorul masinii, si totusi, majoritatea contabililor sustine ca trebuie intocmite toate documentele primare privind intrare-consum stocuri...), iata ce mi-au raspuns:
Va comunicam raspunsul DGFP Timis, Structura de Administrare Fiscala - Activitatea Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului - Serviciul metodologie si asistenta contribuabili, la intrebarea dumneavoastra adresata institutiei noastre.

"2. pentru carburantii auto alimentati direct in rezervorul masinii, in opinia noastra nu mai este necesara intocmirea notei de receptie si a bonului de consum. In baza bonului fiscal valoarea carburantului se inregistreaza direct pe cheltuieli daca se justifica, ca transportul s-a facut in interesul activitatii desfasurate de societate.

DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT,

ec. Doru Petru DUDAS

SEF SERVICIU,

ec. Stefania DUDAS"

comentarii?
Bea



#46 Florina_ina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 26 September 2006 - 11:36 AM

Buna!
Si eu ma izbesc zilnic de problema "gestiunii".Am 2 firme de constructii:un srl si un ONG(nu are CAEN constructii insa pentru a construi un centru pentru orfani lucreaza in regie proprie).
Am avut nenumarate controale pana acum si de fiecare data s-au legat de gestiune.
Cert este ca din 7-8 inspectori care au trecut in control pe la firmele noastre toti au cerut GESTIUNE, adica NIR, fise de magazie, BC(le-am avut de fiecare data insa problema a fost alta, neavand gestioanar asa cum ati spus multi dintre voi le-am intocmit eu si in ziua receptiei le-am dat in consum.Ceea ce nu le-a convenit a fost ca eu am fost nevoita sa dau sute de saci de ciment de ex.in consum in aceiasi zi, precum si faptul ca bonurile de consum si receptiile erau semnate de mine, nedorind nimeni din firma sa semneze) :(
Imi este f greu fara o magazie si fara cineva care sa fie angajat pe acest post.
Cred ca si unii dintre voi aveti aceiasi problema.



#47 lidia_rai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 26 September 2006 - 07:39 PM

Buna!
Nu stiu daca parerea mea mai conteaza dar sustin si eu ca ar trebui sa faci NIR si BC. Chiar daca le faci tu da-le la semnat la inginerul constructor. Doar la prima vedere nu conteaza cheltuielile pentru ca esti microintreprindere, dar depinde de cine vine in control. Inteleg ca nu ai nici deviz de lucrari si atunci pot sa-ti conteste valoarea veniturilor facturate. De unde stii tu altfel ca toate materialele merg pe santier (chiar daca patronul iti pune viza pe facturi) si ca din ce dai tu automat pe cheltuieli nu s-ar putea face doua vilisoare si nu doar una ? :icon_rolleyes:
Revin si la parerea ca materialele se inregistreaza in conturi de stocuri de materii prime si materiale.
Ca sa nu mai vorbim ca trebuie sa ai argumente f. puternice ca ai schimbat in timpul anului metoda de inregistrare contabila, respectiv de la contarea in clasa 3 (cum am inteles ca s-a facut pana in mai) si trecerea la 604! Chiar sunt curioasa cum ai inchis totusi materialele inregistrate pana atunci in clasa 3!
Este adevarat ca la micro controalele sunt mai putin riguroase si daca firma asta mai are si alte activitati poate trece neobservata partea de constructii, mai ales ca ai spus ca sunt de valori mici, dar ....
Stiu ca asa se intampla in realitate ... dar e mai bine sa te acoperi cu hartii.
Si apropos! Pentru constructii se tine si contabilitatea de gestiune!



#48 RUIU MARIETA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 26 September 2006 - 08:20 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Jul 1 2005, 02:02 PM, a spus:

Daca fac toate aceste doc. primare despre care vorbim, va trebui sa scriu pe formulare si locul unde s-au primit si de unde au plecat. Neavand depozit, ce scriu? sediul firmei, un apartament? depozitez 1.500 kg de ciment in apartament si le eliberez tot de acolo? Si alte materiale: tevaraie, mai stiu ce dracu, ca nici nu ma pricep ce sunt toate alea de pe facturi, fratilor!
Trecem peste toate si zicem ca le fac. Ar trebui sa stea sefu' (sau altcineva din firma) cateva zile sa-mi semneze vraful de documente ca eu nu le semnez, habar n-am de mater. de constructii si nici nu-mi pot asuma responsabilitatea pt. ele !!!


Draga Otilia, din pacate va trebui sa faci toate astea. Vezi Orinul 1752 /2004 art.126. La o firma de vanzari on-line, a venit Garda, vreau sa precizez ca firma este doar intermediarul, daca un client doreste ceva, atunci ei cumpara de la un furnizor si trimit produsul la client direct de acolo. Ce magazie sau fisa de magazie! Nici nu se vad produsele. Ei bine, Garda a vrut si fisa de magazie, si NIR, ca sa vada adaosul , nu ne-am inteles de nici un fel. Evident ca a dat amenda. Peste 6 luni au venit din nou, sa vada daca s-au facut NIR-urile. Diabolic, pur si simplu.



#49 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2006 - 08:40 PM

DRAGILOR, va multumesc din suflet pt. ajutor :D

va marturisesc ca am plecat de la firma aia de constructii inca de anul trecut fiindca lucrurile nu se mai potriveau deloc cu ce negociasem la angajare - nici ca lucrari si nici ca salariu.

as vrea sa reiau discutia, dar pt. o firma de amenajari interioare, desi cred ca tot nu scap de NIR-uri si BC pt. materialele folosite la aceste reparatii si amenajari. am dreptate, nu-i asa ? :)

ce draga mi-e contabilitatea primara ... :wacko:



#50 madata

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 09 October 2006 - 06:30 AM

otilia , daca nu ai angajat gestionar oricum vei raspunde de ele , asa ca macar ai putea sa te pui la adapost .Daca lucrezi cu cont de stoc trebuie sa faci neaparat Nir s pe urma dai in consum , si-l pui pe sefu sa ti le semneze frumusel.Fa-ti un registru de consum de materiale in care sa tii evidenta consumului pe lucrari pentru ca nu vei putea sa o faci prin analitice sau altfel, iar la sf lunii trebuie sa atasezi devizul de lucrare la fiecare formular rosu al facturii.Nu e relevant ca sediul nu pemite depozitarea....mult succes

si pentru amenajari interioare e la fel, sa nu uiti de devize ca e amenda :rolleyes:



#51 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 09 October 2006 - 10:16 AM

Am urmarit discutia pe tema constructii si vreau sa va spun ca lucrez de 6 ani la o firma de constructii si am intalnit tot felul de probleme. Eu am magazie si gestionar cu cont de garantie deschis pe numele lui in banca, desi nu toate materialele trec EFECTIV prin magazie. Fac NIR chiar si la o pensula de 1 leu pe care am cumparat-o cu BF. Tin registru de consumuri pe lucrari, aici trec toate bonurile de consum , repet, chiar daca e vorba de maruntisuri pe care le-am cumparat si folosit direct pe un santier. Am avut foarte multe controale de la Garda, Finante, Pol EC, si cei mai rai sunt cei de la Curtea de Conturi. Acestia imi mananca zilele atunci cand am contracte cu institutii bugetare. Imi controleaza fiecare leu pe care il includ in deviz. Valoarea materialelor din deviz trebuie sa coincida cu suma bonurilor de consum eliberate pentru acea lucrare. Sunt lenesa la NIR-uri doar cand cumpar pentru masini si utilaje cate o piesa, un cauciuc, un filtru, etc. Pe acestea le cam bag direct pe 604....
iuliana



#52 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2006 - 12:26 PM

multumesc mult de tot, dragelor !!! :058:

Iuliana, m-ai pus serios pe ganduri cu Curtea de Conturi... cele cateva contracte de reparatii si amenajari sunt cu instit. bugetare (primarii, spitale...), iar eu nu am nici un chef sa stau prin controale asa des, nu merita deloc fiindca mai am si alte firme, iar asta avea alt obiect de activitate pana in august, actele au ajuns la mine abia pe 28 sept. si m-au luat complet prin surprindere, de aceea cautam solutii de iesire din impas !
aseara am gasit pe cineva care sa-mi faca NIR-urile si BC contra cost fiindca eu NU am timp acum sa introduc/scot in/din gestiune sute de pozitii continute in facturile de materiale, devizele si le face singurica patroana, eu nu ma pricep deloc la asa ceva, ea mi-a zis ca va raspunde de ele...
voi inchide trim III si gata cu ei, n-am ce face. uufff :( nu-mi trebuie mie asa balamuc !!

inca o data va multumesc pt. raspunsuri ! sa aveti o zi frumoasa :)

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 09 October 2006 - 01:28 PM




#53 codrisan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 09 October 2006 - 06:13 PM

Am urmarit cu interes discutiile de pana acum si vreau sa va pun si eu o intrebare, firma mea nu face decat prestari de servicii in constructii, nu am nici o treaba cu achizitia de materiale a beneficiarilor care in mare parte sunt persoane fizice deci prin urmare nu ar trebui sa am nici o legatura cu NIR si BC? sper sa nu-mi spuneti altceva!!!
Cu devizele am inteles, sunt obligatorii, am de pus la punct cateva, insa pana atunci am nevoie de un program pentru ele, sper sa gasesc repede unul asa pentru contabili nu pentru ingineri constructori, :rolleyes:
Salutari si spor la munca!



#54 HELGA_DIONISIE

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 October 2006 - 05:25 PM

Vezi postareastefan mihaela, la Jun 18 2005, 07:59 PM, a spus:

URGENT :!: doresc sa ma consult cu cineva care stie cum se tine contabilitatea la o firma de constructii si documentele aferente acestui domeniu de activitate.multumesc!
doresc acelasi lucru,daca aflati



#55 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2006 - 11:07 PM

Vezi postareaHELGA_DIONISIE, la Oct 10 2006, 06:25 PM, a spus:

Vezi postareastefan mihaela, la Jun 18 2005, 07:59 PM, a spus:

URGENT :!: doresc sa ma consult cu cineva care stie cum se tine contabilitatea la o firma de constructii si documentele aferente acestui domeniu de activitate.multumesc!
doresc acelasi lucru,daca aflati
PAI, AICI !!

CA DE AIA AM DESCHIS ACEST TOPIC, FRATILOR !!! :lol:



#56 Florina Calciu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 07 November 2006 - 01:28 PM

Exact cum spunea si Otilia, atat am fugit de firmele de constructii si pana la urma tot am nimerit la una. Si ca sa fie tacamul complet, este o firma noua, deci nu am nici un fel de "inspiratie" din spate. Am cautat pe forum o monografie pentru firmele de constructii, m-am mai luminat un pic, dar acum trebuie sa-mi luminez si sefii. Explicati-mi si mie, va rog, daca societatea mea angajeaza subantreprenori pentru forta de munca, deci noi venim numai cu materialele fiind antreprenori angajati direct de beneficiarul lucrarii de amenajare, este necesar sa facem deviz pentru facturile emise? Seful de santier imi spune ca n-ar fi nevoie si nu vreau sa-l contrazic fara sa fiu sigura. De asemenea, cred ca tot el ar trebui sa-mi dea si consumul de materiale pentru a face bonuri de consum.
Sper sa nu va stresez cu intrebari stupide, dar chiar nu am habar de constructii.



#57 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 07 November 2006 - 03:21 PM

Pentru subantreprize trenuie sa ai contracte incheiate. In cazul tau poti scapa mai usor in felul urmator:
- facturezi separat manopera ( xcare reiese din ceea ce ti se factureaza tie de catre firmele subcontractoare)
- facturezi materialele ca vanzare de marfa(folosesti 371 in loc de 301)

E o varianta pe care o folosesc multi care lucreaza in aceste mod, nemaifiind necesar un deviz de lucrari. Daca beneficiarul iti accepta cantitatile de materiale e OK.
iuliana



#58 Florina Calciu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 November 2006 - 12:19 PM

Vezi postareaIULIANA1207, la Nov 7 2006, 03:21 PM, a spus:

Pentru subantreprize trenuie sa ai contracte incheiate. In cazul tau poti scapa mai usor in felul urmator:
- facturezi separat manopera ( xcare reiese din ceea ce ti se factureaza tie de catre firmele subcontractoare)
- facturezi materialele ca vanzare de marfa(folosesti 371 in loc de 301)

E o varianta pe care o folosesc multi care lucreaza in aceste mod, nemaifiind necesar un deviz de lucrari. Daca beneficiarul iti accepta cantitatile de materiale e OK.

Multumesc Iuliana, am sa ma interesez daca se poate factura asa.



#59 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 November 2006 - 02:49 PM

Vezi postareaFlorina Calciu, la Nov 8 2006, 12:19 PM, a spus:

Vezi postareaIULIANA1207, la Nov 7 2006, 03:21 PM, a spus:

Pentru subantreprize trenuie sa ai contracte incheiate. In cazul tau poti scapa mai usor in felul urmator:
- facturezi separat manopera ( xcare reiese din ceea ce ti se factureaza tie de catre firmele subcontractoare)
- facturezi materialele ca vanzare de marfa(folosesti 371 in loc de 301)
E o varianta pe care o folosesc multi care lucreaza in aceste mod, nemaifiind necesar un deviz de lucrari. Daca beneficiarul iti accepta cantitatile de materiale e OK.
Multumesc Iuliana, am sa ma interesez daca se poate factura asa.
Mai, sa fie.... :aggressive: si controalele ce zic? :thumb_yello:
Este vorba despre prestari servicii in constructii, organizeaza-ti evidenta contabila conform aceste activitati, aplica reglementarile contabile conforme cu Ordinul 1752/2005.
Intocmiti deviz, pe baza caruia se negociaza contractul incheiat cu beneficiarul si situatii de lucrari periodice (aprobate de beneficiar), pe baza carora se factureaza. Pe factura este obligator sa fie mentionat numarul contractului/data.
Folositi documente justificative, Ordinul 1850/2004, conform nomenclatorului, modelelelor și normelelor de întocmire și utilizare a registrelor și formularelor financiar-contabile, comune pe economie, care nu au regim special de înseriere și numerotare: nota de receptie a materialelor, bonuri de consum, fise de magazie (daca programul informatic nu le genereaza), etc.
Contabilitatea analitică a materialelor se ține pe baza metodei cantitativ-valorică.
Organizeaza contabilitatea de gestiune, care este obligatorie conform Legii 82/1991® -legea contabilitatii, calculeaza costurile pentru fiecare lucrare executata conform Ordinului1.826/22.12.2003 al ministrului finanțelor publice pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune.
:angry:



#60 Florina Calciu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 November 2006 - 03:23 PM

Multumesc letiroxi, la asa ceva ma gandeam si eu. Acum insa ma lovesc de seful de santier care nu vrea sa-mi faca devize caci, in conceptia lui, nu e nevoie.Cu NIR, fise de magazie si bonuri de consum ma descurc, stiu si eu ca trebuiesc folosite, ceea ce ma deruteaza sunt documentele specifice societatilor de constructii (cum ar fi aceste devize). Cat despre contabilitate de gestiune, ma cam sperie. Nu am lucrat niciodata la o firma de constructii si sunt cam bulversata. Daca imi mai poti da vreun sfat, ti-as fi recunascatoare.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL