contract imprumut / finantare
#61
Postat 08 July 2008 - 12:36 PM
#62
Postat 08 July 2008 - 01:09 PM
HotChocolate, la Jul 8 2008, 12:02 PM, a spus:
In ce priveste contractul de imprumut eu l-am facut si mai permisiv, profitand de faptul ca ce nu e interzis e permis.
Formularea facuta de mine suna cam asa (citez din memorie):
"Asociatul unic va imprumuta firma cu diverse sume ori de cate ori disponibilitatile banesti ale firmei nu sunt suficiente pentru desfasurarea normala a activitatii. Pentru aceste sume nu se percepe dobanda. Sumele imprumutate de firma vor fi restituite asociatului unic atunci cand disponibilitatile banesti o vor permite."
Ei, ce ziceti? E tare?
#63
Postat 08 July 2008 - 02:28 PM
HotChocolate, la Jun 30 2008, 02:55 PM, a spus:
factura nu ai de ce sa emiti.
#64
Postat 08 July 2008 - 03:11 PM
#65
Postat 08 July 2008 - 07:25 PM
#66
Postat 08 July 2008 - 10:36 PM
Citeaza
Si intr-un final voi face virarea in casa, pt ca mi-a aparut o complicatie daca ii pot pune asa...
5311 - 4551 analitic asociat unic si dau chitanta. E corect?
Da e corect. Poti sa specifici in contract termenul de rambursare de pana la 5 ani, in functie disponibilitatile firmei.
Cand ii incasezi faci chitanta sau dispozitie de incasare (5311/5314=4551, analitica e preferabil daca sunt mai multi asociati), cu mentiunea "sume lasate la dispozitia societatii cf. contract nr.__/__"
Cand platesti, faci dispozitie de plata cu mentiunea "restituire partiala sume lasate la disp. societatii, cf contract imprumut"
Si inca ceva Acum plafonul e de 15000 euro. A aparut o ordonanta de modificare a Legii 656 da nu mai stiu care. Iti zic maine.
papa
Aceasta postare a fost editata de irina petcu: 08 July 2008 - 10:38 PM
#67
Postat 08 July 2008 - 10:45 PM
nopris, la Jul 8 2008, 02:09 PM, a spus:
Ei, ce ziceti? E tare?
Hihi, da, i-ai bagat in ceata pe astia de la Garda .Ii bun- ii bun!
tix, la Jul 8 2008, 08:25 PM, a spus:
Pai tot pe baza unui contract. Doar si asociatul unic e ca un tert. Si pui in contul 461 'debitori diversi'
#68
Postat 09 July 2008 - 09:01 PM
In primul rand, pentru ca o societate sa acorde imprumuturi banesti unei persoane fizice, este necesar ca societatea respectiva sa aibe in obiectul de activitate activitati de finantare. Si, daca studiem putin pe site-ul ONRC lista cu activitati sub conditie, vom constata ca societatea respectiva ar cam trebui sa aiba obiect unic de activitate - finantarea.
In al doilea rand, luand in calcul ca este vorba de asociatul unic, ca si persoana imprumutata, aceasta operatiune se poate interpreta usor ca fiind o plata in avans a dividendelor ceea ce nu este legal, din cate stiu la momentul de fata.
In al treilea rand, legea societatilor comerciale vorbeste la un paragraf despre o asemenea operatiune ca fiind acceptata dar cu o limita de suma...aici insa exista destul de multe polemici si implicit neclaritati.
Deci, cum o fi...
Apropo de aceasta speta, s-a mai discutat in trecut, pe forum. Daca esti interesata sa vezi parerile colegilor, da o cautare.
#69
Postat 10 July 2008 - 10:10 AM
Trebuie sa o descurci cumva. Daca nu se poate in cont 461, poti pune in 542 - avans spre decontare.
Teoria ca teoria, practica ne omoara.
Eu dadeam doar o solutie la un astfel de caz.
Scuze daca am gresit cu ceva.
#70
Postat 10 July 2008 - 10:51 AM
folosesc in cursul anului 542
eu consider ca orice opinie e binevenita, iti intareste convingerile.cu cat mai multe opinii cu atat credibilitatea e mai mare.fiecare isi alege ce considera de cuvinta.
succes maxim tuturor!
#71
Postat 10 July 2008 - 01:29 PM
In privinta imprumutarii asociatului de catre societate, dupa cum spunea si Madalina, si eu stiam ca trebuie sa aiba in obiectul de activitate finantarea.
Offtopic: cam cat timp ii este permis unui SRL (in cadru neoficial ... ) sa nu aiba contract cu un contabil / sau unul angajat, avand in vedere si faptul ca nu a fost activitate? In cazul angajarii unui contabil este permis sa aiba studiile superioare in curs? (Pacat ca nu va scrie pe diploma mea de licenta "Relatii economice internationale" in loc de "Relatii internationale si studii europene" )
Va multumesc inca o data!!! :good:
#72
Postat 10 July 2008 - 03:32 PM
irina petcu, la Jul 10 2008, 11:10 AM, a spus:
HotChocolate, la Jul 10 2008, 02:29 PM, a spus:
#73
Postat 14 July 2008 - 05:16 PM
#74
Postat 23 July 2008 - 09:40 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 25 July 2008 - 08:50 PM
#75
Postat 23 July 2008 - 01:09 PM
#76
Postat 23 July 2008 - 01:46 PM
CRIS TIMISOARA, la Jul 23 2008, 10:40 AM, a spus:
#77
Postat 28 July 2008 - 09:31 AM
Am si eu urmatoarea speta: firma infiintata de vreo 3 saptamani, in acest timp am facut ceva cheltuieli pe firma (cumparare registre, rezervare denumire domeniu site). Cheltuieleile le-am facut din buzunarul propriu, ca asociat unic (pt ca in contul curent nu aveam suficient disponibil), dar sunt trecute pe firma (am primit factura pe firma). Ce ar trebui sa fac? Pot face un contract de imprumut asociat unic-societate, cu o data anterioara? (adica in momentul de fata fac un contract datat cu data infiintarii societatii prin care spun ca am imprumutat firma cu x lei si in felul asta pare ca rezolv problema; in cazul asta ce document folosesc pentru trecerea banilor pe societate? chitanta? si daca nu am inca chitantier?). Pana cand trebuie sa fac contract cu un contabil? (asa cum am spus au trecut 3 saptamani de la infiintare)
Multumesc!
#78
Postat 11 August 2008 - 02:57 PM
Va multumesc pentru toate informatiile postate.
Am o problema similara, pentru care ma vad nevoita sa va mai solicit cateva lamuriri.
Asociatul unic (rezident, dar cetatean francez) a imprumut SRL-ul al carui administrator este cu o suma de putin peste 100.000 RON pentru achizitionarea unui teren.
Imprumutul s-a facut prin virament bancar, iar la vremea respectiva banca i-a facut si un contract de imprumut (un exemplar a ramas la banca). Contractul era de un an, si nu prevedea dobanda. termenul de un an e aproape incheiat, dar banii nu par a veni prea curand. in cazul acesta, se poate prelungi contractul? Se poate introduce si o dobanda (sub rata BNR si respectand gradul de indatorare de maximum 3) si plata lunara pentru ca asociatul sa-si mai recupereze din bani? Se mai poate inregistra contractul la BNR?
Am tot cerut consultatii, si am primit raspunsuri contradictorii, daca nu de-a dreptul gresite. Poate ma ajutati dumneavoastra. Multumesc,
#79
Postat 16 September 2008 - 04:15 PM
am si eu un caz asemanator si nu stiu cum sa fac inregistrarile contabile. In cadrul companiei multinationale in care lucrez, exista si o companie financiara (in Olanda). Compania din Romania are contract de finantare/imprumut cu compania din Olanda. Regulile interne ale firmei, nu prea iti dau voie sa faci depozite bancare cu surplusul pe care-l ai, si iti recomanda sa trimiti banii la societatea financiara a grupului, in Olanda. Luna aceasta am trimis o suma destul de mare in contul lor, dar nu stiu cum sa inregistrez in contabilitate aceste operatiuni (imprumutul acordat si dobanda pe care o incasez). Dobanda cum se impoziteaza, avand in vedere ca este un venit din Olanda, si nu din scumpa noastra tara?
Multumesc mult
Ma poate ajuta si pe mine cineva?
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 September 2008 - 09:54 PM
#80
Postat 18 September 2008 - 11:42 AM
Daca DA, dobanda este venit din activitatea de baza(sau din alte activitati-daca e activitate secundara) si se calculeaza impozit pe profit.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 18 September 2008 - 09:55 PM
citare mesaj anterior
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi