Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
foxyexp's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


foxyexp's Content

There have been 57 items by foxyexp (Search limited from 14-January 08)



Sort by                Order  

#199881 reevaluare mijloc fix

Postat de foxyexp on 23 April 2009 - 02:33 PM in Arhiva

pentru anul 2008 am primit un raport de reevaluare de la un membru anevar prin care valoarea cladirii era mai mare decat cea din contabilitate; in cursul anului 2008 societatea a facut amenajari la cladire ( termopane, centrala prin pardoseala, gresie, etc), amenajari pe care le-am inregistrat in 231; daca am primit raportul de reevaluare, am considerat ca inainte de a inregistra diferenta reevaluare pe 105 ar trebui sa incorporez in valoarea cladirii suma din contul 231.
respectiv am avut:
valoare initiala cladire 670.000
imobilizari in curs 80.000
amortizare la 31.12.2008 26.800
valoare reevaluata 788.000

asa ca am inregistrat:
212 = 231 80.000
2812 = 212 26800
212 = 105 64.800

a mai avut cineva un caz similar?



#200045 reevaluare mijloc fix

Postat de foxyexp on 25 April 2009 - 12:21 PM in Arhiva

referitor la cazul meu, am considerat ca amenajarile facute inainte de reevaluarea expertului evaluator maresc valoarea cladirii; daca nu aveam raportul expertului, majoram oricum valoarea cladirii si declaram la impozite si taxe locale valoarea cea noua, cu balanta in care aveam 212=231 ; expertul evaluator a evaluat cladirea renovata, asa ca mi s-s parut corect ca mai intai sa inregistrez modificarile facute ( 212=231) si apoi sa inregistrez raportul evaluatorului ( 2812 = 212 si 212 = 105) ; lucrarile de renovare si amenajare s-au finalizat in decembrie 2008, iar expertiza s-a facut in 05.01.2009.



#204656 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de foxyexp on 17 June 2009 - 03:26 PM in Arhiva

pentru francesca2009:
balanta trebuie intocmita pentru fiecare luna in care ai documente contabile.

dar intrebarea mea este daca ai deja de la registrul comertului incheierea pentru suspendarea activitatii si pe acea incheiere de la ce data este trecut ca ai activitatea suspendata? activitate suspendata din aprilie inseamna ca ai de la registrul comertului incheierea de la judecator cu acea data.



#204653 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de foxyexp on 17 June 2009 - 03:12 PM in Arhiva

pentru gabitzab: cel mai simplu ar fi sa intrebi la registrul comertului, doar ei te pot indruma.



#219283 impozitul minim

Postat de foxyexp on 16 February 2010 - 12:28 PM in Arhiva

se pare ca nimeni nu este foarte lamurit cu decl.101

eu am urmatoarea situatie:
trim.1 pierdere deci 691=441 0 lei
trim.2 profit impozabil cumulat de la inceputul anului 2460 pentru care am calculat 691 = 441 394 lei si declarat ca atare in decl.101 ( impozit minim 367 lei)
trim.3 profit impozabil cumulat de la inceputul anului 1908 pentru care inregistrez 691=441 550 lei si declar impozit minim pe declaratia 100
la trim 4 nu am depus decl.100 ca sa definitivez pana la 25.02, pentru ca societatea isi suspenda activitatea incepand cu 16.11.2009, deci pentru trim. 4 impozitul minim este de 275 lei si am facut inregistrarea 691=441 275 lei ( in balanta)

deci pe 101 am:
venituri totale 8117
cheltuieli totale 8135
pierdere -18
impozit profit inregistrat in balanta 1219 lei ( 0+394+550+275)
profit impozabil 1201 lei
impozit profit 192 lei ( rd. 44 )

apoi am:
rd.1 = 192
rd.3 = 394
rd.5 = 550
rd.9 = 275
rd.11 = 275
rd.12 = 202
rd.13.1 = 73

deci as avea un impozit pe profit datorat final de 73 lei.

ce nu am inteles este ce corectii trebuie sa fac la balanta?
deci eu am un impozit pe profit final de 192 lei;
din normele de aplicare ale CF, am inteles ca datorez cel putin un impozit minim anual de 0+367+550+275 = 1192 in cazul meu pt. ca imi suspend activitatea incepand cu 16.11.2009

in balanta am inregistrat in anul 2009 691 = 441 0+394+550+275 = 1219 iar impozitul minim anual datorat ar fi de 1192, corectia pe care ar trebui sa o fac ar fi de 691 = 441 1192-1219 = -27 lei

decl.101 imi da un impozit final de plata de 73 lei, in conditiile in care eu consider ca as avea un impozit final de plata de 248 lei ( 1219-1192) si sa inregistrez 691 = 441 -27 ca sa am un rulaj final la 691 de 1192 lei.

la metodologie am fost sa cer lamuriri, dar singura explicatie a fost:"asa calculeaza programul".



#206167 impozitul minim

Postat de foxyexp on 03 July 2009 - 02:08 PM in Arhiva

cred ca ar trebui sa faci 691 = 441.1 210 si 691 = 441.2 157 pentru ca acest impozit forfetar tot impozit pe profit este, adr cu analitica poti vedea cat datorezi efectiv si cat trebuie sa platesti in plus .



#205761 ORDONANTA 34 / 2009

Postat de foxyexp on 29 June 2009 - 10:59 PM in Arhiva

ca si persoana fizica autorizata ai cheltuieli deductibile asa cum sunt ele definite la art.48; la acest articol ai modificarea adusa de og34:
"l^1) in perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi."

te poti incadra la activitatea de interventie, dau autoturismul este folosit si in scop personal, asa ca cheltuiala cu combustibilul it va fi nedeductibila la calculul impozitului pe venit.



#204710 vanzare auto

Postat de foxyexp on 17 June 2009 - 11:24 PM in Arhiva

nu trebuie sa faci licitatie ca sa vinzi masina; se face factura fiscala, cu tva daca firma este platitoare de tva, si se incaseaza banii.


Vezi postarearamymona, la Apr 21 2009, 02:52 PM, a spus:

Buna ziua ! Am si eu o mare rugaminte sa ma ajutati in cazul in care stiti. Anul trecut in martie(2008) a fost infiintata o firma SRL iar la o luna s-a achizitionat un auto(2005) din germania fara tva.Firma nu a avut deloc activitate iar administratorul vrea sa o inchida acum pentru a scuti si impozitul pe profit de 500 de euro pe care trebuie sa ii plateasca.Intrebarea mea este: cum vinde masina? la ce pret?poate sa o vanda la un pret mai mic decat valoare de intrare?

cel mai bine ar fi sa o vnzi la un pret egal cu valoarea ramasa de amortizat, mai ales ca vei face vanzarea catre administrator; poti sa faci vanzarea si la un pret mai mic, dar cu conditia ca pretul facturat sa fie un pret de piata.

mai citeste pe forum postari mai vechi si te vei lamuri.



#205763 AMORTIZARE mijloace fixe

Postat de foxyexp on 29 June 2009 - 11:09 PM in Arhiva

daca am inteles bine, ai vrea sa faci o stornare a amortizarii pe cele 6 luni din an; nu inteleg motivul, dar parerea mea ar fi ca nu ai proceda corect. in bilantul anual ai obligatia sa prezinti elementele de pasiv si activ la valoarea lor corecta si reala, asa ca, daca nu ai inregistra amortizarea ai prezenta un mijloc fix la o valoarea mai mare decat cea pe care o are efectiv.



#206166 Ordin 3512-privind documentele financiar-contabile

Postat de foxyexp on 03 July 2009 - 02:05 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

documentele contabile si justificative care prevad semnarea lor trebuie listate; gestionarul trebuie sa semneze nir-ul si bonul de consum si raportul de gestiune, casierul trebuie sa semneze registrul de casa, statul de plata sau fluturasul se semneaza de persoana care primeste banii, etc.
cum poti sa spui ca ai lipsa in gestiune si sa il pui pe gestionar sa plateasca daca nu poti face dovada ca el a primit marfa in gestiunea de care raspunde prin semnarea nir-ului; deci mare atentie la ce simplificam si la ce nu.



#210013 Deducere TVA aferenta achizitii autovehicule in leasing

Postat de foxyexp on 01 September 2009 - 02:44 PM in Arhiva

legat de PFA platitor de tva, asemeni unei societati comerciale, are obligatia de a respecta prevederile titlului VI din codul fiscal, iar legat de deductibilitatea cheltuielilor, la titlul III, art.48, alin.7 litera l, mentioneaza nedeductibilitatea chetuielii cu combustibilul.

legat de cumpararea ATV-ului, in primul rand ar trebui sa ne spui daca acest mijloc fix are legatura cu obiectul principal de activitate al firmei, pentru ca daca firma face comert cu blanuri, nu vad de ce si-a cumparat un ATV pe firma; respectiv, daca s-a cumparat atv-ul pentru placerea administratorului sau a asociatilor, se poate considera ca distribuire de dividende catre acestia.

daca atv-ul s-a cumparat pentru inchirierea lui catre clienti,atunci cred ca situatia ta se incadreaza la art 145-1,alin.1 litera c, si atunci ai avea dreptul de deducere al tva la achizitia lui si ai putea sa il inregistrezi la "Alte mijloace de transport auto neregasite la cap. 2.03.02"



#203015 Dividende

Postat de foxyexp on 30 May 2009 - 10:40 PM in Arhiva

pentru roxy73
poti sa dai dividende din urma si aferente oricarui an, in orice moment doredi, dar numai conform hotararii AGA, in care se mantioneaza exact anul si sumele care se vor repartiza, apoi le muti din 117 in 457, platesti impozitul si dividendele.

pentru situatia postata de mine, am intrebat la finante si dupa o discutie mai lunga mi s-a raspuns ca dividendele respective sunt scutite de impozit pe dividende. am sa incerc sa obtin raspuns oficial in scris.



#200452 Dividende

Postat de foxyexp on 29 April 2009 - 10:08 PM in Arhiva

eu am urmatoarea situatie la cre nu am gasit rezolvare:
o societate comerciala ( soc. A) are ca asociat unic o alta societate comerciala ( soc.B), chiar de la infiintare, din 2003; pana in prezent nu s-a repartizat nimic la dividende; in anul 2009 se hotareste ca rezultatul reportat din 117 sa fie repartizat la dividende, iar in data de 26.02.2009 soc. A vireaza o suma de bani prin banca catre soc. B cu mentiunea " dividende" ; in codul fiscal, art. 36 care reglementeaza aceasta problema face doar mentiunea ca :

' (4) Prevederile prezentului articol nu se aplică în cazul dividendelor plătite de o persoană juridică română unei alte persoane juridice române, dacă beneficiarul dividendelor deține minimum 15%, respectiv 10%, începând cu anul 2009, din titlurile de participare ale acesteia la data plății dividendelor, pe o perioadă de 2 ani împliniți până la data plății acestora. Prevederile prezentului alineat se aplică după data aderării României la Uniunea Europeană."

practic, cazul meu nu face obiectul acestui articol, dar nici nu se spune clar ca aceste dividende sunt neimpozabile la societatea A care la plateste .

sunt in situatia disperata de a nu gasi reglementarile legislative pentru aceasta situatie.
a mai avut cineva un caz similar?
multumesc



#201841 Dividende

Postat de foxyexp on 15 May 2009 - 01:07 PM in Arhiva

dintr-un newsletter gratuit de contabilitate pe care l-am primit saptamana trecuta, se considera ca daca participatia este mai mare de 15% respectiv de 10%, citez:
"In situatia in care persoana juridica asociata detine minimum 15%, respectiv 10%, incepand cu anul 2009, din titlurile de participare la data platii dividendelor, pe o perioada de 2 ani impliniti pana la data platii acestora, dividendele sunt considerate venituri din investitii in conformitate cu prevederile art. 65 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, conform prevederilor art. 67 din legea mentionata, veniturile sub forma de dividende se impun cu o cota de 16% din suma acestora. Obligatia calcularii si retinerii impozitului pe veniturile sub forma de dividende revine persoanelor juridice, odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati. "

asa ca, poate mai nelamurita, am trimis un email la ministerul finantelor, si iata ce mi s-a raspuns ( citez, si cu scuzele de rigoare ca nu stiu inca sa fac link-uri):
"Datorita faptului ca in adresa dumneavoastra ati precizat ca societatea are ca „asociat unic-persoana juridica”, dorim in primul rand sa va facem urmatoarele precizari: potrivit art.4 din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, „Societatea comerciala va avea cel putin doi asociati, in afara de cazul cand legea prevede altfel.” si singura situatie in care legea prevede altfel este reglementat prin art.5 alin.(2) din Legea nr.31/1990 „Societatea cu raspundere limitata se poate constitui si prin actul de vointa al unei singure persoane.”, iar in conformitate cu art.14 alin.(2) „O societate cu raspundere limitata nu poate avea ca asociat unic o alta societate cu raspundere limitata”.

In sensul prevederilor legale mai sus aratate, consideram ca in cazul prezentat de dumneavoastra asociatul unic este o persoana fizica. Prin urmare, in situatia in care veniturile sub forma de dividende sunt obtinute de o persoana fizica, asociat unic in cadrul unei societati comerciale, pentru calculul, retinerea si virarea impozitului pe veniturile sub forma de dividende este aplicabil art.67 alin.(1) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

In ceea ce priveste art.36 din Codul fiscal, la care faceti referire in adresa dumneavoastra, potrivit alin.(1) a acestui articol „O persoană juridică română care plătește dividende către o persoană juridică română are obligația să rețină, să declare și să plătească impozitul pe dividende, reținut către bugetul de stat, astfel cum se prevede în prezentul articol.” Prin urmare, consideram ca este suficient de clar ca acest articol este aplicabil numai dividendelor obtinute de o persoane juridica romana de la o alta persoana juridica romana. In sensul prevederilor alin.(4) articolul 36 nu se aplica „în cazul dividendelor plătite de o persoană juridică română unei alte persoane juridice române, dacă beneficiarul dividendelor deține minimum 15%, respectiv 10%, începând cu anul 2009, din titlurile de participare ale acesteia la data plății dividendelor, pe o perioadă de 2 ani împliniți până la data plății acestora.” , adica in aceasta situatie veniturile din dividende obtinute de persoana juridica nu se impoziteaza."


ceea ce am uitat eu sa precizez era faptul ca societatea care plateste dividendele este filiala a societatii care le primeste, si de aceea asociatul unic este o persoana juridica.

asa ca am decis sa fac o vizita luni, cu aceasta adresa, la biroul de asistenta contribuabili.
va tin la curent cu raspunsul primit.



#204461 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de foxyexp on 15 June 2009 - 02:42 PM in Arhiva

as vrea sa fac precizarea ca eu am depus o cerere de compensare a impozitului pe profit achitat in plus ca urmare a regularizarii prin decl.101 cu o suma de la tva de plata.
finantele din cluj mi-au facut compensarea, am primit la firma procesul verbal de compensare a celor doua ( tva de plata stins cu impozit profit achitat in plus) si nu am nici un control de fond; compensarea s-a facut la doar 3 zile de la depunerea cererii.
din cate stiu eu, doar compensarea care implica tva de recuperat necesita control in prealabil.



#204659 raport Z

Postat de foxyexp on 17 June 2009 - 04:00 PM in Arhiva

la un control avut cu ceva timp in urma ( septembrie 2008) am discutat aceasta problema: tai sau chitanta, tai sau nu monetar, si in final am ajuns la urmatoarea concluzie:

- daca am un raport Z de la un chiosc si merg sa ridic banii, pot intocmi un monetar pentru suma ridicata si pe care mentionez la punctul de lucru de unde am luat banii, casierul primitor si casierul predator;

- daca am un magazin care este un punct de lucru unde se tine registrul de casa, inregistrez in registrul de casa valoarea Z-ului la incasari, dar pot face un monetar cu banii primiti in caserie de la operatorul de la casa de marcat, suma care poate diferi de cea incasata pentru ca din numerarul casei de marcat se fac plati la furnizori; daca nu s-a gresit nicaieri, atunci suma primita de la casa de marcat in caseria unitatii este egala cu total vanzari ( Z) minus plati (chitante furnizori); daca exita diferente, se intocmeste un proces verbal de minus sau plus de bani la casa de marcat, care se va inregistra si in registrul unitatii; daca de la acest magazin ridic numerar si il duc la sediu, se intocmeste chitanta cu explicatia " transfer de numerar"



#200047 depasire plafon tva

Postat de foxyexp on 25 April 2009 - 12:29 PM in Arhiva

atentie, declararea ca platitor de tva prin depasire plafon o faci pana cel mai tarziu data de 10 a lunii urmatoare in care ai depasit plafonul, cu balanta si declaratie 010; toate actele, (inclusiv vanzari) le contabilizezi fara tva, deducerea si colectarea tva-ului o faci de la data trecuta pe certificatul de platitor de tva pe care il ridici de la finante ( vei fi probabil platitor de tva cu 01 a lunii urmatoare depunerii declaratiei 010)
ex.
in aprilie faci factura cu 70.000 euro deci depasesti plafonul de 119.000 lei (35000 la cursul aderarii) ca si neplatitor de tva
in 10 mai cel tarziu depui 010+balanta; esti in continuare neplatitor de tva
certificatul de platitor va fi cu 01.06.09, deci din unie esti platitor de tva



#204708 Garantii

Postat de foxyexp on 17 June 2009 - 11:08 PM in MONOGRAFII CONTABILE

avansul facturat si incasat initial, conform contractului, care nu mai trebuie restituit, se va muta din contul de avans in cel de venituri, la data la care clientul este notificat ca prin nerespectarea contractului a pierdut dreptul de a cere restituirea avansului.

legat de garantii, am urmatoarea situatie:
o firma pune la dispozitia clientului un aparat pentru jocuri, pentru care percepe garantie 100 euro si mai incaseaza contravaloarea inchirierii CD-ului cu jocuri cu 50 lei. pentru inchirierea cd-ului se emite bon fiscal. garantia pentru aparat ar trebui marcata pe casa de marcat, dar ma confrunt cu urmatoarele probleme:
1. suma se va marca cu tva?
2. restituirea garantiei a doua zi se face cu dispozitie de plata pe numele clientului; cum inregistrez aceasta dispozitie daca garantia am marcat-o cu tva?
3. daca marchez pe casa de marcat garantia fara tva, si cleintul nu mai restituie aparatul, ce document ar trebui intocmit pentru scoaterea din gestiune a aparatului si evidentierea pe venituri si la tva?



#185515 Garantii

Postat de foxyexp on 26 October 2008 - 04:38 PM in MONOGRAFII CONTABILE

am urmatorul caz:
primesc o factura de societatea care inchiriaza, in care imi scrie "garantie chirie", o factureaza cu tva, iar in contract imi specifica ca pentru ultima luna pentru care se va datora chirie se va storna factura de garantie si se va factura chirie pentru acea luna ; mentionez ca chiria se factureaza in avans ( factura din luna curenta contine chiria pa luna viitoare ) iar pentru reziliarea contractului de inchiriere chiriasul notifica cu 30 in avans; contractul s-a incheiat pe cel putin un an, dar se poate rezilia dupa 3 luni de ex.

cum inregistrez factura?

daca fac
% = 401
267
4426

nu mi se pare corect, dat fiind faptul ca pot rezilia contractul luna urmatoare
multumesc



#205071 terenuri

Postat de foxyexp on 22 June 2009 - 01:33 PM in Arhiva

vezi art. 141 alin 2 si 3 din codul fiscal, care iti face precizari legate de vanzarea terenului; daca este vorba de un teren construibil, este o operatiune cu tva.



#199006 TVA vanzare teren si cladire

Postat de foxyexp on 09 April 2009 - 10:29 PM in Arhiva

eu am urmatoarea situatie:
se achizitioneaza o cladire veche in luna februarie 2009 de la o persoana fizica ( deci la achizitie nu am tva) si in luna aprilie societatea se hotareste sa vanda imobilul; eu cred ca pot aplica prevederile art 141, alin.2 lit.f



#206253 Deducere tva la combustibil

Postat de foxyexp on 05 July 2009 - 12:28 PM in Arhiva

legat de acest ghid, am constatat ca se vor inregistra bonurile si facturile ca si pana acum, dar se va proceda la ajustare acolo unde este cazul, iar in decontul de tva vom completa ca si pana acum, ( practic jurnalele de tva ar fi ca si cum am avea drept de deducere), insa la randul 23 din decont vom trece o suma mai mica la tva dedus cu acele ajustari conf. og34.

adica, daca am la o firma doar un bon de combustibil de valoare 119 lei, inregistrez bonul normal, cu tva, apoi fac o nota contabila 6022 = 4426 19, pe decontul de tva, la rd. 18 completez 100 la baza si 19 la tva iar la rd. 23 trec 0lei la tva dedusa.
as vrea sa-mi confirmati daca am interpretat bine prevederile ghidului si ale codului fiscal, pentru ca in ultima vreme cam intortocheate sunt caile finantelor.



#205062 INVESTIGATIE PE PIATA SERVICIILOR EFECTUATE DE EXPERTI SI CONTABILI AUTORIZATI

Postat de foxyexp on 22 June 2009 - 01:08 PM in Arhiva

sunt membru ceccar din 2006 si cu parere de rau pot sa spun ca mie personal nu mi se pare ca ceccar-ul imi apara drepturile, sub nici o forma.
m-am straduit sa respect normele deontologice, ca sa constat cu stupoare ca de fapt, degeaba sunt membru ceccar, degeaba platesc cotizatie: nu am voie sa fac asta..., nu am voie sa fac cealalta, pentru ca tot apar ordonante si legi care ma limiteaza.

am vrut sa emigrez in anul 2000 in australia, si m-am interesat de modul cum as putea sa-mi practic meseria de economist. pe scurt, trebuia sa devin membru al unei organizatii gen ceccar; doar atat, nu tu camera consultantilor fiscali, camera auditorilor, sau nu mai stiu cate alte organizatii.

se pare ca si in tarile din europa exista doar o singura organizatie pentru profesionistii contabili, in fiecare tara. de cele mai multe ori ma gandesc ca de fapt de vina suntem noi, membrii, care nu facem nimic, doar ne tot plangem pe forum.

poate ca ar trebui sa ne gandim ca de ziua contabilului in acest an sa facem ceva, sa ne fie auzita vocea...



#204464 acoperire pierdere an curent din profit an anterior

Postat de foxyexp on 15 June 2009 - 02:56 PM in Impozitare - PROFIT

la depunerea decl.101 pentru anul 2009 se va tine cont de pierderea din declaratia 101 a anului 2008;
in conformitate cu prevederile codului fiscal, citez:
"(1) Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi.
Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
(2) Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati sau de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite, dupa caz.
(3) In cazul persoanelor juridice straine, prevederile alin. (1) se aplica luandu-se in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sediului permanent in Romania.
(4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe venit si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor alin. (1), respectiv alin. (5), de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani, respectiv 7 ani, dupa caz.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pierderea fiscala anuala realizata incepand cu anul 2009, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora."

prin urmare nu poti sa te folosesti de profitul din 2008 pentru a recupera pierderea din 2009; pierderea din 2009 o poti recupera incepand cu anul 2010.



#205069 diverse probleme - Case de marcat

Postat de foxyexp on 22 June 2009 - 01:17 PM in Arhiva

cand s-a gresit pe casa de marcat, am rugat operatorul sa marcheze suma corecta iar bonul gresit impreuna cu procesul veral semnat de persoana care a gresit le-am atasat langa Z-ul zilei, iar in registrul de casa si in jurnalul de vanzari am operat diferenta dintre Z si bonul gresit.

la firma care face de pe calculator bonul si il listeaza pe casa de marcat, a trebuit ca produsul de pe bonul gresit sa fie reintrodus in stoc, asa ca am facut un proces verbal de plus in gestiune, ca sa am din nou cantitatea corecta pe stoc, proces verbal in care am scris ca s-a intocmit ca urmare a bonului fiscal nr.....




Cometa SQL