Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
godzila's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


godzila's Content

There have been 80 items by godzila (Search limited from 04-January 08)



Sort by                Order  

#177210 noi/vechi pb in leg cu ordinele de compensare

Postat de godzila on 04 July 2008 - 07:32 AM in Arhiva

Hotararea Guvernului 1491/2002 care la art. 3, alin. 1, lit. f reglementa procedura de eliberare a licentelor de catre Departamentul de Comert Exterior cu avizul prealabil al ministerelor de resort si al Ministerului Finantelor Publice operatiuni de compensare a datoriilor externe ale societatilor comerciale sau ale regiilor autonome, rezultate din importuri de materii prime si materiale pentru productie, precum si din importuri pentru retehnologizare sau investitii noi neachitate la scadenta conform contractelor incheiate, prin exporturi de produse romanesti. Este de remarcat faptul ca reglementarea compensarilor viza stric compensarea datoriilor prin exporturi de produse romanesti si numai pentru creantele rezultate in urma importul bunurilor precizate. Asadar procedura licentierii nu viza decat un segment restrans de operatiuni.

Aceasta prevedere a fost abrogata prin Hotararea Guvernului 1527/2003, in cuprinsul acesteia din urma nemairegasindu-se operatiunea de compensare nici macar pentru situatiile precis determinate reglementate anterior.

Ulterior acestor reglementari in domeniul respectarii disciplinei financiar-valutare a fost aprobata Ordonante nr. 15/1996 in aplicarea careia au fost emise normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 92/1996. Potrivit art. 4 alin. 2 Agentii economici pot efectua operatiuni de export in contrapartida cu import de marfuri, numai pe baza de licente eliberate de organele competente. Aceasta dispozitie ca si intreaga Ordonanta a Guvernului nr. 18/1994 au fost abrogate prin Ordonanta Guvernului nr. 34/2003.

In aceste conditii compensarea creantelor reciproce ale unei societati comerciale romana si ale unei persoane juridice straina nu este sub nici o forma restrictionata prin legislatia in vigoare fiind supusa in masura in care raporturile juridice sunt supuse legii romane dispozitiilor cu caracter general prevazute de art. 1091, 1143 ? 1153 Cod civil. De asemenea trebuie subliniat ca nu este necesara utilizarea vreunui model tip de proces verbal de compensare ci, pentru a fi utilizat ca document justificativ in evidentele contabile poate fi intocmit un inscris bilateral in care sa se consemneze titlurile (contracte, note de comanda, etc.) care au generat obligatiile reciproce si modul in care se face stingerea obligatiilor in urma compensarii.



#244340 Monografie contabila service auto

Postat de godzila on 09 September 2011 - 08:59 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaBajinaru Ramona, la 12 November 2010 - 11:05 AM, a spus:

As dori sa ma ajutati cu o monografie contabila la un service auto de la intrarea pieselor in magazie, materialelor consumabile etc., pana la consumul acestora, manopera, facturare etc., inclusiv documentele contabile aferente. Am tot cautat in topic si nu am gasit raspunsul. In urma unor discutii cu diverse persoane care se ocupa de contabilitate mi s-a spus ca trebuie sa tin evidenta gestiunii cu amanuntul dar nu mi se pare corect pentru ca eu prestez servicii nu vand piese auto. Va multumesc anticipat!
in functie de sistemul informatic folosit, ar mai fi o varianta:
- piesele auto: desfacere cu amanuntul, o factura ( piese folosite pentru reparatii)
- partea de service: manopera, cu fisde lucru aferenta, alta factura
in cazul in care clientul vine cu piesele lui, se emite doar factura de manopera



#228311 Monografie avans

Postat de godzila on 13 July 2010 - 01:42 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareasimona34, la Jul 13 2010, 12:09 PM, a spus:

Buna,
am platit un avans la un furnizor pt o masina de spalat pt. hotel.
S-a inregistrat factura de avans 409=404 si 4426=404 dupa care s-a inregistrat in casa plata avansului 404=5311.
sunt corecte notele contabile?
va multumesc!
eu as folisi contul 232, si nu 4091, respectiv 4092



#288176 monografie achizitie marfa - factura si DVI

Postat de godzila on 07 November 2019 - 01:12 PM in MONOGRAFII CONTABILE

nu imi este clar: biroul vamal este pe teritoriul Romaniei?



#187851 marfa furata

Postat de godzila on 20 November 2008 - 09:07 PM in Arhiva

in loc de ct 607, ct 6581 la nota de descarcare gest
nu uita sa colectezi tva



#170917 lucrari de investitii sau reparatii curente

Postat de godzila on 29 April 2008 - 09:10 AM in Arhiva

Vezi postareaghilgamesh, la Apr 26 2008, 03:45 PM, a spus:

Nu are nimeni vreo opinie in aceasta problema?
vezi site finante
Răspuns: Potrivit prevederilor art. 141 alin. (2) lit. f) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, este scutită de taxă pe valoarea adăugată livrarea de către orice persoană a unei construcții, a unei părți a acesteia și a terenului pe care este construită, precum și a oricărui alt teren. Scutirea nu se aplică pentru livrarea unei construcții noi, a unei părți a acesteia sau a unui teren construibil. În sensul acestui articol, construcția înseamnă orice structură fixată în sau pe pământ; livrarea unei construcții noi sau a unei părți din aceasta înseamnă livrarea efectuată cel târziu până la data de 31 decembrie a anului următor anului primei ocupări ori utilizări a construcției sau a unei părți a acesteia, după caz, în urma transformării. O construcție nouă cuprinde și orice construcție transformată astfel încât structura, natura ori destinația sa au fost modificate sau, în absența acestor modificări, dacă costul transformărilor, exclusiv taxa, se ridică la minimum 50% din valoarea de piață a construcției, exclusiv valoarea terenului, ulterior transformării.

Conform prevederilor art. 141 alin. (3) din Codul fiscal, orice persoană impozabilă poate opta pentru taxarea livrării scutite de taxă conform art. 141 alin. (2) lit. f) în condițiile stabilite prin norme. Opțiunea trebuie notificată organului fiscal local de către vânzător.

Având în vedere cadrul legal mai sus prezentat, vânzătorul va aplica regimul de scutire de taxă pe valoarea adăugată pentru livrarea de bunuri (apartamente), deoarece ele nu mai sunt noi. Dacă dorește, însă, să aplice regimul de taxare (vânzarea cu taxă pe valoarea adăugată) va trebui să notifice organelor fiscale.



#204833 Legislatie Ordin Compensare

Postat de godzila on 19 June 2009 - 08:06 AM in Arhiva

nu am auzit de plafon pentru o operatiune de compensare;
suma de 10000 ron se refera la compensarea prin IMI ( valoare factura > 10.000 ron, scadenta depasita)



#247210 inregistrare TVA cu titlu de depozit in vama

Postat de godzila on 18 January 2012 - 10:21 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaandur, la 17 January 2012 - 02:34 PM, a spus:

Buna ziua,
Am achizitionat un auto din Germania pentru care am platit TVA in vama. Mi s-a eliberat chitanta.
Cum inregistrez aceasta plata ?
Declar suma in 300 si cer rambrsarea ei ?
Va multumesc ptr disponibilitatea de a-mi raspunde !
inregistrare plata 461 analitic birou vamal
in momentul in care ai declaratie vamala inregistrezi in jurnalul de cump, respectiv in D300



#249913 inregistrare in scopuri de tva pe Slovenia

Postat de godzila on 15 August 2012 - 10:45 AM in Arhiva

ce spuneti?

revin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: slo.jpg



#224417 Impozitare - TVA

Postat de godzila on 17 April 2010 - 09:24 AM in Arhiva

la vanzarea in rate, pentru 2010, se colecteaza tva la valoarea
contractului sau la valoarea ratei?



#227989 impozit la borderou de achizitie?

Postat de godzila on 07 July 2010 - 10:11 AM in Arhiva

Vezi postarearodia, la Jul 6 2010, 03:12 PM, a spus:

Un restaurant care mai cumpara sporadic din piata legume,trebuie sa vireze 2% impozit asupara sumei din borderoul de achizitie? :lnr (1):
Multumesc frumos.
vedeti actul atasat:

Fisiere atasate




#205037 importuri non ue

Postat de godzila on 22 June 2009 - 07:48 AM in Arhiva

- in costul marfii poti inregistra toate cheltuielile aferente marfii ( taxe nerecuperabile)
- rd 18



#180535 import sau achizitie intracomunitara?

Postat de godzila on 15 August 2008 - 11:13 AM in Arhiva

Vezi postareaElena Pana, la Aug 15 2008, 07:27 AM, a spus:

Da, si eu cred la fel...ce ma sfatuiesti sa fac?
La 390 pot face rectificativa..dar pt 300?
pentru ca perioada de corectat este trim II 2008
- rectificativa la D390
- cere 305 , pentru a avea corelatie decont- decl recapitulativa ( achizitii ic pentru ATU = rd 4, rd 14 decont)
corectarea erorilor materiale in decont din initiativa contribuabilului este un pic jenanta, dat partenerul austriac nu a declarat in trim II 2008 livrare pentru partenerul roman. Din punctul lui de vedere este un reexport.
pentru corectare: - cerere prin care motivezi corectia, cu mentiunea ca societatea nu a fost supusa controlului in perioada respectiva
- decont corect
- jurnale de TVA aferente perioadei
- rectificativa D390- o noua declaratie pt trim II
daca te ajuta, sustine-ti cererea prin invoce-ul partenerului austriac, din care nu rezulta originea marfii si tara de expeditie
- pentru sufletul tau, trage de urechi persoana de la achizitii, care nu te-a atentionat la momentul platii avansului ca marfa nu are origine europeana ( nu se putea efectua importul fara certificat de origine si bill of lading)
succes



#180524 import sau achizitie intracomunitara?

Postat de godzila on 15 August 2008 - 07:18 AM in Arhiva

Vezi postareaElena Pana, la Aug 14 2008, 08:10 PM, a spus:

Cu scuzele de rigoare am deschis un nou topic, in speranta ca voi primi sfaturi mai rapid!


Am o mare nedumerire!!..v-as fi foarte recunoscatoare pentru sfaturi.

In lunile mai si iunie a.c. o societate a platit avansuri pentru marfuri catre o firma din Austria. Am aplicat taxare inversa pt avansurile platite, am raportat in deconturile de TVA ale lunilor respective si implicit in declaratia 390 VIES a trim II 2008.

In luna iulie, a ajuns si marfa...dar culmea!... Marfa a venit cu vaporul din Brazilia! ...in Vama Constanta s-a intocmit DVI, care cuprinde urmatoarele:
1. Exportator: firma din Austria
2. Importator : firma din Romania,
3. Tara de origine: Brazilia, transport din Brazilia in Romania
4. Documente justificative: factura de la firma din Austria si CMR Brazilia-Romania

Marfa a fost vamuita, iar firma din Romania a platit TVA in vama.
Dupa mine, importatorul este firma austriaca..dar..intru-cat nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, obligata la plata TVA este firma din Romania..nu?
Ce-ar trebui sa fac eu acum????? Stornez taxarea inversa......fac rectificativ la 390 si corectare erori la 300? Voi cum interpretati speta?

Va rog din suflet, dati-mi sfaturi!
Multumesc anticipat
import: punere in libera circulatie a marfurilor in UE
in cazul tau: partenerului austriac ii platesti marfa, inclusiv transportul ( in functie de conditia de pe DVI: FOB sau CIF), dupa ce ai diminuat avansul
in momentul in care ai DVI, firma RO devine proprietara marfii
nu cred ca trebuiau trecute avansurile in D390



#205469 Import din zona libera

Postat de godzila on 26 June 2009 - 08:08 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Citeaza

- Cum inregistrez transferul de marfuri intre gestiunea din zona libera si gestiunea din Bucuresti avand in vedere ca dupa import valoarea marfurilor trebuie sa contina si cv accizelor dar si diferentele de curs dintre momentul intrarii in zona libera si momentul importului astfel incat valoarea marfurilor importate sa reprezinte baza TVA?

- intrare marfa in gestiunea Bucuresti: conform DVI, iar in valoarea marfii inregistrezi si valoarea transportului de la zona libera la usa depozitului

Citeaza

- Cum evidentiez acest import in decontul de TVA, avand in vedere ca nu reprezinta o achizitie - nu figureaza in jurnalul de cumparari - ci ste doar un transfer intre gestiuni?
- figureaza la achizitii cu 19%, rd 18



#161560 fise fiscale

Postat de godzila on 05 February 2008 - 08:45 PM in Arhiva

Vezi postareaancabru, la Jan 28 2008, 05:57 PM, a spus:

Vezi postareakrina03, la Jan 28 2008, 04:52 PM, a spus:

Vezi postareaciobanu, la Jan 28 2008, 03:41 PM, a spus:

Vezi postareakrina03, la Jan 28 2008, 03:34 PM, a spus:

Va rog ajutati-ma cu o explicatie : incerc sa incarca o fisa fiscala FF1 si cand introduc data inceperii contractului de munca 06.09.2007 imi da o eroare (mismatch 13) si ma scoate din program .
Aveti vreo idee ce poate fi?
scrie 6/09/2007 , se trece doar la functia de baza


Nu merge nici asa . Si mai am un anjajat care a inceput la 11/06/2007 si la fel face programul si la el!!
Prima fisa introdusa unde angajatul a fost tot anul a fost validata , dar cand incerc sa introduc data angajare in timpul anului imi da eroarea. Toti sunt cu functia de baza , deci FF1.

Alte sugestii ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 210_2007.JPG



#159477 FAZA TARE, decl. 101

Postat de godzila on 23 January 2008 - 11:56 AM in Arhiva

AF Maramures: deocamdata suspendata



#181598 FACTURARE

Postat de godzila on 08 September 2008 - 04:06 PM in Arhiva

Vezi postareaalinaman_ro, la Sep 8 2008, 03:24 PM, a spus:

In cat timp de la intocmirea avizului este obligatorie si intocmirea facturii?
Daca firma unde lucrez vinde marfa in baza unui aviz, iar factura o intocmeste, pana pe data de 15 ale lunii urmatoare, cum ma inregistrez cu TVA-ul ? In luna in care am trimis marfa... sau in luna in care intocmesc factura ?


Va rog dati-mi si mie un raspuns
aviz la livarea mf 418/ 707, 704, 4428
fa 4111/ 418
4428/ 4427
- a 15-a zi a lunii urmatoare



#251767 Factura si chitanta 2013

Postat de godzila on 16 January 2013 - 08:43 AM in Noutati legislatie

(12) Dreptul de deducere a TVA aferente achizițiilor efectuate de o persoană impozabilă care aplică sistemul TVA la încasare conform prevederilor art. 1342 alin. (3) - (8) este amânat până în momentul în care taxa aferentă bunurilor și serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost plătită furnizorului/prestatorului său, chiar dacă o parte din operațiunile realizate de persoana impozabilă sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la încasare conform art. 1342 alin. (6). Aceste prevederi nu se aplică pentru achizițiile intracomunitare de bunuri, pentru importuri, pentru achizițiile de bunuri/servicii pentru care se aplică taxare inversă potrivit prevederilor art. 150 alin. (2) - (6), art. 1523 alin. (10) sau art. 160



#222822 Factura import schimba perioada decontului ?

Postat de godzila on 19 March 2010 - 01:05 PM in Arhiva

Vezi postareaPantaleon, la Mar 19 2010, 12:22 PM, a spus:

Am achizitionat in luna februarie unele materiale din import. Firma mea este platitoare de TVA trimestrial. Prin aceasta achizitie ea va deveni platitoare de TVA lunar ? In acest caz, ce declaratii mai trebuiesc depuse ?
092 Declarație de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România (OPANAF 1165/2009)



#227398 factura cu valoare zero

Postat de godzila on 28 June 2010 - 07:52 AM in CONTABILITATE STOCURI

Vezi postarearalsera, la Jun 24 2010, 05:48 PM, a spus:

In ultimul timp primesc de la un furnizor marfuri cu valoare de intrare 0, adica la o anumita cantitate de bax-uri de suc achizitionate, primesc cateva bax-uri de apa gratuit . Apa primita gratuit intra la vanzare . Problema este ca nu imi dau seama cum se inregistreaza , singura idee care mi-a venit a fost sa-i adaug un pret simbolic de 0.01 ron, dar asta imi schimba totalul facturii . Are cineva alta idee ? Multumesc
o varianta: 371 prin 7588, 378,4428,- pentru facturi cu valoare zero



#227919 facilitati fiscale 6 luni daca angajam someri

Postat de godzila on 06 July 2010 - 02:56 PM in Arhiva

Vezi postareamihaci, la Jun 7 2010, 12:55 PM, a spus:

Vezi postareamihaci, la Jun 2 2010, 08:45 AM, a spus:

Firma a angajat un salariat care era somer si are peste 45ani, ma poate ajuta cineva cu nota contabila si cu modul de intocmire al declaratiilor, in ce rubrici trec scutirile? Care sunt sumele ce tb platite la salariul brut de 720 lei in acest caz, contributie salariat respectiv angajator? In SAGA pot configura asa ceva? Multumesc


Nu stie nimeni cum se intocmesc declaratiile de CAS, sanatate, fd concedii, somaj, AFP in aces caz?
-declaratiile nominale raman neschimbate
- pentru declatia 102- contributiile aferente persoanei angajate diminueaza obligatia de plata angajator
- contarea: 6451,6452,6453 aferent persoanei angajate este contata ca o plata ( 43xx= 74xx)
art1: .... scutire de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru aceste persoane



#177705 Export produse finite - factura conditie INCOTERMS - DDP

Postat de godzila on 09 July 2008 - 02:09 PM in Arhiva

Vezi postareaALINA BUBU, la Jul 8 2008, 01:20 PM, a spus:

Am efectuat un export in Elvetia cu conditia de livrare DDP, fara TVA fiindca am toate documentele de scutire cu drept de deducere. De transport si formalitati vamale s-a ocupat o societate care ne va intocmi o factura in acest sens. Din ce stiu eu DDP inseamna ca toate taxele sunt suportate de societatea noastra. Acum la citeva zile de la export primesc o factura pe meil cu data de 30.06.2008 care din cate m-i s-a comunicat ar reprezenta taxe vamale platite in Elvetia si pe care societatea noastra trebuie sa le plateasca catre Elvetia. Mai trebuie sa soseasca si o factura de TVA am inteles pe care tot noi trebuie sa i-l platim.
Tinand cont ca nu am avut nici un export pana acum nu stiu ce anume trebuie sa fac in continuare am obligatia sa platesc aceste facturi, cum se inregistreaza in contabilitate, ce mai trebuie sa mai stiu.
Va rog frumos daca este cineva care a lucrat cu asa ceva i-l rog frumos sa ma indrume ce sa fac in continuare si ce inregistrari se fac in contabilitate.
Multumesc
DDP inseamna cu trasport si toate taxele platite de catre exportator, inclusiv taxele vamale de import la destinatie, adica incluse in pretul marfii.
documente: invoice, declaratie vamala export, packing list, factura de transport, factura servicii vamale



#175749 diminuare pierere fiscala

Postat de godzila on 23 June 2008 - 08:51 AM in Arhiva

Vezi postareastefy, la Jun 20 2008, 09:06 AM, a spus:

Va rog cine ma poate ajuta cu intregistrarea privind diminuarea pierderii fiscale la 31.12.2007, diminuare stabilita in urma unui control fiscal.
Multumesc anticipat
debitele suplimentare stabilite prin actul de control (imp pf, TVA, accesorii) toate au regim
6581= 4481



#196915 demisie!

Postat de godzila on 16 March 2009 - 10:02 AM in Arhiva

(1) Prin demisie se înțelege actul unilateral de voință a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părți în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile și nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice pentru salariații cu funcții de execuție, respectiv de 30 de zile calendaristice pentru salariații care ocupă funcții de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să își producă toate efectele.
(6) În situația în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător.
(7) Contractul individual de muncă încetează la data expirării termenului de preaviz sau la data renunțării totale ori parțiale de către angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contractul individual de muncă.




Cometa SQL